بازرگانی

بایوساید ویژه ممبران – محلول شستشو و ضدعفونی کننده ممبران و مسیر لوله

در بیوسیدهای غشایی خاص ، اگر غلظت نمک در شرایط محلول از حلالیت آن بیشتر شود ، تشکیل رسوب آغاز می شود. روند بارش تا اشباع شدن یونهای سازنده نمک در محلول ادامه خواهد یافت.

درمان مقدماتی برای جلوگیری از آلودگی غشا. اسمز معکوس برای هر نوع دستگاهی مورد نیاز است. عوامل زیادی می توانند باعث آلودگی غشا شوند. این عوامل شامل موارد زیر است:

الف: منبت روی غشا

ب: آلودگی غشا در اثر اکسید شدن

ج: آلودگی مواد آلی

منبت غشایی:

گرفتگی غشا در اثر اشباع برخی از نمک ها در آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس ایجاد می شود. زیرا نمک های محلول در اینجا به طور کلی دو تا چهار برابر غلیظ ترند. حلالیت نمکهای نامحلول در اسمز معکوس پس از اشباع این نمکها در غشا settleها نشست می کنند.

مهمترین نمکهای محلول کم معمولاً کربنات کلسیم و سولفات هستند که با استفاده از روشهایی مانند کاهش سختی جو با آهک یا استفاده از رزینهای سدیم می توان از مصرف آنها جلوگیری کرد.

اما استفاده از رزین به دلیل هزینه زیاد و بعضاً به دلیل مشکلات آلودگی محیط زیست مطلوب نیست. از کلسیم برای کنترل PH آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس استفاده می شود.

رسوب کربنات کلسیم همچنین می تواند در عناصر نهایی سیستم ایجاد شود ، که در صورت توقف طولانی مدت RO ، دی اکسید کربن اشباع نشده تمایل به ترک محیط آبی دارد که به نوبه خود باعث افزایش pH می شود ، زیرا باعث می شود که PH طبق معادله زیر مصرف می شود. در نتیجه افزایش PH کربنات کلسیم ، در عناصر نهایی سیستم رسوب می کند ، که در طولانی مدت ، می تواند سرعت هیدرولیز غشا ac استات سلولز را افزایش دهد و بر عمر مفید عناصر نهایی سیستم تأثیر منفی بگذارد. سیستم.

با این حال ، کاهش غلظت یون های سولفات عملاً غیرممکن است ، بنابراین برای جلوگیری از اشباع شدن سولفات کلسیم ، باید جریان آب تغلیظ شده افزایش یابد یا از گیاه به عنوان مانع استفاده شود. این مواد باید به داخل آب ورودی دستگاه اسمز معکوس تزریق شوند. این ماده خاصیت نگهداری نمکهای اشباع شده با سولفات کلسیم را در محلول دارد. میزان بازدارنده گیاه مورد نیاز به طور کلی اندک است ، در حدود 10 ppm.

مهار کننده های رسوب به دلیل تشکیل مقیاس در جلوگیری از آلودگی عناصر ro بسیار مثر هستند. بنابراین ، این مواد وارد فرآیند تشکیل بلور می شوند و از تشکیل بلورهای نمک درشت جلوگیری می کنند و از جذب یونهای اشباع شده توسط هسته های کریستال اولیه جلوگیری می کنند. به این ترتیب ، هسته های کریستال اولیه هرگز به اندازه یا غلظت کافی برای رسوب نمی رسند.

علاوه بر این ، بیشتر مواد موجود در این گروه دارای خاصیت تعلیق هستند. به طور کلی ، کاهش کارایی یا اثر بخشی یک سیستم ro به دلیل آلودگی ناشی از فعالیت بیولوژیکی یا مواد جامد معلق بسیار رایج در سیستم است و این به دلیل کنترل نسبتاً آسان برای جلوگیری از تشکیل رسوب در سیستم ro است. مناسب برای قبل از درمان

ضد عفونی کننده غشای Filmtech برای عزیزانی که مایلند دستگاه را برای چند روز خاموش کنند مناسب است

این شرکت کلیه مواد مصرفی دستگاه های تصفیه آب صنعتی را تأمین می کند

شامل:

ضد رسوب

کلر

آنتراسیت

فیلتر کربن فعال

فیلتر شنی سیلیکا

مواد شوینده غشایی

رزین تصفیه آب

فیلتر میکرون

ضد عفونی کننده های غشایی

متابولیسم سولفیت سدیم و …

منبع :
https://atie-energy.com/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D9%85%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D9%84%D9%88%D9%84-%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D8%B4%D9%88-%D9%88-%D8%B6%D8%AF%D8%B9/
تاریخ انتشار :
2020-09-20 11:46:23

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا