برترین های کسب و کارلوازم خانگی

آیا می‌دانید چه مواردی در تلویزیون قابل تعمیر است؟

نقش و حضور تلویزیون در زندگی روزمره مان به قدری پررنگ است که خرابی آن جز مشکلات آزاردهنده هر منزلی است. با توجه به قیمت بالای دستگاه و هزینه تعویض قطعات آن و گاه کمیاب بودن برخی از قطعات٬ پر واضح است که تعمیر تلویزیون بدون داشتن دانش تخصصی٬ کاری غیرمنطقی و غیر اصولی است و ممکن است منجر به هزینه ای گزاف و یا حتی تعویض کل دستگاه شود. از طرفی پیدا کردن تعمیرکار مجرب تلویزیون و اعتماد کردن به آن نیز کار ساده ای نیست، بعضی تعمیرکاران تلویزیون به سیستم و ساختار تلویزیون های جدید و اسمارت آشنایی لازم را ندارند یا حتی هر گونه برندی را تعمیر می کنند بدون آنکه با ساختار تلویزیون های آن برند آشنا باشند.

ابزار | تلویزیون

این موارد باعث شد، این مطلب را به راه های پیدا کردن تعمیرکاران حرفه ای تلویزیون و مواردی که در تلویزیون قابل تعمیر است اختصاص دهیم؛ تا در مواقع لزوم بتوانید تشخیص دهید دستگاه شما قابل تعمیر است یا خیر و در صورتی که دستگاه تعمیر می‌شد از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید. سایت‌های مختلفی را در حوزه سرویس، تعمیر، نصب و خدمات تلویزیون بررسی کردیم؛ سایتی که تمام ویژگی‌های مدنظر ما را در بین شرکت‌ها داشت، آچارباز بود. برای درخواست آنلاین تعمیرکار به سایت a4baz.com مراجعه کنید

مشکلاتی در تلویزیون که قابل تعمیر است

تلویزیون یکی از کاربردی‌ترین وسایل هر خانه است که به صورت روزانه استفاده می‌شود. به دلیل کاربرد زیاد خرابی‌های مختلفی ممکن است برای این وسیله به وجود آید. برخی از این ایرادها با تعمیر قطعات برطرف می‌شوند اما برخی دیگر قابل تعمیر نیستند و باید قطعه یا تلویزیون تعویض شود. در ادامه با این ایرادها بیشتر آشنا می‎‌شویم:

خرابی های صدای تلویزیون

مشکلات مختلفی ممکن است برای صدای تلویزیون به وجود آید. اگر با این مشکلات مواجه شدید باید ابتدا علت به وجود آمدن این مشکل را پیدا کنید، سپس برای رفع آنها از یک فرد ماهر کمک بگیرید.

مشکلاتی که ممکن است برای صدای تلویزیون به وجود آید اغلب با نشانه‌هایی مثل کم شدن صدا، قطع و وصل شدن صدا، تصویر داشتن و صدا نداشتن تلویزیون، خش خش صدا و … ظاهر می‌شوند.

از بین بردن هر کدام از این مشکلات باید اقدام مخصوص به خود انجام شود. در برخی از موارد مشکل با تعمیر کردن اسپیکر و در برخی موارد با رفع ایراد مین برد برطرف می‌شود. اما ممکن است مشکل به علت خرابی کابل‌های صدا نیز باشد، بهتر است قبل از تماس با کارشناس، وضعیت سیم‌ها را بررسی کنید.

خرابی های نرم افزاری تلویزیون

یکی از مشکلات رایجی که می‌تواند برای همه تلویزیون‌ها علی الخصوص تلویزیون‌های هوشمند به وجود آید، خرابی‌های نرم افزاری است. این موارد اغلب در اثر بروزرسانی نادرست سیستم عامل، ویروسی شدن دستگاه، پاک شدن حافظه دستگاه و … به وجود می‌آید. در اثر خرابی های نرم افزاری، با مشکلاتی مانند روشن نشدن دستگاه، صدای بی کیفیت، جواب ندادن به دستورهای کنترل، روشن نشدن چراغ پاور و … روبه‌رو می‌شوید.

خوشبختانه این مشکلات توسط یک تعمیرکار قابل حل است و اغلب با بازگشت به تنظیمات کارخانه ای، برطرف می‌شود.

تغییرات رنگ تصویر تلویزیون

از دیگر مشکلاتی که ممکن است برای تلویزیون‌های مختلف به وجود آید، تغییر رنگ تصویر است. این مشکل ممکن است با نشانه های زیر به وجود آید:

  • متمایل شدن تصویر به یک رنگ خاص
  • سیاه شدن قسمتی از تصویر
  • ظاهر شدن هاله های نورانی روی تصویر
  • وجود نقاط تیره یا روشن روی تصویر
  • سیاه و سفید شدن تصویر

این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی مثل تنظیمات نادرست، خراب شدن مین برد، پنل ، بک لایت و … به وجود آمده باشد. برای از بین بردن این مشکل می‌توانید ابتدا تنظیمات تصویر را بررسی کنید و در صورتی که مشکلی به وجود آمده با بازگردانی به حالت کارخانه موضوع را رفع کنید. اما در صورتی که مشکل نرم افزاری نباشد باید  برای تشخیص درست و دقیق مشکل، یک تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بازدید کنید. اگر مشکل ناشی از خرابی پنل باشد، قابل تعمیر نبوده و باید پنل تعویض شود که هزینه زیادی را برای شما به همراه دارد.

ابزار | تلویزیون

تغییرات تصویر تلویزیون

علاوه بر مشکلات اعلام شده، گاهی اوقات مشکلات دیگری هم برای تصویر به وجود می‌آید که از جمله آنها می‌توان به دوتا شدن تصویر، شطرنجی شدن تصویر، افتادن خط عمودی و افقی روی تصویر، تار شدن تصویر، پریدن تصویر و … اشاره کرد. این مشکلات ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی برد، بک لایت، برد تیکان، پنل و … به وجود آیند. تشخیص اشتباه هرکدام از موارد ممکن است هزینه بیشتری را برای تعمیرات به شما تحمیل کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن مشکل از یک فرد ماهر و معتمد کمک بگیرید.

دیر روشن یا خاموش شدن تلویزیون

یکی دیگر از مواردی که برای تلویزیون ها رخ می‌دهد و با تعمیر قابل حل است، دیر روشن شدن یا خاموش شدن دستگاه حین کار است. این مسئله اغلب ناشی از خرابی قطعات زیر است.

  • خرابی سی پی یو دستگاه
  • آسیب دیدن مین برد تلویزیون
  • نقص فنی در برد پاور
  • ویروس گرفتن مین برد
  • فرسودگی قطعات دستگاه
  • ایراد در ic دستگاه
  • خراب شدن محافظ برق

البته پیشنهاد می‌کنیم برای از بین بردن مشکل ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید و در صورت رفع نشدن مشکل با یک تعمیرکار تماس بگیرید. زیرا بسیاری از مشکلات دستگاه با چند اقدام ساده قابل حل است:

  • از سالم بودن پریز و محافظ برق خود مطمئن شوید. چنانچه این قطعات مشکلی دارند از پریز یا محافظ دیگری استفاده کنید.
  • تنظیمات دستگاه را چک کنید تا تایمر خاصی برای روشن یا خاموش کردن دستگاه تنظیم نشده باشد.

اگر مشکل دستگاه با روش‌های بالا برطرف نشد، دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازگردانید تا همه تنظیمات به حالت اولیه باز گردد. سپس با یک تعمیرکار تماس بگیرید تا وضعیت قطعات را با ابزار مخصوص بررسی کند.

ابزار | تلویزیون

چه مشکلاتی در تلویزیون قابل تعمیر نیست؟

تا این مرحله تمام اشکالاتی که قابل رفع شدن است را توضیح دادیم ولی برخی از مشکلات، با تعمیر برطرف نمی‎شوند. در نتیجه تنها راه چاره برای از بین بردن مشکل تعویض قطعه است. این مشکلات اغلب مربوط به پنل دستگاه می‌شوند. زیرا پنل دستگاه بسیار حساس است. از طرفی به دلیل قیمت بالای این قطعه اغلب عوض کردن پنل دستگاه بسیار پر هزینه است و برای مشتری مقرون به صرفه نیست. در نتیجه بسیاری از افراد در زمان خراب شدن پنل، اقدام به خرید دستگاه جدید می کنند.

چنانچه دستگاه شما با مشکلی روبه‌رو شده است، می‌توانید از طریق سایت های آنلاین، دستگاه خود را تعمیر کنید. فقط در نظر داشته باشید دستگاه خود را به شرکتی بسپارید که ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • آسان بودن ثبت سفارش به صورت آنلاین
  • استعلام کردن قیمت قبل از تعمیرات
  • گارانتی بابت خدمات انجام شده
  • داشتن مجوز از ادارات معتبر
  • داشتن پشتیبانی جهت پیگیری در مراحل بعدی
  • داشتن راه های ارتباطی معتبر در سایت (شماره تماس، ایمیل، آدرس)

منبع: آیا می‌دانید چه مواردی در تلویزیون قابل تعمیر است؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا