استراتژی بازاریابی معکوس

“استراتژی بازاریابی معکوس” چیزی است که شما اغلب می شنوید اما لزوما به این معنی نیست که می دانید معنی آن چیست. این یک استراتژی است که در سراسر جهان توسط مدیران نوآور بازاریابی استفاده می شود. اگر می خواهید بدانید که در مورد چه چیزی است و چگونه می توانید از آن استفاده کنید ، به خواندن ادامه دهید.

بازی | عجیب

بازاریابی معکوس چیست؟

این یک استراتژی بازاریابی است که به هیچ وجه از مفهوم سنتی بازاریابی استفاده نمی کند. شرکتی که از استراتژی بازاریابی معکوس استفاده می کند به جای اینکه به مردم بگویید که یک محصول یا خدمات را بخرند ، کاری از این دست انجام نمی دهد. آنها از “pull” برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند. در حالی که شرکتهای دیگری که از استراتژیهای بازاریابی سنتی استفاده می کنند به مردم می گویند چرا محصولاتشان عالی است و چرا باید از آنها استفاده شود ، شرکتی که از بازاریابی معکوس استفاده می کند کاری از این دست انجام نخواهد داد. اساساً ، بازاریابی معکوس پاسخ ها یا راه حل هایی برای مشکلات یا مشکلات ارائه می دهد ، اما در هر مرحله به مردم نمی گوید که محصولات آنها راه حل هستند. بسیاری از کمپین های تبلیغاتی بازاریابی بسیار موفقیت آمیز بوده است.

چرا کار می کند؟

حالا شاید برای بسیاری از افراد عجیب به نظر برسد که چرا این استراتژی بازاریابی باید کارساز باشد؟ چرا که شرکت به طور واضح به آنها نمی گوید که آنها برای خرید خوب هستند ، چرا باید کالایی خریداری کنند؟ خوب ، به نظر می رسد این اصل موضوع است.

واقعیت این است که خیلی از افراد دوست ندارند به آنها گفته شود چه کاری انجام دهند. بیشتر کمپین های بازاریابی که در رسانه های مشهور نشان داده می شود ، بر این فرض تمرکز دارند که مردم باید به آنها بگویند چه کاری انجام دهند ، چه محصولی بخرند ، چگونه به ظاهر نیاز دارند و غیره. همچنین بسیاری از آنها از “استراتژی تهدید” استفاده می کنند. این استراتژی است که اکثر شرکت های زیبایی از آن استفاده می کنند. تبلیغات آنها عمدتا به زنان نشان می دهد که چقدر زشت هستند و چگونه باید از یک کرم خاص برای بهبود شکل ظاهری و زیبایی زندگی آنها استفاده کنند. احتمالاً فعلاً می توانید حداقل به 20 مورد از این تبلیغات فکر کنید. به همین دلیل است که بازاریابی معکوس بسیار موفق است. به مردم نگویید که از یک محصول خاص استفاده کنند. به عنوان مثال ، تبلیغات Dove ، شرکت صابون سازی زیبایی به زنان می گوید که آنها به تنهایی زیبا هستند. وقتی تعداد بیشتری از زنان برای خرید Dove بیرون می روند ، این بازاریابی معکوس در محل کار است! حتی گاهی ممکن است شما حتی ندانید که یک کمپین بازاریابی خاص از استراتژی های معکوس استفاده می کند ، بنابراین هوشمندانه است!

از استراتژی های بازاریابی معکوس استفاده کنید

نکته اصلی که باید هنگام استفاده از این استراتژی خاص بازاریابی به یاد داشته باشید این است که مردم هرگز نباید احمق قلمداد شوند. در عوض ، با کیفیت خوب آنها بازی کنید و آنها به شما خواهند آمد. این شامل همه موارد آن است!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا