[ad_1]
مسئولیت اجتماعی (CSR) مسئولیت شناخته شده توسط شرکت ها در انجام مسئولیت اجتماعی است. هیچ تعریف کلی پذیرفته شده ای از مسئولیت اجتماعی شرکت وجود ندارد که به طور کلی به معنای تصمیمات تجاری مربوط به ارزشهای اخلاقی انطباق و احترام به مردم جامعه و محیط است. CSR به شرکتها اجازه می دهد تا از طریق موارد زیر از موارد قانونی فراتر روند: – رفتار با احترام و احترام با کارکنان
صادقانه و اخلاقی با مشتری تامین کننده وام دهنده و دیگران کار کنید
به حقوق بشر احترام بگذارید
– حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده
یک همسایه مسئول در جامعه و یک شهروند کارآفرین خوب باشید. رفاه اجتماعی و مسئولیت مبتنی بر جامعه (CSR) همیشه برای دولتها و ارائه دهندگان خدمات مهم بوده است زیرا آنها قول می دهند در جهانی در حال تغییر باشند که در آن مشکلات اجتماعی وجود دارد. دولت مدرن از دسترسی این شرکت به خدمات محلی بیشتر استفاده کرده و گسترش کمک های شغلی را تشویق کرده است. علیرغم اهمیت آن CSR هنوز حوزه تحقیقاتی است حتی با توجه به افزایش تقاضا و افزایش مشارکت عمومی شرکت ها تقاضای جدید را برآورده می کنند. طی دو دهه گذشته بسیاری از خانه ها از پرچم CSR استقبال کرده اند. این احتمالاً به این دلیل است که آنها می خواهند کار خود را با اخلاق بیشتری انجام دهند. در حالی که نقش شرکتها در توسعه جامعه برای دولتها مهم است آنها ممکن است بخواهند اهمیت روزافزون CSR را به عنوان یک پیروزی آشکار در تلاشهایشان برای ایجاد فعالان جامعه مشاغل شرکتی اذعان کنند. به عبارت دیگر این شرکت گزارش و برنامه CSR خود را در واکنش به آسیب رساندن به فروش و اعتبار خود به دلیل حمله گروهی از فعالان که به رسانه های 24 ساعته به ویژه صحنه جرم کمک کردند ساخت. اما این خبرهای قانع کننده ای را ایجاد می کند شرکت را مجبور می کند حداقل بخشی از جامعه را در ازای درآمد خود پس دهد. بنابراین دیگر کسب سود مهم نیست روشی که فعالان سخت کوش کار می کنند. هیچ زمینه ای مانند رفتار بازار سیاست تجاری روابط کار خرید حقوق بشر قانون محیط زیست یا فعالانی که مجبور شوند آنها را از طریق رسانه ها یا مجاری دیگر مجبور کنند در صورت نقض اخلاقی یا قوانین توسط یک شرکت وجود ندارد. با این حال این مطالعه اکثر مشارکت های اجتماعی تاکنون را تخمین نمی زند. ما از جوزف رونتاری و دیگران و چگونگی تبلیغ کار آنها مثال داریم. در دهه 1980 شبکه های شبکه های اجتماعی (BITC) با هم شکل گرفتند. آنها بعداً باشگاه Cent Cent را راه اندازی کردند جایی که اعضا 1٪ از سود خود را قبل از مالیات به جامعه می دهند. BITC یک نیروی شناخته شده در صنعت و در زمینه CSR است. BITC مجموعه ای از شاخص ها را برای شرکت هایی که به دنبال اندازه گیری و گزارش CSR هستند ایجاد کرده است. این مجموعه در چهار زمینه محل کار بازار محیط و جامعه را شامل می شود. علائم به دو گروه تقسیم شد. شاخص های اصلی شامل 27 شاخص کلیدی است که انتظار می رود همه شرکت ها گزارش دهند. اندازه گیری شش سیگنال رو به جلو دشوار تلقی می شود. گروه دیگر که 17 پروفایل شخصی دارد ممکن است متعلق به همه شرکت ها نباشد.همچنین پروژه های ویژه ای برای اندازه گیری و گزارش در مورد جنبه های خاص فعالیت های مسئول مانند سرمایه انسانی و معلولیت وجود دارد. مدیریت سرمایه و معلولیت نقش مهمی در ارائه CSR خواهد داشت. در انگلستان Taskforce سیستم مدیریت حساب (HCM) را به عموم معرفی کرده است. گروهی که از طرف دولت انگلیس منصوب شده است جانشین دنیس کینگزمیل به عنوان رئیس جمهور و چندین رهبر دیگر تجارت شده است. براساس Taskforce گرچه مردم اغلب تا 65٪ ارزش یک شرکت را کسب می کنند اما گزارشات کمی از رشد شرکت در کشور آنها وجود دارد. شرکت ها ممکن است گزارش های CSR را در گزارش ها و حساب های سالانه خود لحاظ کنند. یا ممکن است گزارشی درباره مسئولیت های خود منتشر کنند که می تواند گزارش اجتماعی و زیست محیطی یا گزارش بلند مدت نامیده شود. این گزارش ها سهم شرکت در رفتارهای اخلاقی را نشان می دهد و پیشرفت آن را در دستیابی به اهداف استراتژیک CSR برجسته می کند. بسیاری از شرکتهای بزرگ سیاستهای زیست محیطی رسمی را با هدف ایجاد مشاغل پایدار و دوستانه در پیش گرفته اند. به عنوان مثال شرکتی که از چوب زیادی به عنوان ماده اولیه استفاده می کند ممکن است به دنبال یک سیاست کاشت درخت باشد تا درختانی را که قطع کرده است جایگزین کند.
[ad_2].
0 خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد