آشنایی با بازاریابی دیجیتال

[ad_1]

بازاریابی دیجیتال به معنای تبلیغ محصولات و مارک های تجاری با استفاده از کلیه دستگاه های الکترونیکی مانند رایانه های شخصی تبلت ها تلفن های همراه تلفن های همراه و غیره است. این یک رویکرد مؤثر برای دستیابی به مخاطبان گسترده و جلب اعتماد ارزشمند آنها است. بازاریابی دیجیتال شامل روشهای مختلفی است که یک بازرگان می تواند یک یا چند راه برای تعامل با مردم انتخاب کند. این فرصتی برای اجرای و تجزیه و تحلیل مبارزات بازاریابی در زمان واقعی و درک آنچه که نتایج بالقوه را به همراه دارد فراهم می کند.

بازاریابی دیجیتال حتی مقرون به صرفه است و بازده سرمایه گذاری را افزایش می دهد زیرا به تعامل مستقیم با مخاطب هدف کمک می کند و در هر زمان و هر مکان اطلاعات کاملی درباره محصول یا مارک به آنها می دهد. این روش سریع و عملی برای ایجاد نام تجاری و شهرت در بازار است. با استفاده از مؤلفه های بازاریابی دیجیتال زیر می توان نتایج کارآمد را بدست آورد.

بهینه سازی موتور جستجو – SEO (بهینه سازی موتور جستجو) فرایند بهبود دید وب سایت رایگان در موتور جستجو با اضافه کردن عناصر دوستانه موتور جستجو است. صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) برای اصطلاح جستجو نتایج ارگانیک نامیده می شوند. موتورهای جستجو مانند Google Bing Yahoo و MSN وب سایتهای مرتبط و پیشرفته را برای نمایش هر اصطلاح جستجو ترجیح می دهند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی – این روند درگیر شدن افراد از طریق شبکه های رسانه های اجتماعی مانند Facebook Twitter G + LinkedIn Instagram و غیره است. . این امکان را برای شما فراهم می کند تا به بیش از یک چهارم از کاربران اینترنت برسید و آنها را با آخرین پیشنهادات و محصولات جدید راه اندازی شده به روز کنید.

بازاریابی موتور جستجو – شامل هر دو روش پرداخت و غیر پرداخت برای افزایش دید وب سایت است. روش پرداخت شده به پرداخت به ازای هر کلیک اشاره دارد زیرا هزینه موتور جستجو برای هر کلیک کاربر را به وب سایت شما هدایت می کند و روش های پرداخت نشده نشانگر نتایج ارگانیکی است که با بهینه سازی موتور جستجو به دست می آید. نظرسنجی منتشر شده در Watch Engine Watch نشان داد كه SEM مؤثرترین کانال دستیابی به 85٪ از خرده فروشان است.

بازاریابی پست الکترونیکی – ارسال پیام یا خبرنامه تجاری به طور مستقیم به صندوق پستی مشتری ایمیلی به نام Email marketing گفته می شود. برای تشویق وفاداری مشتری و تکرار مشاغل ایمیل ها به مشتریان بالقوه مشتری های سابق و مشتریان موجود ارسال می شود. داده های جهانی که در آوریل 2014 توسط شرکت مدیسون منطق منتشر شد نشان می دهد که هر ساعت 122 میلیارد ایمیل ارسال می شود.

بازاریابی وابسته – بازاریابی وابسته نوعی بازاریابی است که در آن یک فعالیت تجاری برای هر تبدیل یک یا چند شرکت وابسته پاداش می دهد. به عبارت دیگر این عمل استفاده از استعدادها و تلاش های دیگران برای ارتقاء اقدامات دیگران و به دست آوردن پاداش به نوبه خود است. مدل پاداش به عنوان هزینه روش (CPA) شناخته می شود.

Web Analytics – تجزیه و تحلیل وب برای نظارت دقیق ترافیک وب سایت و فعالیت کاربر استفاده می شود. این به شما کمک می کند تا تاثیر کمپین های بازاریابی جدید یا فعالیت های اخیر خود را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین می توانید میزان علاقه کاربران و همچنین تعداد بازدید کنندگان بی نظیر و بازگشت کننده را ارزیابی کنید. شما در واقع از بازده سرمایه گذاری برای سایر کمپین های بازاریابی آگاه هستید. حتی در مورد جمعیتی منطقه جغرافیایی که مخاطب هدف شما را در بر می گیرد روشن می شود. از این رو این یک بخش اساسی در بازاریابی دیجیتال است.

بازاریابی موبایل – به معنای ارسال پیام های تجاری از طریق تلفن همراه به صورت پیام کوتاه MMS IVR کدهای QR و وب سایت های پاسخگو است. این یک رویکرد بالقوه برای بازاریابی دیجیتال است زیرا در مارس 2014 تعداد 904.51 میلیون کاربر تلفن همراه در هند با 1.05 میلیون کاربر ماهانه اضافه شده است. داده های افشا شده در شورای CMO هند حاکی از آن است که شرکت های هندی 3 میلیارد روپیه را برای تبلیغات موبایل در سال 2013 خرج کرده اند و طبق گفته انجمن بازاریابی موبایل این بازار در سال 2014 43٪ رشد خواهد کرد.

با استفاده از یک یا ترکیبی از اجزای بازاریابی دیجیتالمی توان تجارت نوظهور خود را رونق بخشید. بازاریابی دیجیتال شما را در مسیر صحیح پیروزی قرار می دهد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا