دنیای وب

یک تحلیل مقایسه ای از مزایای رشد Paulownia در مقابل ساج

چند سال پیش ، ساج به عنوان دارویی برای مشکلات اجتماعی و اقتصادی در پاناما در نظر گرفته شد. اما ، امروز ، واقعیت سخت رشد ساج به طور گسترده ای شناخته شده است. پاناما که در بسیاری از کشورها به عنوان شاهدانه شناخته می شود ، یکی از معدود کشورهایی در جهان است که مشوق های مالیاتی برای کشت Tectona Grandis ، چوب ساج ارائه می دهد.

کاملاً قابل درک است که ساج برای محیط زیست مضر است. ریزش برگ ساج دلیل اصلی فرسایش شدید و آتش سوزی در سراسر کشور است. محتوای روغن زیاد درخت و برگ شبیه آتش زدن یا شروع آتش سوزی در فصل خشک است. وقتی برگها به زمین می ریزند ، به سرعت تجزیه نمی شوند و عملکرد مفیدی را در جنگل یا به عنوان کود طبیعی یا خوراک دام انجام نمی دهند.

امروز جنگلهای بزرگ ساج در سراسر پاناما وجود دارد. آنها در واقع به جای کمک به اقتصاد کشور ، خزانه ملی را از طریق کاهش مالیات به ثروتمندان تخلیه می کنند. در سطح جهانی ، پیشنهادات فروش ساج بیشتر از خرید آن است.

قدمت بسیاری از این پایه های ساج بیش از بیست سال است. چرا فروخته نمی شود؟ دو دلیل عمده وجود دارد: یکی این که قیمت گز در پاناما با واقعیت های قیمت گز در بازار جهانی مطابقت ندارد و دلیل دوم این است که امروزه خریداران از دانش بیشتری برخوردار هستند و به اسنادی نیاز دارند که اکثر پانامایی ها نمی توانند ارائه دهند زیرا آنها چنین نکردند. سرمایه گذاری مالی را برای این نوع پروژه ها ضروری کنید ، در عوض نگرانی آنها پنهان کردن پول از مالیات است. اسناد “زنجیره محافظ” یکی از اصلی ترین الزامات فروش الوار در بازار جهانی امروز است. این اسناد ثابت می کند که این محصول برای استخراج چوب به محیط زیست یا جنگل آسیب نمی رساند.

امروزه یک جایگزین جدید برای صنعت کشاورزی و کشاورزی چند بعدی وجود دارد. این مدل جدید جنگل زراعی امکان ایجاد ترکیبی از سنتی را فراهم می کند در حالی که درآمد بیشتری برای مزرعه ایجاد می کند ضمن احیای محیط کشور. مطالعه USAID / درهم ، “تجزیه و تحلیل مالی سیستم های پایداری دام در حوزه آبخیز کانال پاناما” ، مورخ ژوئن 2005 ، قدرت اقتصادی پرورش دام با درخت را نشان داد. اگرچه در این مطالعه برخی از گونه های درختی ذکر شده است ، اما از گونه هایی با ارزش کشاورزی بالا نام برده نشده است. انتخاب گونه های مناسب نه تنها منبع درآمد بلکه بخشی جدایی ناپذیر و مهم از زندگی روزمره مزرعه خواهد بود.

پائولونیا می تواند از این نوع باشد. درخت Paulownia که به عنوان سریعترین رشد درخت Paulownia در جهان شناخته می شود ، یک درخت چوب سخت آلومینیومی است. بولونیا که صدها سال در حاشیه اقیانوس آرام کشت می شود ، ارزش بیشتری نسبت به ساج در بازارهای جهانی دارد و فرصتی را برای دستیابی به سه محصول در زمان رسیدن به یک ساج به دست می آورد.

از برگ های پالونیا به دلیل ارزش غذایی بالا در بسیاری از نقاط جهان برای تغذیه حیوانات استفاده می شود.

امروز با قیمت زمین در ابرها ، مزارع در حال کوچکتر شدن هستند و کشاورزان باید سود اقتصادی در هر هکتار را به حداکثر برسانند. برخلاف ساج ، پس از دو سال ، یک کشاورز می تواند بدون آسیب رساندن به دامها بین درختان پالونیا چرا کند.

Paulownia باعث افزایش باروری زمین می شود. برگ ها به سرعت متلاشی می شوند تا علف های هرز طبیعی را کنترل کنند که فرسایش سطحی خاک را کنترل می کنند. پائولونیا همچنین به عنوان یک آتش شکن طبیعی عمل می کند. دمای اشتعال در بولونیا تقریباً 425 درجه سانتی گراد است. Teak دارای نقطه اشتعال کمی بیش از 100 درجه سانتی گراد از دمای آب جوش است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا