بازرگانی

آشنایی با برنامه ریزی خنک کننده فشار + بررسی جامع ساختار خنک کننده فشار

طرح فشار مبرد
شماتیک مبرد تحت فشار از اجزای مختلف و قطعات تشکیل شده است. به دلیل همکاری و تعامل بین اجزای داخلی سیستم ، فرآیند خنک سازی و ایجاد خنک کننده و خنک کننده توسط دستگاه های خنک کننده انجام می شود.
از این دیدگاه ، باید توجه داشت كه كولرهای گازی از نوع كمپرسور از وسایل خنك كننده آب رایج و محبوب در بخشهای مسكونی ، تجاری و صنعتی هستند. مکانیسم و ​​عملکرد خنک کننده فشار بر اساس چرخه تبرید تحت فشار است. در این چرخه ، اجزای مختلفی از جمله کمپرسور ، اواپراتور ، کندانسور و شیر انبساط با هم کار می کنند.
لازم به ذکر است که چیلرهای تراکمی با خنک کننده و خنک کننده آب ، این مایع را به سایر تجهیزات خنک کننده و خنک کننده مانند تهویه هوا و فن کوئل منتقل می کنند. در نتیجه ، هوای سرد و خنک در ساختارها و پروژه های مختلف ، از جمله ساخت و ساز ، مسکونی و صنعتی مطلوب توزیع می شود.
همچنین چیلرهای تحت فشار تحت مدل خنک کننده هوا و مدل فشار خنک کننده آب به عنوان کندانسور طبقه بندی می شوند. از طرف دیگر ، بسته به نوع کمپرسور ، این دستگاه ها در انواع چرخشی ، گریز از مرکز ، پیچ ، پیچ و مهره و پیستون موجود هستند.

نمودار شماتیک یک کولر فشار را ببینید
در طراحی کلی و شماتیک مبرد فشار ، همیشه چهار جز وجود داشته است: واحد فشار ، کندانسور ، واحد تبخیر و شیر انبساط. به عبارت دیگر ، عملکرد بهینه چرخه خنک کننده فشار این دستگاه به دلیل وجود و هماهنگی این اجزا حاصل می شود.
همچنین وجود اجزایی مانند تجهیزات کنترل ، لوله های مبرد و مبرد ، چرخه عملکرد خنک کننده با فشار کامل. برای شروع چرخه تبرید ، مبرد ابتدا وارد لوله های کمپرسور سیستم می شود و در این قسمت فشرده می شود. به دلیل فشار ، دما و فشار خنک کننده افزایش می یابد. پس از این عملیات ، خنک کننده فشرده به قسمت کندانسور دستگاه هدایت می شود.
کندانسور مورد استفاده در ساختار کولرهای تحت فشار ، بسته به مدل آنها ، از نوع فن یا محفظه و لوله است. در این بخش ، مبرد از طریق هوا یا کندانسور آب گرمای خود را از دست می دهد و سپس وارد فاز مایع می شود. پس از این مرحله ، مبرد مایع وارد دریچه انبساط یا قسمت انبساطی سیستم می شود و به دلیل انبساط افت فشار را تجربه می کند.
پس از کاهش فشار ، مبرد به قسمت اواپراتور دستگاه منتقل می شود و در آنجا گرما از مبرد گرفته می شود. پس از خنک شدن و تبخیر گرما توسط اواپراتور ، آب سرد و سرد با کمک پمپ به دستگاه های دیگر منتقل می شود.

ساختار اصلی خنک کننده فشار.
1- واحد تراکم
در طرح فشار مبرد نمی توان از نقش و اهمیت کمپرسور یا واحد کمپرسور دستگاه چشم پوشی کرد. این قسمت گردش و گردش مبرد را در چرخه تبرید تحت فشار انجام می دهد. تغلیظ ، تراکم و اختلاف فشار در جریان مبرد از وظایف واحد فشار کولرهای فشار است.
2- اواپراتور
اواپراتور یا واحد تبخیر قسمت مهم دیگری در ساختار کولرهای فشار است. مبرد با ورود به این قسمت گرمای خود را از دست می دهد و سرد می شود. اواپراتور خنک کننده در واقع نوعی مبدل حرارتی است که غالباً در مدلهای پوسته و لوله ساخته و تصفیه می شود.
3- شیر انبساط
پس از ورود به شیر انبساط ، مبرد تحت فشار و افت قابل توجهی قرار می گیرد.تنظیم میزان جریان به اواپراتور نیز می تواند یکی دیگر از عملکردهای مهم سوپاپ انبساط یا دریچه انبساط باشد.
4- شدید
از دیگر ویژگی های چرخه تبرید تراکمی می توان به واحد تقطیر یا کندانسور اشاره کرد. کندانسورها به طور کلی برای چیلرهای فشار هوا یا آب طراحی شده اند. کندانسور آب از یک محفظه و یک لوله تشکیل شده و با جریان آب خنک می شود. کندانسور موجود در مدل هوا توسط چندین فن خنک می شود.
فن های محوری تعبیه شده در بدنه دستگاه با جریان هوا کندانسور را خنک می کنند. در این رابطه باید توجه داشت که در ساختار چیلرهای آبی یک برج خنک کننده یا قدرت خنک کننده وجود دارد. برج خنک کننده برای عملکرد به آب نیاز دارد. کولرهای گازی به دلیل وجود فن به برج خنک کننده احتیاج ندارند.
علاوه بر این ، تبرید مورد استفاده در ساختار سیستم های تهویه ، بسته به نوع و مدل دستگاه ، r22 یا r134a ، نوع تبرید است. به همین ترتیب چیلرهای تحت فشار با ظرفیت های مختلف از 2 تا 1000 تن تبرید طراحی شده و به مرحله تولید می رسند.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/schematic-of-compression-chiller/
تاریخ انتشار :
2021-04-30 10:00:58.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا