برای برقراری ارتباط با مشتری بالقوه به طور موثر از رسانه های اجتماعی استفاده کنید

این که آیا شما صاحب یک شغل هستید یا صرفاً بخش مهمی از مشاغل شخص دیگری هستید ، حقیقت این است که برای پیشرفت در این تجارت ، باید از طریق رسانه های اجتماعی تعامل برقرار کنید. برقراری ارتباط با مشتریهای بالقوه می تواند دشوار باشد ، اما هنگام تماس حضوری یا بصورت آنلاین موثرترین است.

مشتری مناسب را برای تجارت خود تعیین کنید

در هنگام تهیه استراتژی خود ، ممکن است دقیقاً تعجب کنید که چگونه باید از طریق کانال های رسانه های اجتماعی با مشتری ایده آل خود ارتباط برقرار کنید. البته اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که دقیقا مشخص کنید مشتری ایده آل شما کیست. در مرحله بعد ، شما باید مکان دقیق این شخص را در رسانه های اجتماعی مشخص کنید.

با این وجود ، نباید از این واقعیت غافل شوید که ارتباط با چشم اندازهای ایده آل شما از راه های مختلفی حاصل می شود. با وجود این واقعیت که بسیاری از بازرگانان تمام یا اکثر مشاغل خود را بصورت آنلاین انجام می دهند ، هنوز هم افراد دیگری وجود دارند که دارای فروشگاه های آجر و ملات هستند و همه نوع فرصت برای تعامل با آنها را در آنجا دارند ، به شرط آنکه در همان موقعیت جغرافیایی قرار داشته باشید.

در عین حال ، به یاد داشته باشید که بسته به جمعیت ، چشم انداز آنلاین شما می تواند منحصراً سرگردان شود. اینجاست که استراتژی شما نقش و دلیل دارد که برنامه ریزی دقیق بسیار بهتر از انجام سریع کارها خواهد بود.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که برقراری ارتباط با افراد منحصراً به صورت آنلاین ممکن است شما را از برخی از فرصت هایی که ممکن است از آن بهره مند شوید ، دور نگه دارد. مهم است که ذهن خود را باز نگه دارید و به اندازه کافی مناسب برای تجارت خود فکر کنید.

با نیازها و خواسته های مشتریان بالقوه با شبکه های اجتماعی ازدواج کنید

اگر در مشهورترین شبکه های اجتماعی قرار دارید ، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه ای را نیز در آن شبکه های اجتماعی پیدا خواهید کرد. از این گذشته ، این کانال های خاص به دلایلی محبوب هستند. با این وجود ، اگر کارهای خانه خود را انجام داده اید و از هر چیزی که کانال های رسانه های اجتماعی خصوصی ارائه می دهند و همه کارهایی که می توانند انجام دهند آگاه هستید ، مطابقت آنها با مشتری های بالقوه بسیار آسان خواهد بود ، این نکته را بخاطر بسپارید که شما هنگام تکالیف خود تکالیف خود را نیز انجام داده اید. او دقیقاً آنچه را که آنها نیاز دارند ، می خواهید و چگونه فکر می کنند را مشخص کرده است.

با این وجود ، این نکته را باید در نظر داشته باشید که حتی اگر متوجه شوید که مشتریان بالقوه شما در شبکه های اجتماعی محبوب تعامل دارند ، نباید امکان دیگر شبکه های اجتماعی کمتر محبوب را که ممکن است مقدار قابل توجهی از ارزش افزوده علاوه بر تجارت و تجارت شما ایجاد کند ، نیز از این امر کنار بگذارید. اینجاست که ذهن شما باز خواهد شد. انتخاب شما برای همه این شبکه های اجتماعی اضافی به مشاغل خصوصی که مشتریان بالقوه دارند ، بستگی دارد.

بعدش چی شد؟

هنگامی که شما می توانید تعیین کنید که رهبری ها کجا هستند و وقت خود را در کجا می گذرانند ، نکته بعدی که باید انجام دهید این است که در مورد کاری که این مشتری بالقوه انجام می دهد ، دقیق تر باشید و بدانید این شخص تا چه اندازه اشتیاق دارد.

نکته مفید دیگر این است که دریابید با چه کسی تعامل برقرار می کنید. شاید شما هم بتوانید با این افراد ارتباط برقرار کنید. شما واقعاً نمی دانید این روابط چه فایده ای دارد. حقیقت این است که انتخاب شما در شبکه های اجتماعی باید بسیار دقیق ، بسیار خاص و بسیار مؤثر باشد. اکنون که تمام این کارها را انجام داده اید ، وقت آن رسیده است که از مهارت های گوش دادن استفاده کنید. یک راه عالی برای انجام این کار با جستجوی کلمات کلیدی متمرکز و عبارات کلیدی است که شما را به سمت آن مشتریان بالقوه سوق می دهد. در بسیاری از موارد ، گوش دادن مهمتر از صحبت کردن است.

البته ، مکالمات (و روابط) باید دو طرفه باشند؛ با این وجود ، تأمین نیازهای شخص دیگر و داشتن اولویت بالاتری نسبت به شما مهم است. اگر بتوانید نیازهای شخص دیگر را برآورده کنید ، نیازهای شما نیز برآورده می شود.

ارتباط هوشمند

در این مقطع ، انتخاب روش مناسب بسیار مهم است. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با مشتریان بالقوه خود بسیار قوی باشید. از این گذشته ، شما در حال تلاش برای برقراری ، تقویت و تقویت یک رابطه مهم طولانی مدت هستید. تنها راه برای انجام این کار انجام این کار به روشی طبیعی و با احترام است. شما نیاز دارید که (از همان ابتدا) نشان دهید که چقدر برای شخص دیگر ارزش دارید و چگونه رابطه با شخص دیگر به نفع شما خواهد بود. شما می خواهید شخص دیگر به وضوح درک کند که دانش بسیار بهتر از این است که شما را نشناسد. تنها راه دستیابی به این هدف ، توسعه روابط به روش عادی است. رسیدن به این هدف به طریقی که باعث می شود رابطه برای مدت طولانی ادامه یابد ، زمان ، تلاش و صبر زیادی لازم دارد.

یادآوری این نکته در اینجا حائز اهمیت است كه اگر فهمیدید كه یك شبكه اجتماعی خاص به روشی كه شما برای آن امیدوار بودید كار نمی كند ، ممكن است زمان آن رسیده كه نگاهی طولانی و دشوار داشته باشید و ممكن است در نهایت تصمیم بگیرید كه با بازده بهتر سرمایه گذاری ، آن را به یك شبكه اجتماعی مؤثر تر رها كنید. با این حال ، به یاد داشته باشید که شما نتایج فوری را مشاهده نخواهید کرد. شاید شما باید آن را یک سال اختصاص دهید ، و اگر تا آن زمان نتیجه ای ندیدید ، احتمالاً در آن شبکه اجتماعی خاص تجدید نظر می کنید.

نتیجه

مراحل ذکر شده در اینجا شما را به جایی می رساند که می خواهید با رهبری ایده آل برای تجارت خود ارتباط برقرار کنید. هنگامی که به آن نقطه رسیدید ، باید به طریقی که منجر به مشتری شود ، تعامل داشته باشید. شما می خواهید مشتریان بالقوه را به طور موثر درگیر کنید و این باعث می شود روابط شما تعمیق یابد. البته ، هدف نهایی شما مانند همیشه این است که شخص دیگری را به خرید آنچه میفروشید ، بخرید. این تنها به این معنی نیست که فرد شخصاً کالای شما و یا خدمات شما را خریداری کند. این همچنین بدان معنی است که شخص دیگر آنچه را که شما نمایندگی می کنید و به چه اعتقاد دارید خریداری می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا