آلرژی چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

[ad_1]

مشکلات

آلرژی کلمه متداولی است که صرف نظر از اینکه برخی از آنها را داشته باشیم یا در مورد شخصی که به چیزی حساسیت دارد ، در زندگی روزمره استفاده می کنیم. آلرژی انواع مختلفی دارد و دلایل متعددی برای وقوع آنها وجود دارد. آلرژی به دود و گرد و غبار رایج ترین نوع آلرژی است و افرادی که از آن رنج می برند گاهی با بیشترین مشکلات روبرو می شوند. ضروری است که شما از آلرژی و علل آن آگاهی داشته باشید. در اینجا چند نکته آورده شده است که باید به شما در درک بهتر این پدیده کمک کند.

1 هنگامی که فردی حساسیت دارد ، بدن او به ماده خاصی واکنش می دهد به گونه ای که بدن در طی فرآیند مواد شیمیایی خاصی را آزاد می کند که علائم آلرژی را ایجاد می کند.

2 یک داروی خاص نیز ممکن است عوارض جانبی مانند جوش ایجاد کند. با این حال ، این لزوما به معنای حساسیت فردی به این دارو نیست. ممکن است به این دلیل باشد که برخی مواد تشکیل دهنده در آن وجود دارد. بیشتر داروها از گیاهان ساخته می شوند و بسیاری از مردم به گیاهان آلرژی دارند. هر واکنش منفی از بدن نشان دهنده حساسیت نیست.

3 آلرژی یکی از چهار شکل حساسیت بیش از حد است. در این حالت ، فعال شدن بیش از حد گلبول های سفید خون (ماست سل ها و بازوفیل ها توسط آنتی بادی معروف به IgE) منجر به پاسخ التهابی شدید می شود. یک فرد مبتلا به آلرژی ممکن است IgE را در برابر انواع مواد حساسیت زا از جمله گرده ، شوره حیوانات ، ریزگردها و داروها ایجاد کند.

4 برخی دیگر از آلرژی های شایع شامل اگزما ، تب یونجه ، حملات آسم ، آلرژی غذایی ، پوست ، بینی و آلرژی چشم و آلرژی به نیش زنبورعسل و حشرات است.

5 به نظر می رسد آلرژی در خانواده ها دیده می شود و در برخی موارد اعضای خانواده آلرژی غذایی و دارویی یکسانی دارند. اگرچه این موارد در هر سنی ممکن است رخ دهد ، اما کودکان بیشتر در معرض ابتلا به آنها هستند.

هنوز مشخص نیست که چرا مردم به آلرژی مبتلا می شوند اما در سالهای اخیر بهبود قابل توجهی در درمان آنها مشاهده شده است. فرمول ساده برای جلوگیری از آلرژی این است که از چیزها و منابع ایجاد کننده آنها دور شوید. اما اگر نسبت به چیزی مانند گرده گل و یا شوره حیوان حساس هستید ، حتماً در فصلی که تعداد گرده زیاد است اقدامات احتیاطی را انجام دهید و حیوانات یا حیوانات خانگی را در خانه خود نگه ندارید. همچنین می توانید از دستگاه های تصفیه هوا برای محافظت در برابر آلرژی به دود و گرد و غبار استفاده کنید.

© 2010 عثمان شهید

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا