بازرگانی

آموزش نقشه کشی صنعتی با سالیدورک

معرفی نرم افزار اتوکد (اتوکد)

قبل از شروع معرفی نرم افزار اتوکد شاید جالب باشد که کمی در مورد تاریخچه اتوکد بدانیم تا بتوانیم به ارائه جزئیات بیشتر این برنامه ادامه دهیم.

تاریخچه اتوکد (اتوکد)

داستان اتوکد قدمت آن به سال 1982 برمی گردد. در آن زمان شخصی به نام جان واکر و البته سایر شرکای وی نیز در آن شرکت کردند Autodesk ایجاد.

آنها ابتدا به تدریج برنامه CAD را در نمایشگاه COMDEX لاس وگاس ارائه دادند نرم افزار اتوکد این یکی از کاربردهای مفید در زمینه طراحی و حتی پس از 35 سال و راه اندازی 31 نسخه از اتوکد ، یکی از قدرتمندترین نرم افزارها شده است. طراحی به کمک رایانه است.

نرم افزار اتوکد قدرت ترسیم هر نقشه را با کمک رایانه فراهم می کند و این دلیل اصلی محبوبیت اتوکد در بین کاربران در سراسر جهان است.

در این مدت اتوکد نسبت به نسخه اول خود دستخوش تغییرات زیادی شده است ، در واقع برای جلب رضایت کاربران توسعه و توسعه یافته و ویژگی های جدیدی نیز به آن اضافه شده است.

در سالهای اخیر ، Autodesk با توسعه برنامه های مبتنی بر دستگاه های تلفن همراه مانند AutoCAD 360 ، Fusion 360 و A360 Viewer و همچنین نرم افزارهایی مانند معماری اتوکد، اتوکد برق و اتوکد Civil 3D او مهارت خود را در چندین رشته و زمینه ثابت کرد.

خوب است بدانید که قبل از اتوکد ، طراحی نقشه و انجام محاسبات آن با ابزاری مانند ماشین حساب و جداول ریاضی یک فرایند بسیار پیچیده و وقت گیر برای طراحان بود و هفته ها به طول انجامید.

اتوکد چیست؟

نرم افزار اتوکد اتوکد یک نرم افزار قدرتمند در زمینه طراحی به کمک رایانه (CAD) در دو بعد و سه بعدی و ترسیم. همانطور که گفته شد ، نرم افزار اتوکد از سال 1982 به عنوان یک برنامه دسک تاپ و از سال 2010 به عنوان یک برنامه موبایل ، وب و ابر با نام اتوکد 360 در دسترس عموم قرار گرفته است.

در حال حاضر ، نرم افزار اتوکد ، محصول شرکت آمریکایی Autodesk ، به دلیل قابلیت های بسیار پیشرفته طراحی خودکار ، یعنی یک جایگزین مناسب و پیشرفته برای ابزارهای طراحی فیزیکی و قدیمی ، به یکی از پرکاربردترین ابزارهای طراحی به کمک کامپیوتر تبدیل شده است. . است.

قبل از تولید نرم افزارهای طراحی مانند اتوکد ، طراحان مجبور بودند طرح های خود را با کمک ابزاری مانند صفحه ، قطب نما ، گونیومتر که بسیار وقت گیر و پیچیده بود ، پیاده سازی کنند ، اما اکنون با کمک نرم افزار بسیار ساده طراحی اتوکد. دلیل محبوبیت نرم افزار اتوکد در زمینه طراحی و طراحی صنعتی با بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان است.

در ادامه مقاله معرفی نرم افزار اتوکد ، اطلاعات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

اتوکد چیست؟

شاید از خود بپرسید که منظور از اتوکد چیست. خوب است بدانید که این عبارت وجود دارد فاحش در نام این نرم افزار مخفف عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی با کمک نرم افزار است. البته در چندین منبع دیگر ، CAD به عنوان مخفف اصطلاح Computer Aided Drafting معرفی شده و به معنای طراحی فنی با کمک نرم افزار است. در واقع ویژگی Drafting که معادل اصطلاح فنی Drawing است به کاربران امکان می دهد با کمک نرم افزار نقشه های فنی را ترسیم کنند.

سرانجام ، نرم افزار اتوکد ، به ویژه آخرین نسخه ها ، برای بهره گیری کامل از طراحی و طراحی در یک ساختار پیچیده و حرفه ای ، طراحی شده است.

کاربرد اتوکد در بازار کار

محدوده ویژگی ها و برنامه ها نرم افزار اتوکد در بازار کار بسیار گسترده است به طوری که محدود به یک تخصص و رشته خاص نمی شود و در زمینه های مختلف مانند معماری ، طراحی ، مدل سازی ، عمران ، الکترونیک ، مکانیک ، راه سازی ، ساخت و تولید ، برق ، طراحی صنعتی و … کاربردهایی دارد.

بررسی کاربرد اتوکد در برق ، کاربرد اتوکد در معماری و همچنین سایر رشته ها از حوصله این مقاله خارج است و در مقاله دیگری به ویژه کاربردهای اتوکد در سایر رشته ها را بررسی خواهیم کرد.

تاکنون مهندسان و طراحان ابزار طراحی محدودی داشتند و امکان پرورش ایده ها و خلاقیت در طراحی بسیار محدود بود ، اما اکنون با کمک نرم افزار اتوکد می توانند در محیط های 2D و 3D با ابزارهای ارائه شده توسط این نرم افزار برای ایده های خود را هوشمندانه طراحی و مستند کنید.

نسخه های اخیر ارائه شده توسط Autodest برای رشته های مختلف مهندسی:

  • اتوکد برق
  • اتوکد مکانیکی
  • معماری اتوکد

ویژگی های کلیدی اتوکد

  • ویژگی های اتوکد یک محیط ساده دارند
  • انعطاف پذیری زیاد رابط کاربری
  • مجهز به ابزار طراحی قدرتمند
  • امکان طراحی سه بعدی و دو بعدی
  • امکان مستند سازی ایده های خلاقانه
  • دارای میانبرهای کاربردی است
  • دارای منوی مرورگر است
  • قابلیت برنامه ریزی برای برنامه های خاص
  • به اشتراک گذاری طرح های با کیفیت بال و حجم کم
  • امکان انتقال تنظیمات برنامه بین رایانه ها
  • کیفیت بالا در پردازش و چاپ پروژه
  • قدرتمندترین برنامه طراحی ساختمان
  • دقت بالا در به اشتراک گذاری نقشه
  • سرعت بالا در طراحی ساختمان
  • امکان تحقق ایده ها و تخیلات سه بعدی

قالب و پسوند فایل اتوکد

بسیاری از علاقه مندان به نرم افزار اتوکد علاقه زیادی به استفاده از بسیاری از پرونده ها و قالب ها در نرم افزار دارند. این یکی از دلایل تهیه آخرین نسخه برنامه اتوکد است. به طور کلی ، قالب و پسوند پرونده های اتوکد عمدتا در دو قالب DWG و DXF تولید می شوند. اما تفاوت این دو در چیست؟ برای آگاهی از تفاوت قالب و پسوند پرونده های اتوکد ، ادامه مقاله را بخوانید.

تفاوت های قالب DWG و DXF در اتوکد

ممکن است نتوانید پرونده ایجاد شده در اتوکد را در نرم افزارهای دیگر باز کنید!

علت این چیست؟

  • دلیل این امر فرمت فایل اتوکد است.
  • در نرم افزار اتوکد ، دو نوع پسوند برای ذخیره فایلهایی که آماده کرده ایم وجود دارد:
  • قالب DWG (مخفف نقاشی)
  • فرمت DXF (مخفف Data Exchange Format)

همچنین ممکن است از خود بپرسید که تفاوت فرمت چیست؟ DWG و DXF اتوکد چیست؟

فرمت های DWG و DXF توسط AUTODESK برای ذخیره سازی پرونده های خروجی در نرم افزار این شرکت طراحی و عرضه شده است ، اما هر کدام کاربرد خاص خود را دارند.

قالب بندی DWG چیست؟

هنگام ذخیره در قالب DWG ، پرونده ها به روشی ذخیره می شوند که فقط می توانند در نرم افزار AUTODESK باز و ویرایش شوند ، همانطور که در مورد نرم افزار Archicad وجود دارد ، که در مدل سازی BIM به همین روش عمل می کند. و آنها مشابه هستند ، همچنین سازگار نیستند.

از آنجا که پسوند DWG در بیشتر طراحان رایج است ، پرونده ها به طور پیش فرض با پسوند DWG ذخیره می شوند.

قالب بندی DXF چیست؟

محدودیت ذکر شده در قالب DWG باعث شد Autodesk پسوند جدیدی را برای وارد کردن پرونده های اتوکد برای نرم افزار از شرکت های دیگر مانند Raino و 3DMAX طراحی کند. این تلاش منجر به تولید پسوندها و قالب های DXF شد.

با این اوصاف ، اگر می خواهید فایلی را که با نرم افزار اتوکد ایجاد شده است در سایر نرم افزارهای طراحی شده توسط AUTODESK باز نکنید ، باید فایل را با پسوند DXF ذخیره کنید.

به طور خلاصه: پرونده های ذخیره شده با پسوند DWG جمع و جورتر و کوچکتر از پرونده های ذخیره شده با پسوند DXF هستند.

به این دلیل که پرونده های ذخیره شده با پسوند DWG به صورت باینری و پرونده های ذخیره شده با پسوند DXF در ASCII ذخیره می شوند.

آشنایی با محیط کار نرم افزار اتوکد

محیط های اصلی نرم افزار اتوکد به 3 قسمت تقسیم می شوند:

  1. محیط دو بعدی ، اتوکد کلاسیک
  2. محیط سه بعدی ، مدل سازی سه بعدی
  3. پیش نویس و حاشیه نویسی

منبع :
https://soliddrawing.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%B1%DA%A9/
تاریخ انتشار :
2020-09-16 22:46:04
لینک ریدایرکت
https://soliddrawing.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%86%D9%82%D8%B4%D9%87-%DA%A9%D8%B4%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AF%D9%88%D8%B1%DA%A9/

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا