استراتژی بازاریابی و اینکه چرا باید یک استراتژی داشته باشید را بفهمید

بسیاری از شما مفهوم اساسی بازاریابی را درک می کنید. با این حال ، برای اطمینان از اینکه همه ما در یک صفحه هستیم ، در اینجا یک به روزرسانی مختصر ارائه می شود.

بازی | بسکتبال

تعریف بازاریابی: بازاریابی فرآیند اساسی ارتباط موثر ارزش محصول و / یا خدمات شما به یک مشتری هدف است.

هدف این است که آنها را به اندازه کافی علاقمند کرده و به آنها اجازه دهید تا اقدامی انجام دهند و محصول یا خدمات شما را خریداری کنند. اگر مشتری شما شخص دیگری را ارجاع دهد شما واقعاً کار بسیار خوبی انجام می دهید.

اگر شما نماینده یک شرکت هستید و به بازاریابی اعتقادی ندارید ، من اکیداً به شما توصیه می کنم که به طور کلی در استراتژی تجارت خود تجدید نظر کنید. شما برای جذب مشتری یا مشتری مناسب برای فروش محصول یا خدمات خود و داشتن شانس واقعی برای سودآوری ، فوراً به بازار نیاز دارید.

اکنون که یک به روزرسانی مختصر در مورد بازاریابی چیست و اهمیت آن انجام داده اید ، گام بعدی توسعه استراتژی بازاریابی است.

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی ضمن تمرکز منابع کمیاب شما بر فرصتهای قابل انتقال ، به سازمان شما در توسعه عملکرد مطلوب کمک خواهد کرد.

هدف شما از استراتژی بازاریابی افزایش کل فروش تولیدی سازمان شما در داخل مشتری هدف شما و ایجاد یک مزیت رقابتی پایدار است.

هنگام تدوین استراتژی بازاریابی ، باید به اهداف کلی بازاریابی سازمان خود بیندیشید. این شامل اهداف بلند مدت و کوتاه مدت بازاریابی است.

قبل از این که بتوانید با یک استراتژی موثر میزان موفقیت خود را ببلعید ، باید نیش های کمی بزنید. این اطلاعات به شما امکان می دهد یک برنامه کامل بازاریابی تهیه کنید. بدون داشتن برنامه ای محکم نمی توانید به جایی برسید.

ارتباطات به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی

برای ایجاد یک استراتژی عالی بازاریابی ، باید در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید تا بدانید مشتری دقیقاً چطور ارتباط برقرار می کند.

به یاد داشته باشید که بازاریابی به طور موثری ارزش محصول یا خدمات شما را به مشتری منتقل می کند. اگر درک روشنی از نحوه برقراری ارتباط بهتر با مشتری هدف خود نداشته باشید ، استراتژی بازاریابی شما بی نتیجه خواهد بود.

این یعنی چی؟ تحقیق کنید تا مشخص کنید مشتریان شما برای ارتباط با محصول یا خدمات شما به کمک شنوایی یا سمعک احتیاج دارند یا چیزهایی را لمس می کنند و احساس می کنند.

به عنوان مثال ، من شنوای خود هستم. مفید است برای محصولات و خدماتی که من به آنها علاقه مندم اگر آهنگی برای او وجود دارد که آن را برچسب گذاری کند تا به من کمک کند خریدن کالای خود را به یاد بیاورم.

هنگامی که در فروشگاه هستم ، اگر از کالای مورد نیاز خود صرف نظر کنم و بتوانم محصول را ببینم و سپس آهنگ را فراخوانی کنم ، در صورت نیاز به کالا یا خدمات در آن زمان ، بیش از یک بار خودم را خریداری می کنم.

در استراتژی خود ، ممکن است مجبور باشید ترکیبی را برای پاسخگویی به نیازهای بازار هدف خود ایجاد کنید. با این حال ، دریابید که مشتری شما برای انتقال ارزش به کدام روش نیاز دارد.

مخلوط محصول به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی موثر

اطمینان از اینكه استراتژی شما محكم بر مخلوط محصولی باشد كه مشتری شما را درگیر خود كند بسیار مهم است. این یعنی چی؟

ترکیب محصول خطوط مختلف محصولات ارائه شده برای بازار هدف را در نظر خواهد گرفت. بیایید یک گام به جلو برداریم تا اطمینان حاصل کنیم. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه کفش کتانی اداره کنید که تمام خانواده را تأمین کند ، چه نوع محصولاتی را باید ارائه دهید تا اطمینان حاصل شود که مخلوط محصولات سودآوری دارید؟

کفش ورزشی داده می شود. سپس برای تکمیل کفش ، رشته های کفش را نشان می دهید. دیگر پیشنهاد مرتبط جوراب و کفش خواهد بود. پیش بینی نیازهای مصرف کننده هدف مهم است. کفش های ورزشی به لباس خاصی نیاز دارند. بنابراین ، افزودن لباس ورزشی به ترکیب محصولات شما کاملاً منطقی است.

همچنین ، نوع دو و میدانی را که مشتریان هدف شما بیشتر به آن علاقه دارند ، در نظر بگیرید. مشتریان شما ممکن است دونده ، بسکتبالیست ، بازیکن بیس بال و / یا بازیکنان فوتبال باشند. شما باید مخلوط مناسبی برای بازار هدف خود داشته باشید.

ترکیب محصولات شما باید درست باشد. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که حداکثر سود را از مشتری هدف خود می گیرید. شما باید آماده کار باشید زیرا این دانش بدون تحقیق گسترده به دست نخواهد آمد.

چرا استراتژی بازاریابی بسیار مهم است و چرا به آن نیاز دارید؟

اندازه سازمان شما مهم نیست ، شما به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید. این منافع بسیار بیشتر از زمان و سرمایه گذاری مالی است که باید برای ایجاد موثرترین استراتژی انجام شود.

تغییر صنعت و هدف قرار دادن مصرف کننده

جدا از تأمین نیازهای مشتری هدف خود از طریق یک استراتژی بازاریابی موثر ، شما همچنین درمقابل توسعه بازار با نقاط قوت و ضعف خود آشنا خواهید شد.

هدف این است که یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کنید ، بنابراین شما باید بدانید که در چه چیزی مهارت دارید. استراتژی بازاریابی باید به شما کمک کند که همگام با تغییر روند صنعت و تنظیمات استراتژیک لازم که برای برقراری ارتباط با مشتری خود باید انجام شود ، همراه باشید.

به عنوان مثال ، اگر صاحب یک شرکت هستید و از قبل رسانه های اجتماعی را به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی خود اجرا نکرده اید ، دیر به دیر می روید. فناوری بر جهانی که در آن زندگی می کنیم حاکم است. مشتریان شما آنلاین هستند و از طریق رسانه های اجتماعی با هم در ارتباط هستند. برای اینکه در ارتباط باشید باید آنلاین باشید.

بازاریابی دیجیتال داغ است! بسیاری از شرکت ها از سبک زندگی موبایل مصرف کننده هدف خود بهره می برند. بازاریابی دیجیتال تجاری امکان تبلیغات در دستگاه های تلفن همراه ، تبلت ها ، تلفن های هوشمند ، بیلبوردهای دیجیتال (اینها واقعاً جالب هستند) و سایر دستگاه های دیجیتال دوستانه را فراهم می کند.

این قسمت بزرگی از بازاریابی اینترنتی است و فقط در حجم رشد خواهد کرد. این یک استراتژی بازاریابی شماست.

بازاریابی از طریق ایمیل استراتژی دیگری است که به طور مداوم در حال رشد است. این یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مشتری شما به صورت مجوز است. این یعنی چی؟ مشتریانی که هر ماه پیام خود را برای آنها ارسال می کنید می خواهند در تماس باشند. این معاملات بالقوه فروش است!

رشد سازمانی

استراتژی بازاریابی شما همچنین باید به شناسایی زمینه های گسترش کار کمک کند. هر مشاغل رویایی برای رشد دارند. این معمولاً در بیانیه بینایی آنها مشخص می شود.

سپس استراتژی بازاریابی شما را به مسیر درست هدایت می کند تا به مشتریان بالقوه جدیدی که در نتیجه رشد به آنها دسترسی خواهید یافت کمک کند. اگر بتوانید کار خود را به موقع و به طور مناسب گسترش دهید ، رشد عالی و پایدار است.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، شما ممکن است دانش عمومی در مورد ایده و اهمیت بازاریابی داشته باشید.

حتی ممکن است درک اساسی از استراتژی بازاریابی داشته باشید. اکنون ، شما می فهمید که برای داشتن یک شخص ایده آل بسیار مهم است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا