بازرگانیبرترین های کسب و کار

ابزار نما چیست؟ و چرا ابزار نمای ساختمان بهینا نما؟

ابزار نما چیست؟

ابزار نمای ساختمان از وسایل های ضروری است که برای ساختن نما ها مورد استفاده قرار می گیرد و در اختیار سازندگان قرار می گیرد تا بتواند به خوبی نما را طبق نقشه اجرا نمایند.

این ابزارها تعداد بسیار زیادی هستند اگر به صنعت نماسازی علاقمند هستید باید اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم ابزار نمای ساختمان بسیار متنوع است و تحقیقات هم آنها می‌تواند ضروری هم باشند استفاده از ابزارهای مختلف بر اساس متریال جنس نما نوع نما و نقشه آنها تعیین می گردد.

ابزار | امنیت

اما در این بخش به معرفی ابزار های نما که بیش ترین کاربرد دارند از جمله این ابزارها می توان به اسکرید اشاره کرد.

نام یک ابزار نمای ساختمان است یا وسیله آن می توان ناهمواری های سطحی را برش داد زمانی که از طریق سنگ های نما را نصب نمایید باید ابتدا سطح زیرین آن را مسطح کنید و در زمان نصب مشکلی پیش نیاد اگر سنگ نما برای نما نصب شود.

موجب بروز مشکلاتی از جمله شل شدگی و سقوط سنگ در کوتاه مدت و نفوذ رطوبت به پشت آنها خواهد شد زمانی که سطح زیرین و سنگ و مرطوب را جذب کند و ملات پشت سنگ و به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند وزن سنگین شدن سنگها را تحمل نمایند در این زمان خطرات جانی و مالی می تواند ساکنین را تحت تاثیر قرار دهد از اسکریپت می‌تواند از منکر این ابزارها برای ساختن ما باشد دیگر ابزارها زنجیر و میخ لوئیس است.

زمانی که زمانی که نماکاران استاندارد سنگ ها را از جای خودشان بلند و در محل نصب قرار بدهد باید این کار به وسیله زنجیر و میخ انجام بدهد این زنجیر و میخ لوئیس نام دارد.

زیرا برداشتن سنگ های سنگین به واسطه دست در برخی از مواقع امکان پذیر نخواهد بود از نمای ساختمان به نام زنجیر و میخ و باعث می شود تا در زمان بلند شدن سنگ آسیبی به آن وارد نگردد زیرا برخی از سنگ ها به دلیل و طرح هایی که در میان آنها است به شدت حساس شدن باید دقت زیادی در حمل و نقل آنها به عمل بیاورید از دیگر ابزاری که برای نمای ساختمان از آن استفاده می کنند.

ابزار | امنیت

اره دیسکی است های دیسکی از ضروری‌ترین نما های ساختمان می باشد که در اغلب نماکاری ها می توان از آنها استفاده کرد در برخی مواقع نیاز به برش سر و یا قطع مانند قاب هست و زمان کمی در اختیار وجود داریم.

مجری نما به واسطه اره دیسکی اقدام به بروز رسانی می کند و در کمترین زمان و بیشترین دقت می تواند آنها را برش به زن زیرا این نوع اره دارای دقت بیشتری نسبت به راه های دستی می باشد و مزیت دیگری که دارد امنیت آنها است در استفاده از راه های دستی احتمال بریدن دست زیاد خواهد بود و در اره های دیسکی این اتفاقات نمی افتد.

مخلوط کن این ابزار برای نماهای ساختمانی به حساب می‌آید ساختن بتونه از منظومات نما کار است و در مناطق مختلف کاربرد دارند و باعث مستحکم شدن متریال میشود از ابزارهای بسیار زمینی در ساخت و ساز و نما کاری ماشین های به نام مخلوط کن ها هستند در ماشین آب و سیمان را با هم مخلوط می کنند تا دانه های ریز و درشت سیما با هم کاملا مخلوط شوند و به حالت یک بتونه در بیایند و بعد از اینکه سیمان را در ماشین مخلوط کن میریزیم باید تمام نکات مرتبط با آن را رعایت کنند تا کیفیت نهایی بالا برود.

دیگر از ابزارهای بسیار ضروری در نما مته و رولپلاک است جز اساسی‌ترین ابزارهای نما هاست.

می توان به حساب آورد زیرا نصب سنگ ها بدون آنها امری اشتباه است زمانی که سنگ برای نما کار کردن در محل نصب می شوند باید به واسطه پیچ و رولپلاک در آن منطقه مستحکم قرار بگیرد زیرا برخی از سنگ ها باید گرانیت داشته باشند عدم چسبندگی این نوع سنگ ها باز می شود و برای چسبندگی و سطح نما ملات کافی نباشد و بعد از مدت سنگ ها دچار ریزش می شود.

عوامل عوامل مختلف در شل شدن و ریزش سنگ ها تاثیر گذار هستند اغلب آن ها و عوامل انسانی در ارتباط باشند اما عوامل طبیعی مثل باران های اسیدی طوفان زلزله سیل هم می‌تواند در آن دست قرار بگیرد با انجام دادن پیچ و رولپلاک بر روی سنگ های نما میتوان نما  را بسیار مستحکم کرد.

بنابراین ابزار نما ها انواع اقبسام مختلفی دارند و افراد زیادی از ان استفاده می کنند.

منبع: بهینا نما

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا