استراتژی بازاریابی – قبل از اینکه بخواهید تغییر دهید

[ad_1]

در صورت عدم تجدیدنظر حتی بهترین استراتژیهای بازاریابی نیز نیاز به بازنگری دارد. تغییرات در محیط بازار می تواند به طرز چشمگیری ترکیب برنامه بازاریابی و محصول شما را تغییر دهد. استراتژی بازاریابی باید به عنوان یک فرآیند تلقی شود به این معنی که بهترین برنامه های بازاریابی تدوین شده دیر یا زود تغییر می کنند.

تغییر استراتژیک توسط بسیاری از نیروها می تواند اتفاق بیفتد. بعضی اوقات تغییر یک تهدید است در بعضی اوقات می تواند فرصتی باشد. همه اینها بستگی به نحوه تعریف محصول یا تجارت شما دارد. علاوه بر این واکنش شما ممکن است بزرگترین عامل موفقیت آینده شما باشد.

گاهی اوقات بازار توسعه می یابد و تقاضای عرضه تغییر می کند. به عنوان مثال در آمریکای شمالی چاقی به طرز چشمگیری در حال افزایش است. زیرا این افراد با توجه به کالری جریمه های چربی قند کربوهیدرات و پروتئین در نامگذاری مواد غذایی باهوش تر شده اند. رستوران های فست فود مجبور بودند با نوارهای قدرت پاسخ دهند اطلاعات تغذیه ای بهتر و محصولات کوچکتر را فاش کنند.

منبع دیگر تغییر استراتژیک نوآوری فناوری است. با افزایش ریز پردازنده ها در سرعت و قدرت پردازش رایانه های شخصی قدیمی به سرعت منسوخ می شوند. ایجاد فرمت MP3 و موسیقی قابل بارگیری ممکن است یکی از گیج کننده ترین تغییرات تکنولوژیکی باشد. اکنون موسیقی به جای آلبوم های آهنگ یک بار آهنگ خریداری شده است.

هر از چند گاهی بازار از نو تعریف می شود. این غالباً ناشی از رقابت یا تقاضای مشتری است. امروزه فرهنگ سریع ما نیاز به یک رابطه شخصی تر با اطلاعات دارد که منجر به ایجاد ویکی ها و وبلاگ هایی نظیر این ها و تولد IPTV (تلویزیون پروتکل اینترنت) شده است. این کار جدید از محتوای اطلاعاتی به خواننده یا بیننده این امکان را می دهد که وقتی می خواهند و هر کجا که می خواهند محتوای سفارشی شده را بدست آورند.

همچنین کانال های بازاریابی تغییر می کنند. امروزه اینترنت ارتباط مشتری با ارائه دهندگان خدمات را تغییر داده است. دریافت کننده دیگر به محصولات و خدمات وابسته به ارائه دهنده آموزش نیست مصرف کننده جدید از همیشه دانش و پختگی بیشتری پیدا کرده است. در حقیقت مصرف کننده قدرتمندتر است و آنچه را که می خواهد دریافت می کند یا ارائه دهنده دیگری را پیدا می کند.

برای یک استراتژیست بازاریابی چالش پیش بینی تغییرات و کنترل سرنوشت آنها است. گزینه های دیگر برای تأخیر در کار یا تعجب آور می تواند به معنای عدم موفقیت در تجارت باشد.

جک ولچ مدیر اجرایی سابق جنرال موتورز گفت: قبل از آن باید تغییر کنید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا