آیا بازاریابی دندانپزشکی غیراخلاقی است؟

روز دیگر طی گفتگو با یکی از دوستان دندانپزشک به این نتیجه رسید که بازاریابی دندانپزشکی به نوعی غیراخلاقی یا تابو است.

چه چیزی بازاریابی دندانپزشکی را غیراخلاقی می کند؟ آیا انسان به یک روش یا روش دیگر به دندانپزشکان بازاریاب حسابداران و وکلا پاسخ نمی دهد به همان روشی که در فن آوری کالاهای بادوام یا شرکت های بهسازی خانه انجام می دهد؟

آیا در مدرسه به شما گفته شده که مخالف قانون اخلاق است که سعی کنید تمرین خود را توسعه دهید؟

به آخرین رستوران نزدیک خانه خود بیاندیشید که اخیراً از کار خود خارج شده است. قبلا آنجا بوده اید؟ آیا غذا و خدمات به اندازه کافی خوب بود؟ غذا و خدمات احتمالاً به اندازه کافی خوب بودند پس چه اتفاقی افتاد؟

ممکن ها این رستوران به دلیل استقبال کافی از مشتریان جدید و مکرر رنج نمی برد برای تغذیه رشد. این یک کار بازاریابی مستقیم است!

آیا شما در معرض خطر تحمل سرنوشتی مشابه با آن رستوران در گوشه و کنار هستید؟

شما این را می دانید تنها 1 از 25 شرکت (4٪) 10 سال زنده مانده است درست؟ ترجمه: 96 درصد شرکت ها تا سال دهم شکست می خورند. بنابراین … چند سال دارید؟ هیچ کس لازم نیست به شما بگوید اگر او کمتر از 10 سال سن داشته باشد با مشکلات جدی روبرو هستید.

هنوز فکر می کنید که بازاریابی در عمل دندانپزشکی شما غیراخلاقی است؟ مطمئناً این روش کمی دشوار است آیا زمان آن نیست که این کلیشه را بزنیم که بازاریابی بد یا شر از یک راه یا روش دیگر باشد؟

زمینه حقوقی که برای نمایش بازاریابی استفاده می شود به همین روش است اما در 24 ساعت گذشته تاکنون برای یک وکیل آسیب دیدگی شخصی چند تبلیغ دیده اید؟ چند وکیل از بازار خبر ندارند؟ آنها در برابر كسانی كه به طور مداوم شیوه های خود را بازاریابی می كنند چه كاری دارند؟

بیایید در مورد چند مورد صحبت کنیم تا مشخص کنیم آیا در مسیر صحیحی قرار دارید یا خیر.

فقط کلمه دهان؟

بسیاری از دندانپزشکان به درست یا نادرست معتقدند که این کلمه از دهان باید به رشد مستمر تمرین آنها دامن بزند بنابراین تبلیغات و بازاریابی ضروری نیست. از نظر تئوری این سناریوی عالی است که باید طبق برنامه ریزی انجام شود اما واقعیت به ندرت کاملاً عالی ظاهر می شود.

1 تجربه منفی …

چه اتفاقی می افتد اگر کلمه خشک شود یا کسی تجربه بدی در تمرین شما داشته باشد؟ می دانید این کلمه سریعتر پخش می شود و عواقب آن مؤثرتر خواهد بود.

اگر رویه دندانپزشکی شما به صورت مداوم تبلیغات و بازاریابی باشد نه تجربه منفی و نه دو تجربه باعث ایجاد امنیت درازمدت شما نمی شوند حتی اگر بیشتر افراد سفر به مطب دندانپزشک را دوست نداشته باشند.

این را بخاطر بسپار: از آنجایی که تمام سایت های رسانه های اجتماعی در دسترس همه آزادانه هستند اگر در رسانه های اجتماعی یا بازاریابی به طور منظم برای مقابله با یک یا دو سیب بد عضو نشوید عمل شما در معرض خطر است.

همین مسئله را می توان برای کارمند دلسوز نیز گفت … هیچ چیز مانع از راه اندازی فروشگاه اینترنتی و ارسال منفی در مورد تمرین شما نمی شود. حتی اگر به طور جدی در شبکه های اجتماعی شرکت نمی کنید حتماً حداقل به آن توجه کنید.

چگونه بیماران جدید می توانند شما را پیدا کنند؟

اکنون بیماران جدید چگونه عمل شما را کشف می کنند؟ آیا منابع بیماران جدید را ردیابی می کنید و بیمار جدید در تمرین شما چقدر وقت می گذارد؟ برای دستیابی راحت تر بیماران جدید به شما چه کاری می توانید انجام دهید؟

آیا حضور قدرتمندی در اینترنت دارید؟

برای لحظه ای به وب سایت خود بیاندیشید. آیا در صفحات نتیجه موتور جستجو در گوگل یاهو یا بینگ سرآمد هستید؟ چه اتفاقی می افتد اگر کسی به طور آنلاین برای یک دندانپزشک جدید در منطقه شما جستجو کند … آیا وی کلینیک شما را پیدا خواهد کرد؟

یک سؤال آخر: اگر دائماً تبلیغات و بازاریابی نمی کنید برای کمک به بیماران جدید بالقوه خود به راحتی چه مراحلی را طی می کنید؟

به یاد داشته باشید این مسئله به معنای غیراخلاقی بودن و نه ماندن در اقتصاد سخت در زمانی نیست که مردم قبل از انتخاب ارائه دهنده راه حل به طور فزاینده به اینترنت اعتماد کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا