برترین های کسب و کارساختمان و مسکن

استعلام قیمت میلگرد

میلگرد همواره جزو ابزار های پر کاربرد و اساسی در صنایع هستند. از جمله مهم ترین کاربرد های این ابزار ها، صنعت ساختمان سازی است که از میلگرد در جهت مقاوم سازی بتن بهره مند می شوند. به کمک میلگرد می توان سازه را مستحکم کرد و همچنین ضریب امنیتی بیشتری برای آن مهیا ساخت.

میلگرد های آجدار نوع پر استفاده در صنعت سازه هستند. میلگرد آجدار، میلگرد کلاف و میلگرد مش از انواع میلگرد هستند. از آن جایی که خرید میلگرد همواره جزو نیاز های اساسی صنعت ساختمان است، قیمت روز میلگرد و استعلام قیمت میلگرد اهمیت زیادی دارد. تولید کنندگان میلگرد کارخانجات و تولیدی های گوناگون هستند که بر حسب جنس مواد اولیه، نوع میلگرد، اندازه و دیگر فاکتور های ساخت، قیمت میلگرد را تعیین می کنند.

ابزار | افزایش

کاربرد میلگرد چیست؟

میلگرد در صنایع مختلف کاربرد دارد اما اصلی ترین صنعتی که از میلگرد بهره می برد، صنعت ساختمان سازی است. میلگرد موجب استحکام ساختمان می شود. طریقه استحکام بخشیدن میلگرد به ساختمان، از طریق افزایش مقاومت بتن سازه است. به کمک میلگرد ضعف مقاومتی بتن در مقابل نیرو های کششی و خمشی مرتفع می گردد.

همانطور که در بخش پیش نیز به آن اشاره داشتیم، میلگرد ها انواع مختلفی دارند و همچنین این انواع میلگرد، در گرید های گوناگونی تولید می شوند.

میلگرد آجدار که از جمله پر کاربرد ترین این مقاطع است، شیار هایی را در روی آن درج می کنند. به کمک شیار های موجود روی این میلگرد ها، مقدار اصطکاک و همچنین مقاومت بتن افزایش می یابد.

برای انواع میلگرد استاندارد هایی جهانی در نظر گرفته می شود. در واقع در زمان استعلام قیمت میلگرد به خاطر بسپارید که هر چه مقطع تولیدی، به استاندارد های جهانی نزدیک تر باشد، قیمت بالاتری نیز برای آن میلگرد در نظر گرفته می شود.

ابزار | افزایش

استعلام قیمت میلگرد برای پیمانکاران ساختمان

همانطور که گفته شد، از جمله مهم ترین کاربری های این مقاطع فلزی، در موارد مختلف ساختمان سازی است. گرید های مختلفی برای میلگرد در نظر گرفته می شود. گرید A1 و یا ساده میلگرد ها مناسب عملیات آهنگری و جوشکاری هستند. همچنین میلگرد های آجدار گرید A2 و A3 نیز میلگرد هایی متناسب با خاموت زنی و سیویل صنعتی و ساختمانی می باشند.

به موجب کاربری های مهم این مقطع، استعلام قیمت میلگرد همواره یکی از فعالیت های پیمانکاران و فعالان صنعت ساختمان است.

مهندسان و مدیران پروژه های در حال تولید، همواره تشخیص انواع و همچنین سازی مناسب میلگرد را انجام می دهند. پس از تشخیص نیاز میلگرد پروژه مدنظر، قیمت و بودجه با توجه به حجم مورد نیاز و قیمت هر مقطع محاسبه می شود. به همین جهت استعلام قیمت میلگرد برای پیمانکاران ساختمان می تواند یک امر حیاتی باشد. کوچک ترین اختلاف قیمتی می تواند برآورد های صورت گرفته را تحت تاثیر قرار دهد. قابل توجه است که قیمت میلگرد در مقایسه با دیگر مقاطع فلزی ساختمان سازی، تاثیر بیشتری در قیمت تمام شده خواهد داشت. برای مثال مقاطعی نظیر تیرآهن عموما سهم پایین تری در مقایسه با میلگرد در پروژه دارند.

چه مواردی در قیمت مقطع و استعلام قیمت میلگرد تاثیرگذار است؟

قیمت محصول نهایی همواره بر اساس چندین فاکتور اعلام می گردد. نوسان قیمت میلگرد همواره از جمله دلایلی است که نیاز به استعلام قیمت میلگرد را افزایش می دهد. دلایل نوسان قیمتی عوامل مختلفی هستند. عرضه تقاضا و عملکرد کارخانه از جمله عوامل مهم قیمت گذاری هستند. اما این ها تنها مواردی نیستند که در قیمت مقطع و استعلام قیمت میلگرد تاثیر می گذارند. قیمت ارز، قیمت جهانی آهن، مقدار تقاضای میلگرد، مقدار تولیدی کارخانه، اندازه میلگرد های تولیدی، زمان و … از دیگر مواردی هستند که در استعلام قیمت میلگرد تاثیر می گذارند.

برای ساخت میلگرد در کارخانه، شیوه های مختلفی وجود دارد. این مقاطع فولادی در روند تولید 1100 درجه حرارت را تحمل می کنند. سایز میلگرد، برند تولید کننده، استاندارد میلگرد که شامل A1، A2، A3، A4 و … است از جمله فاکتور های موثر قیمت میلگرد می باشند. از آن جایی که فروشندگان میلگرد انواع آن را ارائه می دهند، به کمک استعلام قیمت میلگرد می توان از قیمت مناسب مقطع اطمینان حاصل نمود. با اطلاع از قیمت روز میلگرد امکان خرید و به کارگیری این مقاطع فولادی با بهترین قیمت مهیا می شود. با خرید میلگرد با بهترین قیمت، می توان سود حداکثری را پروژه مذکور به دست آورد، چرا که میلگرد سهم بزرگی را در پروژه های ساختمان سازی بر عهده دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا