بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی دیجیتال

به طور سنتی ، اصطلاح “بازار” به محلی گفته می شود که خریداران و فروشندگان برای تبادل کالا و خدمات با یکدیگر ملاقات می کنند. بازار یک اصطلاح بسیار محبوب است ، که برای همه شناخته شده است ، اما بسته به میزان کالای مورد استفاده ، بازار عمده فروشی و بازار خرده فروشی وجود دارد.

به معنای مدرن ، اصطلاح “بازار” معنای وسیع تری دارد. به گروهها / گروههای خریداران واقعی یا بالقوه محصولات و خدمات اشاره دارد.

بازار | بازاریابی

دسته بندی های مختلفی از بازاریابی وجود دارد ، اما دو دسته اصلی وجود دارد ، دسته اول بازاریابی سنتی و دسته دوم بازاریابی دیجیتال است. در این مقاله به تفصیل در مورد این روشها صحبت خواهیم کرد.

01) بازاریابی سنتی

بازاریابی سنتی به هر نوع تبلیغ ، تبلیغات یا تبلیغی اطلاق می شود که عموما توسط شرکت ها / اشخاص تجاری برای مدت طولانی تر مورد استفاده قرار می گیرد و دارای میزان موفقیت اثبات شده است.

در گذشته بازاریابی به عنوان جریان کالا و خدمات از تولید کنندگان به مصرف کنندگان تعریف شده است. این یک تعریف محصول محور از بازاریابی است. این محصول فقط روی محصولاتی متمرکز است که نمی توانند آنچه را که می تواند تولید یا تولید کند ، و مصرف کنندگان به آن احتیاج دارند.

تکنیک های سنتی شامل تبلیغات چاپی مانند خبرنامه ، بیلبوردها و تبلیغات روزنامه ها است. قالب های دیگر تبلیغات تلویزیونی ، تبلیغات و پخش رادیویی درباره محصول یا خدمات هر شرکت است.

نیاز به بازاریابی دیجیتال

از آنجا که امروزه فناوری پیشرفت می کند ، نیاز به تغییر در همه چیز دارد. بازاریابی دیجیتال بخشی از محاسبات است. ما حدود 20 سال است که صحبت می کنیم ، نه رایانه ای ، نه تلفن همراه و البته اتصال اینترنتی وجود ندارد. اما با رشد فناوری ، پس از مدتی تلفن های همراه و رایانه ها وارد زندگی انسان شدند. بعد از گذشت زمان بیشتر ، امکانات اینترنت معرفی شد که باعث تحول دیجیتالی شد. نمونه هایی از بازاریابی دیجیتال شامل وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و ایمیل های رایج است. بازاریابی دیجیتال شبیه به بازاریابی سنتی است اما با استفاده از دستگاه های دیجیتال و فناوری اطلاعات است. این سریعتر ، قابل اعتماد و آسان برای پیدا کردن کارگزار است و بنابراین مورد قبول جهانی است.

02) بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یک اصطلاح گسترده است که به بازاریابی از طریق رسانه های آنلاین مانند موتورهای جستجو ، وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی و ایمیل اشاره می کند و بازاریابی دیجیتال گاهی به بازاریابی اینترنتی یا اینترنتی نیز گفته می شود.

فناوری شامل SEO دیجیتال (جدیدتر) (بهینه سازی موتور جستجو) ، SEM (بازاریابی موتور جستجو) ، بازاریابی محتوا ، بازاریابی کمپین ، بازاریابی تجارت الکترونیکی و بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

دلایل مختلفی برای رشد بازاریابی دیجیتال وجود دارد.

1) تکنیک های بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه تر از مفهوم سنتی هستند.

2) پردازش دیجیتال سریعتر از روند قدیمی است ، بنابراین نتیجه محور است.

3) هر فرد / شرکتی که عملکرد خود را ردیابی کند.

4) از آنجا که کلیه عملیات قابل اعتماد است ، آنها بازده بهتری کسب می کنند.

5) رسانه های دیجیتال تعامل با مخاطب هدف را تسهیل می کنند.

با این وجود عوامل بسیاری وجود دارد که بر توانایی شرکت در توسعه و حفظ معاملات و روابط موفق با مشتریان هدفمند تأثیر می گذارد. به طور کلی دو نوع محیط در یک سازمان وجود دارد. ثابت ، با گذشت زمان تغییر نمی کند و تغییرات بسیار مکرر است. دوم ، زمینه پویا که مطابق تقاضا در حال تغییر است.

برای انجام مشاغل موفق ، چه قدیمی و چه جدید ، باید به انتخاب مناسب مصرف کنندگان ، ایجاد مخاطبان و توسعه ارزش برتر خدمات / محصولات توجه ویژه ای داشته باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا