ادغام و مدیریت خدمات: آیا ITIL بعدی است؟

[ad_1]

ادغام و مدیریت خدمات یا SIAM یک چارچوب عملکردی است. به طور معمول اگر عمق جستجو شود بال خود را بر روی قاب ITIL قرار می دهد. این مدل به چرخه حیات ITIL گرسنه است و به همین ترتیب هم یک چارچوب است و هم یک عملکرد. برخلاف ITIL SIAM تمرکز دیگری در ارائه خدمات و حاکمیت کلی با حاکمیت در بین همه شرکا دارد. این کاملاً مسئول اطمینان از فعال بودن استاندارد استاندارد مدیریت خدمات با کنترل و کنترل های امنیتی است.

برخلاف اسلاف خود SIAM از یک رابطه قوی و محکم بین تجارت و فناوری اطلاعات پشتیبانی می کند. همه اینها اهمیت برنامه ریزی شده برای همسویی بین مصرف کنندگان خدمات برنامه ها خدمات ابری و شرکای زیرساخت را نشان می دهد.

SIAM به سمت CSI و مدیریت خدمات برنامه ریزی می کند و بر ارائه پیشنهاد سلسله مراتبی و عملکردی به سازمان متمرکز است. به طور خلاصه همانطور که توسط ویکی پیشنهاد شده است: ادغام و مدیریت خدمات (SIAM) چارچوبی برای مدیریت و ادغام چندین تامین کننده خدمات فناوری اطلاعات برای تهیه یک سازمان فناوری اطلاعات واحد است که روبه روی تجارت است.

برجسته ترین جنبه های SIAM

  • اساساً SIAM تکامل یافته مفهوم ITIL در ITSM است.

  • این یک ادغام سرویس است تا یکپارچه سازی سیستم ها مانند سیستم های قبلی.

  • SIAM همه چیز در مورد حاکمیت و پاسخگویی کامل برای ارائه خدمات است.

  • این رویکردی برای اقتدار فراگیر پاسخگویی و مالکیت است و به توانمندسازی هماهنگی و همکاری بین ارائه دهندگان خدمات متکی است. این هرگز در مورد مجرمان نیست با این حال SIAM همیشه از ورودی ها حمایت می کند و آن را با خروجی های بین شرکا اداره می کند.

از این رو دیدگاهی که در آن عملکرد SIAM به سمت عملکرد و در دسترس بودن سرویس به کاربر نهایی خود هدایت می شود و هرگز بر اساس دیدگاه یک تامین کننده در مورد سودآوری هدف گذاری نمی شود.

نقش ها و مسئولیت های یک مشاور SIAM

نقش اصلی یک مشاور SIAM طراحی و اجرای فرایندهای عمده است. تمرکز اصلی این است که چارچوب eTOM از طریق یک دیدگاه استراتژیک و تاکتیکی تعبیه و استفاده شود و اطمینان حاصل شود که خدمات بی عیب و نقص در سراسر جهان در تمام فروشندگان ارائه می شود و حفظ ثبات است.

مشاور SIAM زمینه های ادغام سیستم و خدمات را برای بهبود همکاری بین شرکا و مافوق عملکرد آنها هدایت و شناسایی می کند. از شروع همه سرویس ها گرفته تا عملکرد عملکردی او نظارت و اطمینان حاصل می کند که عملیات بدون مشکل انجام می شود. هنگامی که روند کار روی پای شما شروع شد تجزیه و تحلیل بیشتری از گزارش KPI انجام دهید و عواملی را که باعث بهبود مستمر خدمات (CSI) می شوند شناسایی کنید.

به عنوان یک مدیر عملیات SIAM احساس می کنم که نقش مشاور SIAM مسئولیت های بزرگی مطابق با مشخصات وی دارد و فقط کسی با دیدگاه جامع نسبت به محیط زیست می تواند این نقش را رعایت کند. سرانجام صنعت فناوری اطلاعات یک روند در حال پیشرفت است و با داشتن SIAM پر دیگر در تاج خود پیشرفت و موفقیت بیشتری را در آینده به ارمغان می آورد.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا