اصول موفقیت مالی که باید بدانید (قسمت 1)

[ad_1]

موفقیت مالی به معنای دستیابی به شرایط مالی است که آرزوی آن را داشتید. رویای شما چه بود؟ آیا شما میلیاردر شده اید میلیونر شده اید یا به راحتی می توانید سه وعده وعده مربع در روز بپردازید؟ هر رویایی که خواب می بینید باید بدانید که اگر تصمیم بگیرید با جدیت و با شدت به دنبال آن باشید می تواند تحقق یابد.

برخی از افراد به اشتباه معتقدند که تنها راه موفقیت در زندگی سخت کوشی و تلاش بیشتر است. خوب است که سخت کار کنیم زیرا موفقیت در بشقاب ظاهر نمی شود. اما موفقیت در زندگی تجاری یا اقتصادی شما به چیزی بیش از سخت کوشی نیاز دارد.

اگر می خواهید پس از خواندن این مقاله و پس از شرکت در دوره من موفق شوید باید با رعایت اصول زیر آماده باشید:

1. کمتر از درآمد خود هزینه کنید: برای به دست آوردن آزادی مالی باید کمتر از درآمد خود هزینه کنید. شما نباید تمام آنچه را که در پایان هر ماه به دست می آورید مصرف کنید. باید چیزی از چک یا درآمد کسب و کارتان باقیمانده باشد: همه آن را بدون صرفه جویی در آینده خرج نکنید. این چیزی است که در پایان هزینه های خود به جا گذاشته اید و باعث ثروتمند شدن شما می شود نه آنچه که خرج کرده اید. هزینه های شما در حقیقت فقیرتر شدن شما و ثروتمند شدن فرد دیگری است. بنابراین وقتی وسوسه شدید که دفعه بعد کل حقوق ماهانه خود را خرج کنید باید در مقابل وسوسه مقاومت کنید.

2. ابتدا به خود بپردازید: برای بسیاری از افراد عجیب است که قبل از اینکه از درآمد ماهانه خود هیچ هزینه ای نپردازند ابتدا هزینه خود را پرداخت کنند. برای مثال هنگامی که حقوق و دستمزد خود را دریافت می کنید ابتدا باید دهم خود را حذف کنید. سپس قبل از اینکه بقیه آنچه می خواهید خرج کنید درصد مشخصی (5-10٪) از درآمد خود را پرداخت کنید.

3. برنامه ریزی برای عدم اطمینان: همیشه مشکلات را تجسم کنید و در صورت بروز در آینده راهی برای فائق آمدن بر چنین مشکلات بیندیشید. فکر کنید که شما یا همسرتان یا فرزندتان ناگهان بیمار شده اید. به شانس خود برای خرید ملک با ارزش بسیار ارزان فکر کنید. تصور کنید شرکتی که منتظر سرمایه گذاری در آن هستید به طور ناگهانی به شما فرصتی برای خرید سهام خود می دهد. شما باید مقداری پول در یک حساب جداگانه داشته باشید تا شرایطی از این دست را کنترل کنید. حتماً مقادیری را به صورت دوره ای به این حساب واریز کنید.

4. سواد مالی: موفقیت در تجارت به سطح معینی از آموزش مالی نیاز دارد. برای کسب مدال طلا در دو و میدانی به تمرین بدنی نیاز دارید. برای موفقیت در کشاورزی شما نیاز به آموزش مقدماتی در زمینه کشاورزی یا علوم کشاورزی دارید. برای اینکه یک مهندس موفق باشید باید در دانشگاه پلی تکنیک یا دانشکده فنی شرکت کنید. در همین راستا مدیریت شغلی و مالی نیاز به آموزش مقدماتی دارد تا فرد بتواند به خوبی انجام دهد. شما نباید به شغلی بپردازید که دانش پایه یا ابتدایی نداشته باشید وگرنه درآمد سخت خود را از دست خواهید داد.

5. اهداف بلند مدت تعیین کنید: شما باید اهداف بلند مدت را تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. شما باید تصمیم بگیرید که 1 5 10 15 یا 20 سال آینده می خواهید کجا باشید. دانستن جایی که می خواهید باشید انگیزه شما را برای کار در راه های رسیدن به آنجا فراهم می کند. در صورت امکان اهداف خود را بنویسید و آنها را به جایی که می توانید اغلب آنها را ببینید نزدیک کنید. معمولاً خواندن آن یادآوری خواهد بود که شما باید یک کار ناتمام انجام دهید.

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا