ارز دیجیتالبرترین های کسب و کار

اسپرد آلپاری چقدر است؟

در دنیای معاملات آنلاین، به عنوان یکی از کارگزاری های برجسته در بازارهای مالی بوده، که با ارائه فناوری پیشرفته و مجموعه گسترده ای از ابزارهای مالی قدرتمند، توانسته اعتبار بالایی را کسب کند.یکی از جنبه های کلیدی که معامله گران این بروکر را به عنوان بروکر منتخب در نظر می گیرند، میزان اسپرد حساب های آلپاری و رقابتی بودن آن بوده، که تاثیر قابل توجهی بر هزینه های یک معامله گر دارد.

این هزینه معاملاتی تاثیری مستقیم بر سودآوری معامله گر داشته، و هر چه این تفاوت کمتر باشد، مسلما حاشیه سود کاربر افزایش خواهد یافت.

از اینرو با توجه به اهمیت این موضوع، ارائه اسپردهای پایین و رقابتی یک بروکر می تواند، آن را تبدیل به یک بروکر جذاب برای معامله گران نماید. به همین دلیل در این مقاله از سایت اف ایکس ماکسی، قصد داریم میزان اسپرد بروکر آلپاری در حساب های تجاری اش را بررسی و ارزیابی نماییم.

در ابتدا در جدول زیر برخی از شرایط هزینه معاملاتی اسپرد در آلپاری ذکر شده،‌ و در ادامه نیز به صورت جامع تر بررسی شده است.

🌐 بررسی 🔍 بررسی اسپرد های alpari
💵 واحد اندازه گیری اسپرد 💰 پیپ (pip)
💵 حساب های معاملاتی 💰 استاندارد – نانو – ای سی ان – pro ecn
💵 نوع اسپرد 💰 شناور (float)
💵 اسپرد ثابت (fixed) ❌ ندارد
💵 حساب با کمترین اسپرد 💰 ecn – pro ecn
💵 حساب بدون اسپرد ❌ ندارد

کاربران برای مشاهده در دارایی ها و نمادهای مختلف علاوه بر استفاده از لینک قرار داده شده، می توانند مطابق مراحل زیر، هزینه های معاملاتی مربوط به دارایی معاملاتی مورد نظرشان را مشاهده نمایند:

  1. ورود به بخش شرایط معاملاتی در سایت بروکر
  2. انتخاب حساب
  3. انتخاب نماد و مشاهده اسپرد

گام اول – ورود به قسمت معاملات آنلاین در سایت کارگزاری

نحوه مشاهده اسپردهای آلپاری – قدم 1

گام دوم – انتخاب حساب تجاری مورد نظر

در این قسمت کاربر در ابتدا، باید حساب حقیقی مورد نظر را انتخاب نماید. البته کاربران می توانند بدون انتخاب حسابی، میزان اسپرد نماد را در تمامی حساب های معاملاتی مشاهده کرده، و به راحتی با یکدیگر مقایسه نمایند.

نحوه مشاهده اسپردهای آلپاری – قدم 2

گام سوم – انتخاب نماد و مشاهده اسپرد دارایی مورد نظر

در انتها، کاربر باید نماد مورد نظر را پیدا کرده، و با کلیک بر روی آن، صفحه اطلاعات نماد باز شده، که کاربر می تواند اطلاعاتی مثل حداقل اسپرد، اسپرد میانگین، کمیسیون و …، را مشاهده نماید. آموزش تصویری ثبت نام در آلپاری را به طور کامل برای شما عزیزان در سایت قرار داده ایم.

نحوه مشاهده اسپردهای آلپاری – قدم 3

این شرکت با استراتژی به حداقل رساندن اسپرد (تفاوت قیمت خرید و فروش) در حسابهای تجاری خود، تا به حال موفق به جذب کاربران زیادی شده است. به طور کل می توان اسپردها در یک بروکر را از دو منظر مورد بررسی قرار داد، که در اینجا قصد داریم از منظر اسپردها در حسابهای تجاری، آن را بررسی نماییم.

اسپرد های آلپاری در حساب های حقیقی:

بررسی اسپرد حساب نانو آلپاری

حساب نانو یا سنتی، یکی از خدمات ویژه این بروکر بوده که، کاربران می توانند با حداقل واریز 1$ معاملات خود را آغاز نمایند. در این حساب میزان اسپرد نسبت به حساب های ای سی ان بیشتر می باشد.

ولی از آنجا که هدف وجودی این حساب برای کاربران با سرمایه و تعداد معاملات کم می باشد، امتیاز منفی برای آن به حساب نمی آید. البته کاربران برای مشاهده میزان این هزینه معاملاتی می توانند، مقاله زیر را مطالعه کرده و اطلاعات دقیق تری از این حساب به دست آورند.

بررسی اسپرد حساب استاندارد آلپاری

این حساب، حساب اصلی بروکر بوده و برای مبتدیان و معامله گران با تعداد تریدهای پایین طراحی شده است. در این حساب کاربران می توانند معاملات خود را بدون کمیسیون و با اسپردهای مناسب انجام دهند.برای بررسی میزان آن در نمادهای مختلف می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بررسی اسپرد حساب ecn الپاری

این حساب ها برای تریدرهای با تجربه طراحی و عرضه شده است. از آنجا که در این حساب کاربران دسترسی مستقیمی به بازار داشته، کاربران اسپردهای بسیار کمی در معاملات را تجربه خواهند کرد.

بازه این اسپردها از 0 پیپ شروع شده و بسته به نماد و شرایط بازار تغییر خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با میزان اسپرد در این حساب نیز، پیشنهاد می کنیم مقاله پایین را مطالعه نمایید.

بررسی اسپرد حساب pro ecn الپاری

این حساب نیز به طور خاص برای تریدرهای حرفه ای و نهادها طراحی شده است. در این حساب کاربران کمترین میزان اسپرد را مشاهده کرده و، با توجه به نوع انجام سفارشات در این حساب، کاربران می توانند بیشترین سرعت در اجرای معاملات را نیز تجربه نمایند.

در حساب پرو نیز همانند دیگر حسابها، اسپرد به صورت شناور می باشد. برای مشاهده آن در نمادهای مختلف می توانید، مقاله  را بررسی نمایید.

دومین روش بررسی و مقایسه بروکرها در بخش اسپرد، مقایسه میزان اسپرد آنها در نمادهای معاملاتی مختلف می باشد. از اینرو در این بخش از مقاله، می خواهیم میزان اسپرد در برخی از محبوبترین دارایی های معاملات را ارزیابی نماییم.

ارزیابی اسپرد بیت کوین در آلپاری

محبوبترین رمز ارز در بازار کریپتو، بیت کوین [BTC] بوده، که تقریبا نیمی از حجم معاملات در این بازار متعلق به آن می باشد. از اینرو برای مشاهده  میزان اسپرد بیت کوین در حساب های مختلف، را از طریق لینک قرار داده شده،‌ مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

 حساب بدون اسپرد آلپاری کدام است؟

به طور کل منبع درآمد بروکرها از بخش دریافت اسپرد و یا کمیسیون در معاملات می باشد. و وجود حساب بدون اسپرد، بیشتر جبنه تبلیغاتی تا واقعیت خواهد داشت.

به ظور کلی حسابی در این بروکر وجود نداشته که معاملات آن بدون اسپرد باشد. اما در حساب های ecn و pro-ecn در برخی نمادها، اسپرد در آن ها از 0 پیپ شروع شده، و از آنجا که به صورت شناور می باشد، بسته به شرایط بازار این مقدار ثابت نمی باشد.

در واقع بروکرها میزان اسپرد را با در نظر گرفتن میزان عرضه و تقاضا، نوع نماد،نوع حساب معاملاتی، شرایط بازار مشخص می کنند و، ممکن است هر یک از این عوامل باعث کاهش یا افزایش آن از سمت کارگزاری شود.

نحوه بازگرداندن اسپرد در آلپاری!

و در انتها کاربران می توانند این امتیازها را به عنوان پول نقد و یا تخفیف در معاملات (کاهش اسپرد و …) استفاده نمایند. در صورت علاقه به آشنایی بیشتر با این بخش کاربران می توانند مقاله کش بک آلپاری را مطالعه نمایید.

راه دیگر کسب درآمد اضافه در آلپاری،‌ دریافت ریبیت بوده که کاربران با ثبت نام در آلپاری از طریق اف ایکس ماکسی (نماینده بروکر آلپاری)، می توانند تا سقف 50% از ریبیت را دریافت کرده تا، بخشی از هزینه های معاملاتی را علاوه بر درآمد کسب شده از معاملات دریافت نمایند.

 کمترین اسپرد آلپاری چیست؟

به صورت کلی نمی توان گفت که کمترین میزان اسپرد در الپاری چیست، ولی می توان اینطور بیان کرد که در حساب های حرفه ای ای سی ان و پرو ای سی ان، کاربران می توانند با کمترین میزان اسپرد معاملات خود را انجام دهند.

البته در این حساب ها هم، اسپردها شناور بوده ولی، از دیگر حساب های تجاری در این بروکر (استاندارد و نانو)، پایین تر می باشد. از اینرو حساب ecn.mt4، ecn.mt5 و حساب pro-ecn.mt4 بهترین حساب برای معامله گران حرفه ای، با تعداد و حجم بالا در معاملات می باشد.

اصولا این حساب ها، برای این دسته از کاربران معرفی و عرضه شده و با توجه به نوع ساختار آنها، کاربران با دسترسی به تامینن کننده های بازار، و با شفافیت بالا می توانند تریدهای خود را در بازارهای مالی انجام دهند.

 نظر نویسنده درباره اسپرد بروکر الپاری

از آنجا که یکی از موارد مهم در زمان انتخاب کارگزاری، میزان هزینه های معاملاتی می باشد، کاربران باید قبل از ثبت نام در یک بروکر، بررسی کاملی از میزان اسپردها داشته باشند، تا در زمان انجام معاملات با مشکلی مواجه نشوند.

کمیسیون و اسپرد الپاری، همانطور که در داخل مقاله آن اشاره شد، به صورت شناور بوده و ثابت نمی باشد. در نتیجه بعد از انتخاب کارگزاری، دیگر فاکتور مهم در مسیر موفقیت مالی، انتخاب درست یک حساب معاملاتی می باشد.

در حساب های ای سی ان، کاربران کمترین میزان اسپرد را در معاملات پرداخت خواهند کرد، ولی این حسابها (به جز حساب ecn.mt4)، علاوه بر اسپرد باید کمیسیون نیز پرداخت کنند. در حالی که در دیگر حساب های تجاری، معاملات بدپیش از بررسی بهتر است با نحوه در بازار و مفهوم اسپرد آشنا باشیم.

عبارت اسپرد در بازارهای مالی مختلف، تعاریف و معانی متفاوتی دارد و به طورکلی در تعریفی ساده به تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک دارایی گفته می شود که هر چه کوچک تر باشد، معامله گر سود بیشتری دریافت خواهد کرد.

بروکرهای فعال در بازار فارکس می توانند اسپرد پیشنهادی مورد نظر خود را به معامله اضافه کنند یا میزان آن را افزایش دهند؛ یعنی سرمایه گذار هنگام خرید ارز هزینه بیشتری پرداخت می کند و هنگام فروش آن هزینه کمتری می گیرد. هر بروکر فارکس می تواند اسپرد متفاوتی را شارژ کرده و به هزینه معاملات فارکس اضافه کند.

بروکر آلپاری چیست؟

آلپاری یکی از معروف ترین و باسابقه ترین بروکرهای فعال در بازار فارکس است که در سال 1998 و با اصالت روسی به بازار معرفی شد. این از زمان تأسیس تاکنون با فراز و نشیب بسیاری روبه رو شده و در سال های اخیر حواشی بسیاری داشته است.

به دلیل وجود مسائلی مانند نارضایتی کاربران و ایجاد بستری برای کلاه برداری افراد سودجو، هیچ رگولاتوری معتبری حاضر به تأیید این بروکر نشده است. با این حال به دلیل وجود امکانات متنوع و ارائه خدمات به مشتریان ایرانی، این کارگزاری همچنان یکی از محبوب ترین بروکرها در میان کاربران ساکن ایران است.

منظور از اسپرد در بروکر آلپاری چیست؟

در بازار فارکس معامله گران در ازای نرخ ازپیش تعیین شده یک ارز را با ارز دیگر معامله می کنند. به این ترتیب می توان گفت، یک ارز براساس میزان خود به ارز دیگر تبدیل می شود. اسپرد فارکس تفاوت نرخ فروش کارگزار فارکس و نرخ خرید هنگام مبادله یا معامله ارز است.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا