برترین های کسب و کارپزشکی

برای فرم بینی من چه جراحی بهتر است؟

در میان تمامی جراحی های پلاستیک، جراحی بینی طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری از مردان و زنان بنا به دلایل مختلفی علاقه به انجام این عمل دارند، چرا که جراحی بینی نه تنها یک عمل زیبایی، بلکه به منظور تنفس و بویایی بهتر انجام می شود. داشتن پولیپ شدید بینی میتواند اختلالات شدیدی در تنفس ایجاد کند. به گفته بسیاری از پزشکان و متخصصان جراحی صورت و متخصصان ارتودنسی، داشتن پولیپ شدید بینی، میتواند موجب انحراف فک بالا و پایین افراد نیز شود. تنفس دهانی اگر همیشگی و دائم باشد، میتواند به هم ریختگی دندان ها را نیز حاصل شود. این موضوع یکی از اصلی ترین دلایل برای انجام انواع جراحی های بینی است. اما سوالی که بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده، انتخاب جراح مناسب برای این عمل است.

میدانیم که در هر نوع عمل جراحی به ویژه اعمال زیبایی، نقش پزشک بسیار پر رنگ است. یک پزشک ماهر میتواند عمل را به سادگی برای خود و تیم خود رقم ساده و حتی دوره نقاهت آرام تری را برای بیمار خود ایجاد کند. همچنین در اعمالی که بر زیبایی افراد تاثیر گذار هستند، انتخاب یک پزشک با مهارت بالا، میتواند ریسک عمل و احتمال از ایجاد فرمی بد را کمتر کند. بنا بر همین دلایل و بسیاری از دلایل دیگر است که انتخاب یک پزشک ماهر برای داشتن عمل بینی شیراز و هر جای دیگر دارای اهمیت است.

اما از دیگر موضوعاتی که بسیاری از پزشکان نیز بر آن تاکید دارند انتخاب فرم بینی مناسب است.داشتن یک الگو و طراحی مناسب میتواند در عمل جراحی، بسیار کمک کرده تا هم زیباجو از فرم بینی خود راضی باشد هم پزشک عمل ساده تری را سپری کند. از این رو در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که در هنگام جراحی بینی ، چه فرمی را باید انتخاب کنیم؟

در این مطلب خواهید خواند:

  • انواع فرم بینی
  • انواع عمل بینی
  • تشخیص پزشک ماهر
  • فرم مناسب برای بینی ها

ابزار | ایران

انواع فرم بینی

بینی، یک عضو بسیار مهم در اجزا صورت است. تنها با این عضو است که میتوان بو را احساس کرد، تنفسی مطمئن داشت و زیبایی صورت را تضمین کرد. بینی با قرار گرفتن در میان جانه  و پیشانی، قرار گرفتن در میان دو چشم و گونه ها نقش بسیار پر رنگی در زیبایی صورت افراد بر جای خواهد داشت. از این رو داشتن یک بینی زیبا برای همه افراد جامعه مهم است. علم زیبا شناسی و علم آناتومی بدن، بینی همه افراد را بر دو دسته کلی تقسیم میکند،  بینی های گوشتی و بینی های استخوانی. افرادی که فرم بینی آنت ها پهن تر بوده، لبه های بزرگ تر و دماغی نرم تر دارند، بینیشان گوشتی است.

به طور معمول در این دسته از افراد، پوست این ناحیه ضخیم تر خواهد بود. اما افرادی که بینی کشیده تر، دارای قوز و برامدگی در قسمت بالایی، لبه های کوچک و نوکی جمع تر هستند، دارای بینی های استخوانی میباشند. پوست این افراد در ناحیه مذکور نازک تر است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید برای هر کدام از فرم های بینی، یک نوع جراحی در نظر گرفته خواهد شد.

انواع عمل بینی

گفتیم که بینی افراد یا به صورت گوشتی است یا به صورت استخوانی، اما برای هر کدام میتوان یک روشی برای جراحی انتخاب کرد. پزشکان و طراحان بینی در علم جراحی سه روش کلی را پیش گرفته اند. در ورش اول، تلاش می شود تا با حفظ حداکثری فرم بینی، تنها مشکلات تنفسی و بویایی بر طرف شود. این روش که بیشتر تلاش می شود، تنها نوک بینی را جمع کرد، به جراحی طبیعی بینی معروف شده. بر اساس معیار های علمی این نوع از اعمال جراحی از دشواری بیشتری برخوردار بوده و نیاز به پزشکان با سطح بالاتری است.

در دومین روش که آن را با روش بینی های فانتزی میشناسند، فرم بینی به شدت تغییر خواهد کرد. در این روش جراحی ، شیب قسمت فوقانی بسیار زیاد خواهد ، نوک بینی به شدت بالا رفته و فاصله بین لب بالای فرد و نوک دماغ زیاد خواهد شد. همانطور که از نام این جراحی پیداست، افراد خاصی در جامعه علاقه به انجام این روش از اعمال را دارند. اما در روش سوم، که به جراحی بینی نیمه فانتزی معروف است، فرم بینی چیزی میان جراحی طبیعی و جراحی فانتزی طراحی خواهد شد.

در این روش قوس و شیب بالایی دماغ به اندازه ای خواهد بود که با استانداردهای زیبایی جهانی همخوانی داشته داشته باشد. در این روش، فاصله بین نوک بینی و لب بالا بسیار مناسب و تقارن میان سوراخ های بینی به خوبی رعایت خواهد شد. به طور کلی پزشکان مختلفی دست بر این نوع جراحی خواهند زد چراکه نه به اندازه جراحی طبیعی دشوار خواهد بود و نه به اندازه بینی فانتزی. همچنین این نوع عمل جراحی در میان مردم نیز طرفداران بسیار زیادی درد.

ابزار | ایران

تشخیص پزشک ماهر

پیش تر بار ها و بار ها به این نکته اشاره داشتیم که انتخاب یک پزشک ماهر تا چه میزان میتواند بر کیفیت جراحی بینی تاثیر گذار باشد. یک پزشک ماهر کیست؟ در پاسخ به این سوال باید به بدانیم که برای تضخیص یک پزشک خود، معیار ها و ملاک های بسیار مختلفی وجو.د دارد اما با این حال تمامی پزشکانی که در ایران فعالیت می کنند، از توانایی های بسیار خوبی برخوردار می باشند.. اما یک پزشک زبردست، در گام اول، سابقه قابل قبولی دارد. بدیهی است که هر چه پزشک سال های طولانی تر از فعالیت های تخصصیش گذشته باشد و یا جراحی های مختلفی را با موفقیت انجام داده باشد، مهارت بالاتری دارد. دوم معیار برای تشخیص را میتوان ابزار های مناسب در هنگام طراحی بینی دانست.

برخی از پزشکان هنوز بر این باورند که استفاده از تکنولوژی های جدید نقش خوبی را در جراحی های بینی ایفا نمی کنند. اما میتوان با یک طراحی ساده و موفق از بینی، فرمی درست را ایجاد و در حین عمل پیاده سازی کرد. تصور کنید، بیمار در مراحل پیش از جراحی، به صورت دو بعدی و ساده صورت خود را با بینی های مختلف مشاهده کند. همین موضوع کمک خواهد کرد تا میزان رضایت آن از جراحی بالا تر رود. حالا اگر این طراحی به صورت سه بعدی پیاده سازی شود، میزان رضایت را چند برابر خواهد کرد.

اما یک پزشک ماهر، تیم جراحی بسیار قدرتمندی را پشت سر خود دارد. در بیمارستان های با کلاس کاری بالاتر جراحی کرده و همچنین به ابزار ها و روش های نوین جراحی تسلط کامل دارد. با همه این تعاریف پیدا کردن یک پزشک راه ساده ای نیست، از  این رو میتوان با راهنمایی یک تیم مشاوره زیبایی در شیراز به خوبی این موضوع را ساپورت کرد.

فرم مناسب برای بینی ها

تا به این مذحله در خصوص انواع بینی های و سبک های مختلف جراحی صحبت کردیم. اما در ادامه این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که داشتن یک بینی زیبا برای صورت ما چطور امکان پذیر خواهد بود؟  پیش از هر چیز، وضعیت خود زیباجو ملاک است. شما به عنوان فردی که قصد انجام جراحی بینی را دارد، باید از فرایند ها و سختی های این عمل مطمئن شوید، ایرادات بینی خود را بدانید و صادقانه با پزک خود صبحت کنید. پس از آن پزشکی ماهر با داشتن ابزار های مناسب اقدام به طراحی بینی شما می کند. این پزشک است که با استفاده از کامپیوتر و نرم افزار های مربوطه تلاش می کند تا شکل های مختلفی را به شما نشان دهد تا با کمک یکدیگر به فرمی دلخواه و مناسب برای بینی خود دست پیدا کنید.

پس از آن، نوبت به جراحی میرسد، در این مرحله شما به عنوان بیمار، کار خاصی ندارید، اما باید به توصیه های پیش از جراحی توجه و آرامش خود را پیش از عمل حفظ کنید. اما در دوره نقاهت نیز، بیشترین مسئولیت بر دوش بیمار خواهد بود. رعایت تمامی نکاتی که پزشک به آن اشاره داشته، به صورت گام به گام و مرحله مرحله، با صبر و حوصله، عدم حضور در محیط های آلوده، نا ایمن، محیط هایی که میتواند آسیب های جدی بر بینی وارد سازد. استفاده از خوراکی های مناسب، نوشیدن مایعات فراوان و رعایت بهداشت میتواند در این دوره سرعت بهبودی را تسریع کند.

نتیجه گیری

در این مطلب خواندیم که بینی فرم های مختلفی دارد، برای هر فرم بینی، جراحی خاصی را انتخاب و پیاده سازی می کنند. با این حال شناخت یک پزشک ماهر در هنگام طراحی و پیاده سازی در هنگام جراحی بسیار مهم است. اما این زیباجوست که باید پیش از جراحی خود را برای دوره نقاهت و مراقبت های پس از جراحی آماده سازی کند. تفاوتی ندارد که بینی شما فرم گوشتی دارد یا ساتخوانی، یک پزشک ماهر میتواند انواع جراحی های طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی را برروی بینی شما پیاده سازی کند. با این حال توجه به راهنمایی های یک تیم مشاوره زیبایی میتواند تاثیر بسیار خوبی در عمل شما بر جای داشته باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا