ارز دیجیتالبرترین های کسب و کار

آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پپه، تصمیم درستی است؟

جدیدترین میم اینترنتی که بازار رمزارز را تحت تأثیر خود قرار داده است، قورباغه‌ای به نام پپه است. آخرین فصل میم کوین‌ها با ظهور پپه کوین (PEPE)، یک توکن ERC-20، در اواخر آوریل 2023 آغاز شد. ارزش بازار این میم کوین تنها چهار روز پس از عرضه، از 250 دلار به 1.14 میلیون دلار رسید و توجه تمامی فعالان بازار ارز دیجیتال را به خود جلب کرد.

آموزش ارز دیجیتال | اخبار ارز دیجیتال

در حالی که صنعت ارز دیجیتال به تکامل خود به روش‌های عجیب‌وغریب ادامه می‌دهد، میم کوین‌هایی مانند دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و اکنون پپه کوین (PEPE) توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کنند. در این مقاله به معرفی پپه کوین، نحوه پیدایش آن، و دلیل محبوبیت آن می‌پردازیم و در آخر به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا این رمزارز سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود یا خیر؟ اما قبل از هر چیز باید با این میم کوین و ویژگی‌های آن آشنا شویم. پس با ما همراه شوید.

پپه کوین (PEPE) چیست؟

آموزش ارز دیجیتال | اخبار ارز دیجیتال

پپه کوین (PEPE) یک توکن میم جدید است که نماد آن یک قورباغه محبوب در اینترنت به نام پپه است. رمزارز Pepe از قدرت فناوری بلاکچین بهره می‌برد و آن را با ماهیت ویروسی میم (Pepe the Frog) ترکیب می‌کند و هدف آن ایجاد یک تجربه کاربری بی‌نظیر برای هولدرها است.

ارز دیجیتالPEPE از میم معروف Pepe the Frog الهام گرفته است. این میم که در اصل توسط هنرمندی به نام مت فیوری Matt Furie)) خلق شد، محبوبیت گسترده‌ای در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به دست آورد و به یک نماد در سطح اینترنت تبدیل شد. تیپ پشت پپه کوین با ترکیب این میم معروف با فناوری بلاکچین، از قدرت جمعی اینترنت بهره برد و یک ارز دیجیتال سرگرم‌کننده و جذاب را برای کاربران فراهم کرد.

پپه کوین بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این رمزارز از زمان عرضه عمومی خود در آوریل 2023، به سرعت به یکی از 50 رمزارز برتر از نظر حجم معاملات تبدیل شد.

برخلاف دوج کوین که تقریباً چهار سال طول کشید تا ارزش بازار آن از 1 میلیارد دلار عبور کند، پپه کوین در عرض تنها سه به همین نقطه عطف رسید. اگرچه قیمت PEPE از آن زمان تاکنون بسیار در نوسان بوده است، تعداد هولدرهای آن به‌طور پیوسته در حال افزایش است.

وب‌سایت رسمی پپه کوین می‌گوید که رمزارز PEPE فقط برای اهداف سرگرمی در نظر گرفته شده است. توکن‌های آن ارزش ذاتی ندارند و نباید انتظار بازده مالی وجود داشته باشد. با این حال، در واقعیت، بیش از صد هزار سرمایه‌گذار PEPE را خریداری کرده‌اند و هم‌اکنون در صرافی‌های بزرگی ازجمله Bybit، Gemini و Binance لیست شده است.

پپه کوین چگونه کار می‌کند؟

PEPE دارای سقف عرضه 420,690,000,000 واحدی است. 93.1٪ از آنها در استخر نقدینگی و 6.9٪ باقی مانده به یک کیف پول چند امضایی برای استفاده در آینده اختصاص داده شده است.

پپ کوین از مکانیزم ضد تورمی استفاده می‌کند که درصد کمی از توکن‌ها را با هر تراکنش می‌سوزاند تا کمیابی آن افزایش پیدا کند و ارزش توکن‌های باقی مانده را به طور بالقوه در طول زمان افزایش دهد.

علاوه بر این، از یک سیستم بازتوزیع استفاده می‌کند که در آن بخشی از هر تراکنش بین هولدرها توزیع می‌شود تا تعامل کاربر و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت را تشویق کند.

نحوه خرید پپه کوین

برای خرید ارز پپه ، سرمایه‌گذاران باید یک کیف پول MetaMask، Coinbase یا Uniswap راه‌اندازی کنند که بتواند اتریوم و سایر توکن‌های ERC-20 را ارسال و دریافت کند. پس از راه‌اندازی کیف پول، کاربر می‌تواند ETH را با PEPE مبادله کند.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که سرمایه‌گذاری در پپه کوین با ریسک‌هایی همراه است، زیرا در حال حاضر، تعداد کمی از نهنگ‌ها مقادیر زیادی از این توکن را در اختیار دارند و فعالیت‌های معاملاتی آنها تاکنون باعث نوسانات ناگهانی قیمت شده است.

آیا پپه کوین سرمایه‌گذاری خوبی است؟

پپه کوین (PEPE) توجه زیادی را در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی به خود جلب کرده است و از نظر هجمه تبلیغاتی حتی از بیت کوین نیز پیشی گرفت. این امر منجر به بحث‌هایی در مورد پپه کوین در پلتفرم‌هایی چون توییتر و ردیت شده است و بسیاری می‌پرسند آیا پپ کوین سرمایه‌گذاری خوبی است یا خیر.

علیرغم فعالیت بالای شبکه های اجتماعی، قیمت PEPE طی هفته‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است که نشان دهنده روند نزولی قیمت آن است. در حالی که افزایش مکالمات پیرامون این توکن نشان‌دهنده علاقه احتمالی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به این ارز دیجیتال است، روند نزولی قیمتی سوالاتی را در مورد عملکرد PEPE و اعتماد سرمایه‌گذاران به آن ایجاد کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت PEPE حدود 0.00000146 دلار است که حدود 66٪ کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در اوایل ماه می می‌باشد.

مانند بسیاری از میم کوین‌های موفق، پپه کوین پس از روند صعودی شدید خود دچار ریزش شده است، چراکه معامله گران ترجیح می‌دهند به جای ادامه نگه‌داری آن، سود خود را برداشت کنند.

به همین دلیل، PEPE طی سه هفته گذشته در یک روند نزولی ثابت بوده است و تنها در 24 ساعت گذشته (در زمان نگارش مقاله) 12 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است،‌پروتکل پیشرو DeFi Synthetix حتی اعلام کرد که قراردادهای آتی دائمی $PEPE را ارائه می‌دهد و به معامله گران اجازه می‌دهد از اهرم در موقعیت‌های خود استفاده کنند.

با توجه به چالش‌های اخیر پپه کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران اکنون به این فکر می‌کنند که آینده این توکن چیست.

با نگاهی به نمودار قیمت، PEPE در یک کانال نزولی طولانی به دام افتاده است. قیمت دو مرتبه تا مرز بالایی این کانال افزایش پیدا کرده است و به نظر می‌رسد این بار به احتمال زیاد به مرز پایینی آن بازگردد.

این بدان معنی است که $PEPE ممکن است به 0.00000116 دلار سقوط کند، همان سطحی که قیمت به شدت در 12 می از آن ریجکت شد. اگر این سناریو محقق شود، منجر به کاهش 20 درصدی قیمت می‌شود.

با این حال، هنوز روزنه‌ای از امید برای خریداران وجود دارد. آخرین باری که قیمت به سطح 0.00000116 دلار رسید، به طرز انفجاری معکوس شد و باعث شد توکن تا 80 درصد افزایش یابد.

آینده ارز دیجیتال PEPE

آموزش ارز دیجیتال | اخبار ارز دیجیتال

رشد سریع پپه کوین اغلب به چندین خرید بزرگ نسبت داده می‌شود که توجه جامعه ارزهای دیجیتال را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، به ویژه توییتر به خود جلب کرد.

نقشه راه غیررسمی Pepecoin دارای سه فاز است: فاز اول بر روی راه‌اندازی توکن و تبلیغ آن از طریق توییتر متمرکز بود. فاز دوم تمرکز بر مشارکت‌های اجتماعی و لیست شدن در سریع‌ترین صرافی ارز دیجیتال متمرکز (CEX) است. انتظار می‌رود فاز سوم با راه‌اندازی پلتفرم آموزشی Pepe Academy همراه باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا