آیا بارگیری موسیقی رایگان غیرقانونی است؟

سردرگمی پیرامون قانون کپی رایت موسیقی

از آنجا که روشهای مختلفی برای دریافت موسیقی رایگان از اینترنت وجود دارد ، بسیاری از نظریات سردرگم و متناقض در مورد قانونی و غیر قانونی بودن آن ایجاد شده است.

“خوب ، بنابراین تهیه و توزیع یک کپی از CD غیرقانونی است. آیا به من می گویید که من نمی توانم یک CD مخلوط را بسوزانم و به چند نفر از دوستانم بدهم؟”

“بارگیری آهنگ رایگان در سایتها و سرورهای همتا غیرقانونی است ، اما آیا می توانم از طریق Dropbox آهنگی را از دوست خود بارگیری کنم؟”

این نوع کپی و پخش آهنگ این احساس را به وجود می آورد که قوانین مبهم و منسوخ شده اند ، بنابراین آنها به بارگیری غیرقانونی موسیقی ادامه می دهند.

فناوری به طور فزاینده محبوب “YouTube به mp3” که در آن می توانید یک فایل mp3 را از ویدیویی که شخصی برای آهنگ ارسال کرده است دریافت کنید.

آیا این هم غیرقانونی است؟

بیا یک نگاهی بیندازیم.

هشدار FBI

شما می دانید که چگونه هنگام تماشای یک فیلم از دی وی دی (برای ما که هنوز این کار را می کنیم) و “هشدار FBI” آشنا روی صفحه ظاهر می شود و به شما می گوید که این ماده دارای حق چاپ است و ایجاد نسخه های غیر مجاز از هر نوع ماده غیرقانونی است. … و غیره.

خوب ، علی رغم آنچه برخی از مقاله های قدیمی می گویند ، قانون کپی رایت (یا دزدی دریایی اینترنتی) در مورد موسیقی نیز صدق می کند.

چه مفهومی داره؟

توزیع مجدد از هر نوع ، بدون رضایت هنرمندان ، غیرقانونی است. اگر با بارگیری موسیقی شرکت کنید ، بدون قصد هنرمند پخش می شودشما مشغول فعالیت غیرقانونی هستید.

این مقاله مربوط به IBM است در مقایسه با فقط استفاده از این سایت های شخص ثالث برای پاره کردن موسیقی از YouTube ، مانند “استفاده از نوارهای کاست برای ضبط آهنگ های رادیویی”.

سرورهای نظیر به نظیر و همچنین سایر وب سایت هایی که از نظر فنی پرونده ها را در وب سایت خود میزبانی نمی کنند ، همچنان به این فعالیت غیرقانونی ادامه می دهند و در آینده شرکت های دارای حق چاپ نیز ادامه خواهند داد. خفگی در این فعالیت

آیا گزینه های دیگری وجود دارد؟

آره شما بی امید نیستید انتخاب های زیادی وجود دارد. راستش را بخواهید ، با وجود تمام گزینه های موجود ، تعجب آور است که هنوز هم بسیاری از مردم برای بارگیری موسیقی به صورت رایگان سخت تلاش می کنند (خوب ، نه زیاد). خودم آن روزها را به یاد می آورم.

من از این ایده دور می شوم که یک بار دیگر باید ویژگی های هر آهنگ را به صورت جداگانه تغییر دهم تا در iPod من مرتب و مرتب باشد.

هرگز دوباره اتفاق نمی افتد.

در حالی که شما می توانید مانند بسیاری از سرویس های پخش موسیقی مشترک شوید ، اگر می خواهید به راحتی به موسیقی خود گوش دهید بدون اتصال به اینترنت و واقعاً می خواهید آهنگ هایی را که گوش می دهید صاحب شوید ، من خدمتی مانند Mp3million را پیشنهاد می کنم که در آن می توانید آهنگ ها را با نیکل و دیم بارگیری کنید. این نوع سایتها تا زمانی که هزینه ای برای مجوزهای آهنگ پرداخت کنند ، قانونی هستند. با این وجود ، امیدوارم که شما در راه ادامه دادن به سبک زندگی بدون وقفه دانلود موسیقی خود باشید (بیش از حد).

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا