برترین های کسب و کار

آیا دمنوش لاغری می‌تواند به کاهش التهابات بدن کمک کند؟

چای سفید

قیمت دمنوش ستین: چای سفید می تواند چربی های ذخیره شده را به راحتی تجزیه کند و به چربی سوزی کمک کند. این چای به چهار روش مختلف می تواند چربی سوزی را افزایش دهد، اول اینکه می تواند از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری کند، در حالی که عمل لیپولیز را افزایش می دهد، فرآیند چربی سوزی را در چربی های ذخیره شده افزایش داده، و با افزایش متابولیسم به کالری سوزی کمک می کند. همچنین تحقیقات نشان داده اند که چای سفید حاوی مقادیر زیادی از کاتچین–نوعی آنتی اکسیدان هستند، که می توانند ترشح چربی از سلول ها را افزایش داده و در نتیجه توانایی کبد در تبدیل چربی به انرژی را افزایش می دهد.

چای زرشک

 خواص دمنوش بادرنجبویه ترکیبی ستین: ریشه، میوه و ساقه ی زرشک به این خاطر که حاوی ترکیبات قوی به نام بربرین است، می تواند به طور طبیعی چربی سوزی را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده اند که زرشک می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و مقاومت نسبت به انسولین را در افرادی که رژیم غذایی پر چربی دارند، بهبود بخشد. از طرفی مطالعات نشان داده است که مصرف زرشک به طور کلی می تواند مصرف انرژی را افزایش داده و در کار گیرنده های چربی در سطح سلول اختلال ایجاد کرده و از جذب چربی بیشتر توسط سلول جلوگیری می کند.

چای پوئر

خرید دمنوش دکتر بیز: چای پوئر با تخمیر چای تهیه شده و نوشیدن آن می تواند به چربی سوزی کمک کند. در واقع تحقیقات نشان می دهد افرادی که رژیم غذایی پرچربی را دنبال می کنند با مصرف عصاره ی این چای می تواند سطح چربی را در خون پایین آورده و همچنین میزان چربی دور شکم را کاهش دهند. البته شدت این کاهش زیاد نیست ولی وقتی سبک زندگیتان را تغییر دهید و رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید و ورزش کنید می تواند به کاهش وزن بیشتر شما کمک کند.

آمریکا | افزایش

چای اولانگ

این نوع از چای سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و تنظیم کند و به هضم و گوارش کمک می کند. از طرفی مصرف چای اولونگ سطح متابولیسم را افزایش می دهد. همانند چای سبز، این چای نیز حاوی مقدار قابل توجهی کاتچین است که می تواند کاهش وزن را با متابولیز چربی بیشتر در بدن، بهبود بخشد.

چای ریبوس

ریبوس گیاهی است که به طور طبیعی شیرین است و با مصرف دمنوش آن به راحتی می توان چربی ها را آب کرد. بر اساس بررسی هایی که روی ریبوس انجام شده است، پلی فنول ها و فلاونوئید موجود در این گیاه، از تشکیل سلول های چربی جدید تا 22 درصد جلوگیری می کند. همچنین این ترکیبات می توانند چربی سوزی را افزایش دهند.

چای سبز

شاید این را بارها شنیده باشید که چای سبز برای کاهش وزن بسیار مناسب است. تحقیقات نشان می دهند که کاتچین ها، علی الخصوص اپی‌گالوکتشین گالات که نوعی از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند، می توانند متابولیسم را در بافتهای بدن افزایش داده و چربی سوزی در سلول ها را بالا ببرند. علاوه بر این، این ترکیبات می توانند سرعت تبدیل چربی به انرژی را در کبد افزایش دهند. پس اگر از رژیم غذایی برای کاهش وزن استفاده می کنید پیشنهاد ما به شما نوشیدن 3 بار در هفته چای سبز برای افزایش متابلویسم و چربی سوزی بیشتر است.

چای لیمو

لیمو و چای لیمو می تواند با ورم و التهاب مقابله کند. پس اگر به دلیل نوشیدن مشروبات الکلی و یا مصرف مواد غذایی شور و نمکی، بدن و به خصوص شکمتان ورم کرده است، می تواند از این چای بنوشید و ورم را برطرف کنید. ترکیباتی که در این نوع خاص از مرکبات یافت می شود، مدر است و به دفع مواد زائد و آب میان بافتی در بدن کمک می کند.

چای سنبل الطیب

این چای می تواند به شما کمک کند که راحت تر بخوابید و از طرفی خواب کافی به تنظیم هورمون های بدن به ویژه هورمون گرلین کمک کرده و گرسنگی بیش از حد و اشتهای ناشی از آن را برطرف می کند. از طرفی این چای به هورمون های مصرف کننده انرژی و کالری سوز را در بن فعال کرده و می تواند در کنار رژیم غذایی خود از نوشیدن آن بهره برده و سایز کم کنید. سنبل الطیب به دلیل خواص آرام بخشی که دارد معروف است و قرن هاست که از آن استفاده می شود.

چای گیلاس زمستانی

این چای هورمون استرس یعنی کورتیزول را در بدن کاهش داده و به شما ذهن بازتری برای انتخاب مواد غذایی و برنامه غذاییتان می دهد. ریشه این گیاه مقاومت شما را در برابر حملات عصبی ناشی از استرس افزایش داده و به شما احساس خوبی می دهد. همانطور که می دانید استرس یکی از عوامل مخرب در جهت کاهش وزن است. که می تواند در بدن التهاب ایجاد کند و با کاهش متابولیسم، به افزایش وزن و چاقی کمک کند و خطر ابتلا به بیماری هایی از جمله دیابت، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش دهد.

چای بیل بری

این گیاه که از خانواده بلوبری می باشد می تواند ورم شکم را کاهش دهد و التهاب بدن را برطرف کند. در تحقیقات انجام شده بر روی دو گروه از افراد آزمایشی انجام شد و در رژیم غذایی گروه اول بیل بری و چای آن قرار داده شد و نتیجه از این قرار بود که افرادی که بیل بری را مصرف کرده اند التهاب و ورم کمتری در بدنشان دیده شده است.

چای ماته

این چای که در کشورهای آمریکایی جنوبی، به ویژه آرژانتین و اروگوئه و همچنین در سوریه و لبنان طرفداران زیادی دارد، سرشار از کافئین است و خاصیت تروموژنیک دارد، به این معنی که با افزایش دمای بدن کالری سوزی را افزایش می دهد. از طرفی با بهبود وضعیت افراد دیابتی که با مشکل حساسیت به انسولین مواجهند کاهش وزن را بهبود می بخشد. همچنین این گیاه حاوی مقداری قابل توجهی آنتی اکسیدان ها ضد سرطان، ویتامین B، و کرومیوم است که می تواند سطح قند خون را بهبود بخشد.

چای نعناع

یک فنجان چای نعناع فلفلی می تواند گرسنگی را برطرف کند و اشتها را کاهش دهد. در مطالعه ای نشان داده شده است افرادی که هر دو ساعت یک بار، نعناع فلفلی بوییده اند، به طور متوسط حدود 2 کیلو گرم در ماه کاهش وزن داشته اند. از طرفی به دلیل کافئین پایینی که دارد برای نوشیدن در انتهای شب و آماده شدن برای خوابی راحت مناسب است.

چای بابونه و اسطخودوس

این چای خستگی را از بین برده و افسردگی را با کاهش استرس و بهبود بی خوابی، بهتر می کند. کاهش سطح استرس در بدن، عملکرد هورمون کورتیزول در بدن که عامل افزایش وزن و اختلال سطح قند خون که منجر به چاقی و دیابت می شود را مختل کرده و به کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به این بیماری ها کمک می کند.

چای گوجی

میوه گوجی می تواند کالری سوزی را تا 10 درصد افزایش می دهد، این گیاه ها مدت هاست در طب چینی برای درمان دیابت استفاده می شود، و می توانید سرعت کاهش وزن را با افزایش متابولیسم افزایش دهد. اگر بتوانید این گیاه را با چای سبز ترکیب کنید می تواند این چربی سوزی را بیشتر کند و کاهش وزن را سرعت ببخشد.

چای زنجبیل

زنجبیل نه تنها بهترین انتخاب در رژیم غذایی برای کاهش وزن و بهبود سلامتی می باشد، می تواند التهاب را نیز کاهش دهد. بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی زنجبیل و خواص آن، این گیاه می تواند درد معده را بهبود بخشد و التهاب را برطرف کند. می توانید زنجبیل، دارچین، هل، میخک  ترکیب کنید و از طعم آن لذت ببرید و به کاهش وزن خود نیز کمک کنید.

چای رازیانه

این چای می تواند التهابات را در بدن کاهش دهد و طعمی خفیف و شیرین دارد که می تواند نفخ معده و سایر مشکلات گوارشی را بهبود بخشد.

چای ترش

این چای که از گلبرگهای خشک شده ی گیاه روزل تهیه می شود، می تواند به کاهش وزن سریع شما کمک کند. بر اساس تحقیقات انجام شده فلاونوئید موجود در این چای می تواند به کاهش وزن و تنظیم هورمون آلدوسترون که سطح آب و الکترولیت ها را در بدن تنظیم می نماید، و به بدن در دفع آب میان بافتی و کاهش سایز کمک می کند

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا