ارتباطات داخلی در سازمانها

[ad_1]

ارتباطات داخلی عملکردی است كه مسئول ارتباط مؤثر بین شركت كنندگان درون سازمان است. دامنه کار در سازمان و پزشک متفاوت است از تولید و ارسال پیام و کمپین از طرف مدیریت گرفته تا تسهیل گفتگوی متقابل و توسعه مهارت های ارتباطی برای شرکت کنندگان در سازمان.

درک مدرن از ارتباطات داخلی زمینه ای خاص به خود اختصاص می یابد و مبتنی بر تئوری و تمرین حرفه های مرتبط است که مهمترین آنها روزنامه نگاری مدیریت دانش و روابط عمومی مانند روابط رسانه ای بازاریابی و منابع انسانی و همچنین مطالعات گسترده سازمانی نیست.

استراتژی ارتباط داخلی

در ارتباطات داخلی دو طرف استراتژی وجود دارد. در وهله اول استراتژی سازمانی وجود دارد که بر آنچه می خواهید برای دستیابی به آن و نحوه برنامه ریزی برای انجام آن متمرکز شوید متمرکز است. این استراتژی پشتیبانی خواهد شد و تا حدودی از طریق ارتباطات داخلی مؤثر اجرا خواهد شد. بنابراین ارتباطات داخلی می تواند در چندین سطح مختلف کمک کند:

بگویید – این کار صرفاً با اطلاع رسانی به افراد از یک جهت انجام می شود قابل مذاکره نیست

فروختن – این فرآیند یا روشی برای پیش بینی نوعی از واکنش است که نیاز به ترغیب برخی دارد.

مشاوره – این فرآیند مناطق خاصی از فرآیند تصمیم گیری است.

دوم و از همه مهمتر ارتباطات داخلی به یک استراتژی خاص خود نیاز دارند. این باید بیش از یک برنامه ساده برای مداخلات تاکتیکی برای حمایت از فعالیت های تجاری تدوین شود. بنابراین استراتژی باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

1. بازار – این مربوط به آنچه سازمان از نیاز مخاطبان خود می داند است. چگونه مخاطب به بخش ها تقسیم می شود؟

2. پیام – رسالت سازمان در تلاش برای دستیابی به چیست؟ با کدام لحظه باید منتقل شود.

3. رسانه – کدام کانال ها برای مخاطبان مختلف بهتر کار می کنند؟ چگونه میزان دستیابی و رسیدن به حداکثر افزایش می یابد؟ آیا دستورالعمل های واضحی برای هر یک از آنها وجود دارد؟

4- اندازه گیری – آیا معیارهای موفقیت کاملاً مشخص تعریف شده است؟ اقدامات پیشرو و دیر هنگام چیست؟ علاوه بر اطلاع رسانی به هر سه زن دیگر باید از آن برای نشان دادن ارزش و اندازه گیری عملکرد (ROI نفوذ پیام رسیدن به نرخ بازخورد با کیفیت و غیره) استفاده کرد. این استراتژی به بهترین روش برای سازماندهی ارتباط موثر خواهد رسید.

توزیع پیام

توزیع پیام ها را می توان به چهار دسته طبقه بندی کرد:

1. به صورت الکترونیکی: ارتباطاتی که به صورت الکترونیکی تقسیم شده یا به آنها دسترسی پیدا می کنند از طریق رایانه تلفن تلویزیون یا دستگاه های دیگر. به عنوان مثال می توان به ایمیل اینترانت فیلم و پخش آنلاین DVD خبرنامه الکترونیکی و پیامک اشاره کرد.

2. چاپ: ارتباطات کاغذ نمونه هایی است که شامل مجلات خبرنامه ها بروشورها کارت پستالها سایر قطره های اداری پوسترها یادداشت ها بسته های ارتباطی یا ابزارهای مربوط به مدیران خط است.

3. چهره به چهره – یک به یک: بسیاری از تالارها که افراد از نظر جسمی در آن حضور دارند. مثالها شامل یک سری جلسات تیم یا جلسات توجیهی کنفرانسها بازدیدهای سایت و بازگشت به زمین است.

4 محل کار: محیط کار مثال ها شامل تابلوهای تبلیغاتی صفحه های پلاسما صفحه های LCD لوازم جانبی و دکوراسیون پنجره است.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا