برترین های کسب و کارساختمان و مسکنفناوری اطلاعات

با بهترین مدل های چسب کاشی و سرامیک آشنا شوید

انواع چسب های مورد استفاده در صنایع ساختمانی

امروزه نسل جدید چسب های مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز و عمران باعث شده است که دوام و تاریخ انقضای آنها بالاتر رود . چراکه در نسل قدیمی آنها ، از چسب های خمیری استفاده می شد و در کارخانه چسب را با آب مخلوط می کردند و آماده به استفاده می شد ولی در نسل های جدید که به صورت پودری است بنا و معمار به اندازه نیاز خود آنها را با آب مخلوطط می کند بنابراین عمر چسب بالاتر خواهد رفت.

انواع چسب های ساختمانی به صورت فراگیر در ساختمان سازی کاربرد پیدا نموده و باعث افزایش چشمگیر سرعت ساختمان سازی شده اند. انواع مصالح و چسب های ساختمانی هر کدام دستورالعمل خاصی دارند که باید برای ثمربخش بودن، این دستورالعمل ها را رعایت نمود. براساس دستورالعمل انواع این محصولات و مقدار مصرف هر کدام از مواد تشکیل دهنده چسب در مترمربع محاسبه می گردد که باعث سهولت استفاده از مواد ذکر شده می باشد.

از طرفی مواد جدید باعث شده است که از آب بند های جدید به جای ملات های سیمانی سنتی استفاده شود. مشکل ملات های قدیمی این بود که نسبت سیمان و آب به درستی اگر مخلوط نمی شد باعث ترک خوردگی در سطح سیمانی در آینده میشد . ولی با پیشرفت صنایع ساختمانی از آب بندها و چسب های جدید استفاده می شود که مشکلات قبل را ندارند.

 

1- چسب کاشی پودری

انواع چسب های ساختمانی در بازار برای مشتریان موجود می باشد. که هر کدام بنابر توصیه ها مورد استفاده قرار می گیرند.این چسب ها از مواد مختلفی تهیه شده اند که پلیمرها یکی از اجزاء بسیاری از آن ها را تشکیل می دهند.در گذشته همان طور که به صورت مختصر گفته شد از سیمان، ماسه، ساختن ملات برای استحکام بخشی بین سطوح با کاشی و سرامیک و … استفاده می گردید.

چسب پودری

این نوع چسب از ترکیب سیمان، اصلاح کننده های پلیمری و مواد معدنی تشکیل شده است که پس از مخلوط با آب قابل استفاده می‌باشند.

پس از مخلوط با آب ماده‌ای خمیری بدست خواهد آمد که پس از ۵ الی ۶ دقیقه قابل استفاده می‌باشد و موردی که باید در نظر داشت پس از مخلوط بدست آمده ۱ الی ۲ ساعت قابل استفاده می‌باشد، پس فرد نصب کننده باید مهارت فراوانی را داشته باشد یا میزان استفاده برای هر بار را بداند.

این را هم در نظر داشته باشید که نسبت به مقدار پودر باید آب اضافه کنید. و هر دو کمتر یا بیشتر نباشد. و پس از چسباندن سرامیک ها بخصوص در سرامیک آشپزخانه به مدت ۲۴ ساعت زمان نیاز است تا کاملاً خشک و مقاوم شوند.

چسب خمیری

چسب خمیری از ترکیب رزین های اکریلیکی و پودر های معدنی می‌باشد که جایگزین ملات همان ترکیب شن، ماسه و سیمان با آب هست که این روش سنتی و قدیمی می‌باشد.

ولی چسب خمیری دارای استحکام و مقاومت بالایی می‌باشد، چسبندگی بسیار بالایی را دارد و همچنین ضخامت کمتری را در نصب دارد. و در همه سطوح اعم از کف و دیوار قابل استفاده می‌باشد.

چسب اپوکسی

چسب اپوکسی از ترکیب رزین اپوکسی بیسفنول و هاردنر پلی آمیدی می‌باشد. تفاوت این چسب در این می‌باشد که هیچگونه از رقیق کننده‌ی واکنشگرا و غیر واکنشگرا در آن استفاده نشده است. و به همین سبب به عنوان چسب پایه در تولید انواع چسب های صنعتی استفاده می‌شود. این چسب هم نیز استحکام و چسبندگی بالایی را دارد.

مواردی که گفته شد در چسباندن سرامیک کف مورد استفاده می‌باشند، توصیه می‌شود نصب اینگونه سرامیک‌ها را به نصاب متخصص بسپارید همچنین با توجه به اینکه سرامیک پرسلان از وزن بالایی برخوردار است در مقدار چسب، تمیزی، هم سطح بودنش با یکدیگر باید دقت فراوانی کرد.

لوازمی که برای نصب سرامیک پرسلان باید تهیه فرمایید، ابتدا انتخاب خرید سرامیک می‌باشد سپس چسب مورد نظر را خریداری کرده و جهت نصب دستکش، تراز، کاردک، ماله و همزن نیاز می‌باشد.

 

انواع چسب سرامیک پرسلان

 

برای انتخاب کاشی بین کابینتی با بهترین کیفیت و کمترین قیمت می‌توانید با مراجعه به سایت فلورا استیل به راحتی محصول خود را انتخاب فرمایید که در سایت تمامی مشخصات سرامیک ها ارائه داده شده است. همچنین در صورت درخواستتان کارشناسان فلورا استیل با شما در ارتباط خواهند بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا