برترین های کسب و کارخانواده

اردبیل کجا برویم؟ 

 جاهای دیدنی اردبیل فراوان است ولی همیشه این سوال پیش آمده که اردبیل کجا برویم برای طبیعت گردی همیشه مکان های خاصی و شاید بهتر است بگوییم مکانهای بکر ای هستند که تغییرات کمتری توسط انسان ها ایجاد شده است یا بهتر است بگوییم انسان ها کمتر دخالت کردن در این مناطق طبیعی را برای طبیعت گری مناسب هست.قرار است در این مقاله مکان های گردشگری استان اردبیل را به شما دوستان معرفی کنیم از تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی مکان های گردشگری استان اردبیل

  وقتی که اسم اردبیل می آید همه ذهن ها سمت آبهای گرم طبیعی این استان می رود و در اصل این استان با آبهای گرم معروف است ولی در کنار آبهای گرم مکان های تاریخی و گردشگری زیادی و فراوانی این استاندارد از جمله این مکان ها می‌توان به کلیساها آرامگاه شاه اسماعیل صفوی رشته کوه باغرو اردبیل و دریاچه سوها تالاب و پته خور نمین و بازار بزرگ را نام برد و به جرأت می‌توان گفت ها مکان دیگر برای گردشگری در این استان را نام برد.

کلیسای مریم مقدس

اردبیل دارای قومیت و مذاهب مختلف ای هست که در کنار هم با شوق و شادی فراوانی در حال زندگی کردن هستند از جمله این مذاهب می‌توان به مذهب مسیحی اشاره کرد مسیحای محترمی که در اردبیل در حال زندگی هستند .از جمله کلیساهای اردبیل می توان به کلیسای مریم مقدس اشاره کرد قدمت این کلیسا برای سال ۱۲۵۵ میباشد و جزو آثار تاریخی این شهر به حساب می‌آید که دارای یک معماری خاص خاص میباشد و پیشنهاد می شود حتماً یک سری به این مکان تاریخی و گردشگری بزنید.

آرامگاه شاه اسماعیل صفوی

از دیگر مکان ها میتوان به آرامگاه شاه اسماعیل صفوی را نام برد آرامگاه بنیانگذار و سلسله صفوی ها در شهر اردبیل می باشد جالب توجه این است که مادر شاه اسماعیل و همچنین شهیدان جنگ چالدران هم در این مقبره آرامگاه رفته اند.

رشته کوه باغرو اردبیل

رشته کوه باغرو اردبیل از قسمت های شمال غربی رشته کوه البرز می باشد و از طرف دیگر به کوه سبلان هم وصل باشد ولی اگر بخواهیم در واقعیت بدانیم این رشته‌کوه ادامه کوه رشته کوه های تالش هستند این رشته که دارای یک دشت بسیار زیبا و دیدنی است با گلهای رنگارنگ زیبای که این دشت دارد زیبایی این دشت را دوچندان کرده است در کنار این دشت زیبا رودخانه های مختلفی هستند که از این کوه سرچشمه می گیرد جالب توجه این است که این رشته کوه دارای کمپ های استراحتی برای تمامی طبیعت‌گردان می باشد که بتوانند در طول مسیر به راحتی استراحت کند.

ایران | جاهای دیدنی اردبیل خلخال

دریاچه سوها اردبیل

دریاچه سوها اردبیل را میتوان به عنوان یکی از برترین و بهترین منطقه گردشگری این استان نام دارد البته به نظر من این منطقه را میتوان سوئیس ایران در نظر گرفت حتی با جرات می‌توان گفت که از سوئیس هم زیباتر است. این دریاچه که یک مکان بکر و دست نخورده و زیبایی هست که در شهرستان نمین قرار دارد. این دریاچه به این جنگل و چمنزارها یک منطقه رویایی را به وجود آورده است شما در این منطقه غیر از آرامش هیچ چیزی را به دست نخواهید آورد اگر به اردبیل رفتید حتما به این منطقه بروید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

ایران | جاهای دیدنی اردبیل خلخال

تالاب پته خور نمین

 تالاب پته خور نمین هم یکی از جاهای و مکان هایی زیبایی اردبیل است .این تالاب محل زندگی خیلی از پرندگان با گونه های مختلف در این تالاب هستند البته این تالاب منطقه شکار ممنوع است این تالاب قسمت های مختلف رودخانه قره سو به دست آمده است که البته چون در این منطقه بارندگی های زیادی میشود آب فراوانی در این تالاب جمع می شود و در اصل می‌توان گفت این تالاب را زنده نگه داشته است .

بهترین فصل زمان سفر به جاهای دیدنی اردبیل در بهار است.در این فصل به علت هوای خنک و دلچسبی که دارد برای شما یک سفر  به یادماندنی و خاطره انگیزی میشود.

ما سعی کردیم در این مقاله جاهای دیدنی فراوان اردبیل را معرفی کنید به شما دوستان بگوییم که اردبیل در اینجا توابع اردبیل فقط آب های گرم نیست و دارای جاهای خاص و بهتری هست البته در اینجا توانستیم به شما چند مکان را معرفی کنیم و برای اینکه شما بخواهید به مکان های بیشتری دسترسی داشته باشید می توانید به سایت های گردشگری از جمله به گردی و کجا رو و علی بابا و غیره مراجعه کنید تا بتوانید با مکان های بیشتری آشنا شوید از همه شما طبیعت دوستان خواهش داریم هنگام سفر به طبیعت حتما مراقب این طبیعت زیبا باشید.

ایران | جاهای دیدنی اردبیل خلخال

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا