برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

اعتبار صنعت فوم، فومیران و KOPP

در صنایع مختلف همیشه کمپانی‌هایی هستند که به عنوان پیشرو در بازار محسوب می‌شوند. این مجموعه‌ها داستان‌های جالبی در مسیر رشد خود داشته‌اند. در این نوشته قصد داریم تا در مورد صنعت فوم(Foam) و محصولات فومی، قدیمی‌ترین و معتبرترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

Iran | آموزش

فوم چگونه تولید می‌شود؟

مواد اولیه پلیمری، پودرهای معدنی و غیرمعدنی پس از توزین وارد میکسر می‌شوند. با دمای مشخص در زمان معین، مواد اولیه در میکسر به‌صورت خمیر یا آمیزه در می‌آیند. سپس بر روی غلتک قرار داده شده و پس از کاهش دما(خنک‌شدن)، آمیزه به‌صورت پیش‌ساخته برش داده می‌شود.

در این مرحله به‌منظور تکمیل فرایند پخت به دستگاه‌های حرارتی تولید فوم منتقل شده و پس از گذشت زمان و دمای متناسب آن پیش‌ساخته،  ورق‌های فوم(Foam Sheet) تولید می‌شوند.

کمپانی KOPP – اعتبار صنعت فوم در دنیا

KOPP به عنوان تولید کننده و پیشرو محصولات لاستیکی سلول بسته، فوم پلی اتیلن و لاستیک اسفنجی سابقه طولانی و درخشانی دارد. سبد محصولات کوپ در حال حاضر شامل قطعات قالب گیری شده و پلاستیک های فوم در انواع مختلف است. KÖPP در آلمان، رومانی و هند، حدود 350 پرسنل را استخدام کرده و اکنون یک شرکت واقعاً جهانی است.

این کمپانی در سال 1938  تاسیس شده است.  محدوده تولید دائماً گسترش یافته و اکنون شامل طیف وسیعی از مواد فومی است. سبد محصولات ما در حال حاضر شامل قطعات قالب گیری شده و پلاستیک های فوم در انواع مختلف است.

محصولات این کمپانی ساخته شده از مواد بسیار متنوعی در سراسر صنعت استفاده هستند. که در کاربردهای متعددی در بخش های خودرو، بسته بندی، هوافضا و مهندسی مکانیک یافت می شوند. به عنوان یک تولید کننده، فروشنده و پردازنده، کوپ به طور مداوم از مهارت های خود در کل زنجیره ارزش استفاده می کند. این ترکیب قوی از تخصص تولید و مهارت های پردازش و خدمات در اروپا، بی نظیر است.

تخصص های کمپانی کوپ

  1. تولیدکننده
  2. توزیع کننده
  3. پردازنده محصولات
  4. تولید محصولات فرآوری شده

کمپانی فومیران – اعتبار صنعت فوم در ایران و آسیا

شرکت فومیران Foamiran در سال ۱۳۷۹ باهدف فرآوری محصولات فومی در ایران تأسیس گردید. ارائه محصول نهایی باکیفیت، متنوع و به‌روز، در فهرست اولویت‌های مدیران ارشد مجموعه بوده است. بنابراین ادامه تولید به شکل سنتی، استانداردهای شرکت را پاسخ گو نبود.

ازاین‌رو  بر آن شدند تا شعار “توانستن” را در ایران، جامه عمل بپوشانند. در جهت رسیدن به این هدف مقدس در سال ۱۳۸۱، فاز اول تولیدات خود را با دستگاه‌های مجهز و تخصصی شروع کردند. با پشتکار مدیران و همکاران محترم شرکت، موفق به تولید انواع ورق‌های فومی پلی اتیلن و  EVA بر حسب نیاز و تقاضای بازار شدند.

در انتهای سال ۱۳۸۹ واحد تحقیق و توسعه شرکت پس از دریافت گزارشات نیاز محور بازارهای داخلی و صادراتی، طرح افزایش تولید و تغییر آرایش خط تولید محصولات جدید را بررسی و تأیید نهایی نمود.

در سال ۱۳۹۰، فاز دوم تولیدات با جدیدترین و مجهزترین ماشین‌آلات تخصصی تولید فوم آغاز شد. فومیران هم اکنون توانایی تولید انواع ورق‌های فومی نظیر فوم‌های پلی اتیلن، EVA، پلی اتیلن با دانسیته پایین، ورق EPDM، فوم صنعتی به‌صورت رول در ابعاد و متراژهای مختلف را دارد. .

کاربرد این محصولات در صنعت خودروسازی، حرارتی، ورزشی، کیف‌ و کفش، نظامی، وسایل و محصولات کمک‌آموزشی، اسباب‌بازی و … است.

مجموعه فومیران طیف گسترده‌ای از خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، که این خدمات برای واحدهای فرآیندی و یا برای پروژه های صنعتی مختلف استفاده میشود. محصولات ما نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر صادر می‌شود و تمام خدمات نیز به آنها ارائه می‌شود.

توانایی و خدمات شرکت فومیران

  1. پرس کردن فوم
  2. دایکات کردن فوم
  3. تولید محصولات فرآوری شده
  4. ارائه رول فوم و لایه ورق
  5. پشت چسب دار کردن
  6. طراحی و تولید انواع فوم سلول بسته
  7. برش فوم بصورت افقی و عمودی
  8. لمینت کردن فوم

جمع بندی نهایی

در این مطلب سعی کردیم تا بصورت کلی دو کمپانی‌ مطرح در صنعت تولید فوم در ایران و جهان را برای شما تشریح کنیم. کمپانی کوپ آلمان و کمپانی فومیران ایران. اما ما می توانیم به این دو مورد کمپانی‌های مطرح دیگری مانند کمپانی We Sell Mats امریکا، Knuaf آلمان و Baafoam بافوم ایران را نیز نام برد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا