برترین های کسب و کار

آیا استفاده از سبوس برنج می‌تواند به رشد مو کمک کند؟

تاثیر سبوس برنج در رشد مو چگونه است؟

تاثیر سبوس برنج در رشد مو همانطور که می تواند بسیار مثبت باشد، در صورت استفاده نامحدود از آن نیز ممکن است با ضررهایی رو به رو شوید.

محلول ضد ریزش دکتر بیز: غیر قابل انکار است. از این رو افراد از روش های مختلفی بهره می برند تا به این نتیجه دست پیدا کنند. استفاده از نمونه ای از این راهکارها است. رشد مو ها و پرپشتی آن ها یکی از دغدغه های اصلی افراد است. افراد به دنبال راه  حل های طبیعی و مصنوعی برای جبران کم مویی هستند. موی سر یکی از مهم ترین آیتم های زیبایی بوده و می تواند تاثیر بسیار بالایی در اعتماد به نفس افراد داشته باشد. داشتن تغذیه مناسب، عدم رنگ کرن بیش از حد مو ها و عدم استفاده از مواد شیمیایی سلامت مو های شما را تضمین خواهد کرد اما چه بخوریم تا مو های پر پشتی داشته باشیم.

مشاوران کلینیک مدرن  قصد دارند شما را با ماده غذایی آشنا کنند که رشد مو های شما را تسریع می کند. اما این ماده چیست؟ مواد غذایی زیادی برای رشد مو ها ضروری و مفید هستند که مهم ترین آن ها سبوس برنج می باشد در ادامه با ما همراه باشید تا از مقاله تاثیر سبوس برنج در رشد مو چگونه است؟ بیشتر استفاده کنیم امیدوارم از آن استفاده کنید.

برنج یا سبوس برنج؟

تونیک رویش مجدد مو بیز: یکی از مهم ترین آیتم های سفره های ما ایرانیان  از دیرباز برنج بوده است که به شکل های مختلف و با مواد غذایی مختلف طبخ شده و مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته برنج را با سبوس آن مصرف می کردند. اما برنجی که اکنون در دسترس ماست فاقد سبوس می باشد. برنج برای رشد مو ضروری است اما آن چه که رشد مو ها را بیشتر می کند سبوس برنج است.

سبوس برنج سرشار از ویتامین ها آ، ای و بی است که موجب تقویت سیستم ایمنی، درمان چاقی، موثر در سیستم گوارش و … می شود. این ماده سرشار از ویتامین هایی است که برای رشد مو ها ضروری هستند. مهم ترین عامل استفاده از سبوس برای رشد مو ها داشتن ویتامین B است زیرا هر ماده ای آن را ندارد و در سبوس برنج به فراوانی یافت می شود.

 روش استفاده از سبوس برنج برای رشد سریع مو   

فروشگاه محصولات دکتر بیز: سبوس برنج هم می تواند باعث رشد مو های شما شود و هم از سفیدی آن ها جلوگیری کند. بدین منظور می توانید مقداری از آن را پخته و تفاله آن را دور بیندازید. اکنون می توانید از آب آن در غذا هایی مثل سوپ استفاده کنید و یا مثل چای آن را بنوشید. ترکیب این ماده با لیمو عمانی و جوشاندن آن نیز می تواند از سفید شدن زود رس مو های شما جلوگیری کند. همچنین ماساژ دادن مو های شما با آب سبوس که پخته شده است نیز می تواند در رشد مو های شما و تقویت آن ها مفید واقع گردد.

سعی کنید در سالاد خود از پودر سبوس و روغن زیتون استفاده کنید، همچنین می توانید همراه با برنج سفید مقداری برنج سبوس دار نیز اضافه کنید که ارزش غذایی آن بالا رفته و به شما در رشد سریع موهایتان کمک کند. استفاده از شامپو هایی که با سبوس برنج درست شده اند نیز در رشد مو های شما اثرگذار است. از سبوس می توان برای حالت دادن مو ها استفاده کرد. پس استفاده از انواع ژل و چسب مو را کنار گذاشته و آب سبوس پخته شده را جایگزین آن کنید. سعی کنید جوانب بهداشتی را رعایت نموده و از سبوسی استفاده کنید که در بسته بندی استاندارد تهیه شده باشد.

عوارض جانبی سبوس

سبوس ممکن است عوارضی دااشته باشد که شما باید با آن آشنایی داشته باشید. این ماده برای زخم معده و روده و همچنین روده و کولیت عصبی مضر است  پس افرادی که این بیماری ها را دارند آن را مصرف نکنند. مصرف زیاد آن برای شما مریضی های معده به همراه می آورد و کمی خشک است پس توصیه می شود اگر سبوس مصرف کردید حتما از نوشیدنی و آب زیاد پس از آن استفاده کنید تا به معده و روده های شما آسیب نزند.

قبل از این که آب سبوس را روی مو های خود بریزید ابتدا کمی روی بازویتان بریزید تا مطمئن شوید نسبت به این ماده حساسیتی ندارید. سبوس سرشار از انواع ویتامین است و پس از مطالعه مقاله  تاثیر سبوس برنج در رشد مو چگونه است؟ از کلینیک مدرن سعی کنید حتما آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا از مزایای آن بهره مند شوید و به رشد سریع مو های شما کمک کند

خواص سبوس برنج برای مو

درمان ریزش مو با : امروزه فواید برای مو بسیار چالش برانگیز شده است. مسئلۀ ریزش مو مشکلی است که خیلی از مردم درگیر آن می باشند و در پی راههای مختلفی جهت حل آن هستند. مهم این است که یک رژیم غذایی درستی را انتخاب کنند تا در جهت تقویت ریشه مو و رشد آن عمل کند.

مو ها رشته های درازی از جنس سلول های مرده و کراتین سخت هستند که از حفره های کوچکی به نام فولیکول رشد می کنند که به صورت انباشته و دسته ای از سلول های موجود در پیازک مو که در پایه هر فولیکول قرار دارند رشد می کنند. میزان طبیعی ریختن مو در روز 50 تا 100 رشته است که بطور مداوم جایگزینی آنها صورت می گیرد و بیشتر از این میزان به ریزش مو اطلاق می شود.

عوامل زیادی چون بی خوابی ، چربی بیش از حد سر ،مشکلات عصبی و فشارهای روانی ،یبوست های طولانی ، دیابت ،کم کاری تیروئید ،مصرف مواد شیمیایی ، مصرف داروهای شیمی درمانی،تغییرات هورمونی ، استرس و خیلی از موارد دیگر بر فولیکول های مو اثر منفی دارند که باعث می شوند مشکل ریزش مو ،شوره مو و سفیدی زودرس مو بروز کند.

، پوشش خارجی دانه های برنج است که در سالیان اخیر در دنیا محبوب شده و از ویژگی های بی نظیر آن در موارد گوناگون استفاده می کنند. در این مطلب از همراه ما باشید تا شما را با خواص شلتوک برنج برای مو و خواص سبوس برنج برای مو و نحوه شده آشنا کنیم.

خواص سبوس برنج قهوه ای برای مو

برنج سفیدی که ما ارتزاق می کنیم فاقد سبوس می باشد که ویتامین ها و موادمغذی زیادی در آن وجود دارد بنابراین لازم است سبوس برنج را به عنوان چاشنی در سبد غذایی روزانه داشته باشیم. استفاده دارویی از سبوس برنج برای تقویت و رشد مو تازگی ندارد و از زمان های قدیم مرسوم بوده است که هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک و شستشوی مو ها استفاده می شود.

پودر سبوس برنج برای مو بخش قهوه ای برنج است که از طریق دستگاههای آسیاب و ساینده برداشته می شود که دارای ویتامین های زیر می باشد:

ردیف ویتامین ها
1 ویتامین B
2 ویتامین A
3 ویتامین E
4 آهن
5 کلسیم
6  

موادی مانند سبوس برنج که حاوی ویتامین های گروه B است بهترین خوراکی برای درمان ریزش مو است. ویتامین B روند سوخت و ساز سلول های زنده پیاز مو را تحریک می کند و باعث تقویت و رشد مو می شود.ویتامین E موجود در سبوس برنج هم از ریزش و سفید شدن ناگهانی مو در سنین پایین و میانسالی جلوگیری می کند.

درمان ریزش مو با سبوس برنج

مواد معدنی آهن و مس موجود در سبوس برنج با بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول های مو سبب رشد آن می شود. روی موجود در سبوس برنج هم که به آن زینک می گویند در تقویت عملکرد سیستم دفاعی و عصبی بدن موثر است و به سلامت موها کمک می کند.

از سبوس برنج از طریق حلال یا کمپرس سرد (پرس و فشار روی سبوس برنج) روغن استخراج می کنند که نه تنها رطوبت مو و پوست سر را تأمین می کند بلکه با داشتن ویتامین های B و E باعث تقویت موی سر می شود.

معجزه سبوس برنج برای مو

سبوس برنج خواص دارویی و درمانی زیادی چون موارد زیر دارد:

  1. درمان اختلالات پوستی
  2. کاهش فشارخون
  3. بهبودی عملکرد دستگاه گوارش
  4. بهبود سیستم مغزی
  5. درمان چاقی
  6. درمان دیابت
  7. تقویت مو

طریق استفاده از سبوس برنج برای درمان ریزش مو

دمنوش سبوس برنج برای ریزش مو برای تقویت موها

خواص سبوس برنج برای مو: برای تقویت ریشه مو و رشد آن می توانید از دم کردۀ سبوس برنج به جای چای استفاده کنید، به این طریق که مقداری سبوس برنج را در داخل آب بجوشانید بعد سبوس آن را جدا کنید و دور بریزید حالا می توانید جوشانده را به صورت چای بنوشید یا اینکه می توانید آن را درغذاهای رقیق و آبکی مانند سوپ بریزید و مصرف کنید.

جلوگیری از سفید شدن زودرس

برای حفظ سیاهی مو و جلوگیری از سفید شدن زودرس موهایتان حدود 40 گرم سبوس و لیمو عمانی را در مقداری آب بجوشانید، سپس صاف کنید و بعد از دم کردن میل بفرمایید. معمولاً دم کرده سبوس برنج را در یخچال نگهداری می کنند و مدت استفاده آن هم دو روز است.

بهترین زمان مصرف سبوس برنج برای مو | سبوس برنج برای مو نی نی سایت

درمان ریزش مو با سبوس برنج

طریقه درست کردن سبوس برنج برای مو

  1. دو قاشق غذاخوری سبوس برنج را در دولیتر آب به مدت 15 دقیقه بجوشانید پس از ته نشین شدن سبوس، آب آن را به روی مو و پوست سر بریزید و به خوبی ماساژ دهید و سپس با صابون یا شامپو بچه بشویید که برای رفع شوره مو خیلی مفید است.
  2. خواص سبوس برنج برای مو: سبوس برنج به صورت فراوری شده هم در سوپر مارکت ها وجود دارد که یک قاشق سوپ خوری از آن را در یک لیوان شیر می ریزند، هم می زنند و میل می کنند که برای سلامت مو مفید است.
  3. به ظرف سالاد حاوی مرکبات مقداری روغن زیتون با نصف قاشق غذاخوری سبوس برنج اضافه می کنند که غنی از ویتامین B می شود و مصرف آن برای تقویت مو اثربخش است.
  4. می توانیم به برنج سفید پس از دون شدن در موقع پختن به ازای هر چهار نفر یک قاشق غذاخوری سبوس برنج به همراه نمک اضافه کنیم و پس از هم زدن با برنج روی حرارت ملایمی قرار دهیم و بعد اینکه دم کشید مصرف کنیم. که این کار هم برای سلامت مو ها مفید است.
  5. در داروخانه ها شامپو هایی وجود دارند که در ترکیب آنها سبوس برنج  هم وجود دارد و برای شستشو ی مو و تقویت آن موثر است.
  6. مقداری سبوس برنج را با زرده تخم مخلوط کنید و به روی سرتان بمالید و بعد از 3 ساعت به حمام بروید و آن را بشویید.
  7. متخصصان تغذیه و طب سنتی معتقدند که مصرف روزانه سبوس برنج به صورت خوراکی، ماسک و شستشو، باعث تیره شدن موها و رویش مجدد آنها می شود.
  8. خیلی از خانم ها و آقایان از چسب یا تافت مو برای محکم کردن و فیکس کردن مو استفاده می کنند که در بعضی مواقع عوارض منفی دارد و باعث ریختن مو ها می شود.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا