اپلیکیشن و نرم‌افزاربرترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

از دایرکت اینستاگرام استفاده کنید

چگونه از دایرکت اینستاگرام استفاده کنید؟

آیا به ذهن شما خطور نمی‌کند که شبکه اجتماعی اجازه ارتباط مستقیم با دوستان را به شما نمی‌دهد؟ بله بسیار بعید است و به همین دلیل دایرکت اینستاگرام بسیار مهم شده است. می‌توان گفت امروزه تمامی شبکه‌های اجتماعی امکان چت را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. تا چندی پیش، ارسال پست در اینستاگرام محدودیت‌های زیادی داشت، اما اکنون شرایط بسیار متفاوت است و اینستاگرام دایرکت به‌تنهایی می‌تواند موضوع یک مقاله کامل باشد. مثلاً این مقاله! اولین چیزی که باید بدانیم این است:

اینستاگرام
خرید ویو و بازدید اینستاگرام

دایرکت اینستاگرام کجاست؟

با باز کردن این برنامه شبکه اجتماعی، به‌طور پیش‌فرض وارد بخش اخبار می‌شوید. همان بخشی که پیام‌های افرادی را که دنبال می‌کنید به شما نشان می‌دهد. علامتی به شکل موشک کاغذی در گوشه سمت راست‌بالای صفحه‌نمایش وجود دارد. با لمس این آیکون وارد بخش دستورالعمل‌ها می‌شوید. پس از ورود به این بخش، اکانت افرادی که با آن‌ها در ارتباط بوده‌اید را مشاهده خواهید کرد.

چگونه مستقیماً پیام ارسال کنیم؟

اگر می‌خواهید از دایرکت اینستاگرام استفاده کنید، دو راه برای این کار وجود دارد. راه اول این است که به دایرکت بروید و آیدی اکانتی را که می‌خواهید به آن پیام ارسال کنید وارد کنید. راه دوم این است که وارد پروفایل حساب کاربری خود شوید و از آنجا پیام ارسال کنید.

راه اول

برای ارسال پیام از این طریق، فقط نماد قسمت مستقیم را لمس کنید، i.e. همان موشک کاغذی اگر قبلاً به همان حساب پیام ارسال کرده‌اید، می‌توانید صفحه چت خود را به‌راحتی در اینجا پیدا کنید. اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به این حساب پیام ارسال کنید، می‌توانید شناسه حساب را جستجو کنید یا روی نماد مداد در گوشه سمت راست‌بالای صفحه ضربه بزنید تا پس از واردکردن شناسه وارد صفحه چت شوید. پس‌ازآن می‌توانید پیام ارسال کنید.

راه دوم

در این روش ابتدا باید مشخصات فردی را که می‌خواهید برایش پیام ارسال کنید وارد کنید. می‌توانید شناسه او را در قسمت جستجو وارد کنید یا به هر طریق دیگری وارد پروفایل شوید. سپس اگر مشترک هستید و یا حساب خصوصی در نظر گرفته نمی‌شود، گزینه «پیام» را مشاهده خواهید کرد. آن را لمس کنید و پیام ارسال کنید.

اما اگر صفحه خصوصی است، باید روی سه‌نقطه سمت راست‌بالای صفحه ضربه بزنید و سپس از بین گزینه‌های نمایش داده‌شده گزینه ارسال پیام را انتخاب کنید. البته می‌توانید تماس تصویری دایرکت اینستاگرام نیز برقرار کنید.

چگونه مستقیماً تماس تصویری برقرار کنیم؟

فقط افرادی که دنبال می‌کنید می‌توانند تماس ویدیویی برقرار کنند. البته، اگر فردی که به دنبالش نیستید نیز پیام شمارا دریافت می‌کند، می‌توانید با او تماس تصویری برقرار کنید. اولین شرط لازم برای برقراری تماس تصویری این است که حداقل یک‌بار به این حساب پیام ارسال کرده باشید.

برای برقراری این تماس‌ها وارد قسمت مستقیم شوید. دوباره به بالا سمت راست نگاه کنید، این اولین نماد قلمی است که در مربع قرار می‌گیرد، ما کاری به آن نداریم، در کنار این خودکار یک نماد دوربین فیلم‌برداری دیگر وجود دارد. این نماد برای تماس‌های ویدیویی است. با لمس آن باید شناسه حساب موردنظر را وارد کنید و سپس می‌توانید تماس تصویری را شروع کنید.

اینستاگرام همچنین قابلیت برقراری تماس تصویری با حداکثر چهار اکانت را به‌صورت هم‌زمان دارد. اگر می‌خواهید با 3 یا 4 نفر تماس تصویری داشته باشید، باید هر حساب را جداگانه پیداکرده و به تماس خود اضافه کنید. راه دیگری برای برقراری ارتباط بین دو نفر وجود دارد. می‌توانید مستقیماً با یک حساب کاربری وارد صفحه چت خود شوید و دوباره روی همان نماد دوربین در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. این‌یک چالش را آغاز خواهد کرد.

اینستاگرام
خرید لایک ارزان وفوری در دیجی فالوور

چگونه در دایرکت اینستاگرام گروه بسازیم؟

دایرکت اینستاگرام، مانند پیام‌رسان‌های فوری مختلف، می‌تواند به‌صورت گروهی چت کند. این بدان معناست که می‌توانید چند نفر از دوستان خود را گروه‌بندی کنید و برای یکدیگر پیام ارسال کنید. برای ایجاد یک گروه، به بخش Direct بروید و روی اولین نماد فونت شکل در گوشه سمت راست‌بالای صفحه ضربه بزنید. همان خودکار کنار نماد تماس تصویری. با لمس این آیکون باید نام دو یا چند نفر را وارد کنید و پس از جمع شدن اعضای گروه دکمه چت را لمس کنید. هنگامی‌که یک گروه ایجاد کردید، می‌توانید یک نام برای آن انتخاب کنید.

رمزگذاری دایرکت اینستاگرام / چگونه دایرکت اینستاگرام را ببندیم؟

بیایید خیالتان را راحت کنیم. نمی‌توانید دایرکت اینستاگرام را بلاک کنید! برخی از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها رمزگذاری را برای کاربران خود فعال کرده‌اند، اما گروه اینستاگرام هرگز چنین گزینه‌ای را برای کاربران خود در سال‌های فعالیت خود در نظر نگرفته است.

اگرچه می‌توانید دایرکت اینستاگرام را ببندید. اگر نمی‌خواهید کسی با شما تماس بگیرد، می‌توانید آن را به‌طورکلی از او بگیرید. برای انجام این کار، باید وارد پروفایل حساب کاربری خود شده و با لمس سه‌نقطه (۳ خط افقی) در بالا سمت راست، وارد بخش «تنظیمات» شوید. در مرحله بعد وارد قسمت Notifications شده و در این قسمت گزینه Direct Message را بزنید.

در این بخش، بخش اول به درخواست‌های پیام می‌پردازد. این یعنی افرادی که شمارا فالو نمی‌کنند اما می‌خواهند برای شما پیامی ارسال کنند. هنگامی‌که خاموش انتخاب‌شده است این افراد نمی‌توانند شمارا راهنمایی کنند. گزینه دوم در این قسمت شامل کاربران عادی اینستاگرام می‌شود.

اینستاگرام دایرکت در کامپیوتر کجاست؟

نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی چند سالی است که محبوب شده است و گروه اینستاگرام تقریباً تمامی امکانات اپلیکیشن را به نسخه دسکتاپ منتقل کرده است. Direct یکی از این ویژگی‌هاست.

برای اینکه بتوانید از دایرکت اینستاگرام در نسخه تحت وب یا رایانه شخصی استفاده کنید، پس از ورود به وب‌سایت این شبکه اجتماعی، همان موشک را در بالا سمت راست نسخه اپلیکیشن مشاهده خواهید کرد. برای ورود به بخش مستقیم خودروی این موشک کلیک کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا