دنیای وب

یک طرح تجاری ساده که کار می کند!

وقتی اولین کسب و کارم را در سال 1981 شروع کردم، در مورد طرح های تجاری و طرح های فروش تحقیق کردم. من به همه فرم ها نگاه کردم و در مورد هدف از ایجاد یک طرح کسب و کار زیاد خواندم. اما من هرگز مشتاق این کار نبودم.

زمانی که در سال 1997 تجارت سخنرانی خود را شروع کردم، طرح تجاری و طرح فروش خود را دوباره بررسی کردم. در یک نقطه، آنها بیش از حد پیچیده به نظر می رسیدند – برای جراحی که من انجام دادم، “افراطی” زیاد بود. اما به زودی متوجه شدم که به نوعی برنامه ریزی نیاز دارم که به من یادآوری کند که کجا می روم و چگونه برنامه ریزی می کنم تا به آنجا برسم.

در چندین سال گذشته، من از یک طرح تجاری ساده استفاده کرده ام. و برای من کار کرد. ممکن است به شما انگیزه دهد که کاری مشابه انجام دهید – یا حداقل کاری انجام دهید! در اینجا نحوه عملکرد آن است.

در ابتدای سال (یا در طول دوره آماده سازی برای سال) من اهداف کسب و کار خود را فهرست می کنم. من سعی می کنم به تمام جنبه های شرکت نگاه کنم. مثلا:

1. گفتگوی کتاب X.
2. به X یک بیان آزاد بدهید.
3. X$ را در هزینه های پرس و جو ایجاد کنید.
4. با مشاهده صفحات X در هر ماه، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.

سپس عوامل کلیدی موفقیت خود را در طول این سال ها فهرست می کنم و برای هر کدام یک کد اختصاص می دهم. مثلا:
* افزایش دید آنلاین کد V
* اعتماد به نفس من را افزایش دهید. کد C
* تجربه من را برجسته کنید. کد E
* درآمد غیرفعال ایجاد کنید. کد I

در نهایت، مخاطبانی را که می‌خواهم خدمت کنم، توصیف می‌کنم و به هر کدام یک کد می‌دهم.
کد بلندگو S
کدهای نویسنده A
مشاوران کد سی
کد کسب و کار کوچک SB

اکنون من آماده هستم تا برنامه عملیاتی را ارائه دهم!

در بالای صفحه اول، هدف اول را فهرست می‌کنم: شرکت در سخنرانی کتاب X. سپس فعالیت‌هایی را فهرست می‌کنم که تا حد امکان به آن کمک می‌کنند. در اینجا برخی از آنها را در این سال لیست کردم:

* عکاسی حرفه ای جدید
* تماس ماهانه با وکلای ارشد
* کارت پستال ماهانه با برنامه جلسه
* ویدئو نسخه ی نمایشی به روز شده. با دفتر سخنران به اشتراک بگذارید
* جدول زمانی برای هر مشارکت.
* در صورت امکان در هر تراکنش یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کنید.
* یک سری ویژه برای هر شرکت.

علاوه بر این، من انتظارات خاصی را که می خواهم برای امسال تعیین کنم فهرست می کنم.

من این فرآیند را برای هر هدف تکرار می‌کنم و فهرست می‌کنم که کدام فعالیت‌های بازاریابی یا تجاری را باید تحت هدف مورد نظر انجام دهم.

بعد، به عقب برمی گردم و هر عمل را کد می کنم. ابتدا با کد Key Factors. آیا این رویداد به بینایی من کمک خواهد کرد؟ اعتماد به نفس؟ تجربه؟ یا درآمد غیرفعال؟ یک رویداد می تواند عوامل مهم زیادی داشته باشد. اگر رویدادی را ببینم که به یکی از دلایل اصلی سال کمک نمی کند، نمی دانم که آیا این رویداد امسال مناسب است یا نه. در بسیاری از موارد من آن را کنار می گذارم یا اولویت آن را کاهش می دهم.

در نهایت هر رویدادی را مرور می‌کنم و کدی را به مخاطب می‌دهم که مناسب او باشد. بیشتر رویدادها می توانند بر چندین مخاطب تأثیر بگذارند، اما اغلب متوجه می شوم که یکی از گروه های هدف را در طول سال نادیده می گیرم. مجدداً می‌پرسم که آیا اقدامات دیگری وجود دارد که باید برای خدمات بهتر به آنها انجام دهم یا اینکه امسال نادیده گرفتن آنها مناسب است.

به عنوان یک قالب، من این را برای من مناسب می دانم:

آخرین مهلت برای مخاطبان

و چون من کارمند دارم، یک ستون اضافی برای هر کسی که این رویداد را انجام می دهد اضافه می کنم.

در حال حاضر من یک برنامه اساسی دارم. تنها چیزی که باقی می ماند تعیین یک جدول زمانی برای هر رویداد است. این مهلت ها به نوبه خود بر کار روزانه من حاکم است. اگر متوجه شدم کاری را انجام می دهم که در برنامه تجاری من نیست، متوقف می شوم و می پرسم: “آیا باید آن را انجام دهم؟ اگر چنین است، چرا در طرح تجاری من نشان داده نشده است؟” از کجا می توانم کمک کنم یا باید کمک کنم. متوقف کردن؟”

به طور کلی، کل طرح کمتر از 10 صفحه است. من سعی می کنم بیش از 10 هدف در سال تعیین نکنم، زیرا به نظر طاقت فرسا است! پس این را کوتاه نگه دارید. من برنامه را ماهانه مرور می کنم، کارهای انجام شده را یادداشت می کنم و پیشرفت کارم را یادداشت می کنم. من همیشه از این که چقدر می توانم با برنامه انجام دهم شگفت زده می شوم – حتی اگر هرگز به تمام کارهایی که برای انجام آن برنامه ریزی کرده ام دست پیدا نکنم.

داشتن برنامه عنصر مهمی در آمادگی برای موفقیت است. شکل طرح شما کاملا به شما بستگی دارد. اما اگر هنوز موردی را پیدا نکرده‌اید که برای شما مناسب باشد، این یکی را امتحان کنید. سپس آن را تغییر دهید تا برای شما بهتر عمل کند. من دوست دارم بشنوم چه چیزی برای شما مفید است!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا