برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

بررسی تخصصی نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای باغ

بررسی تخصصی نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای باغ

نرده شیشه ای یکی از پرکاربردترین و زیباترین نمونه‌های استفاده از شیشه در نمای داخلی ساختمان است. نرده های شیشه ای که کارکرد محافظ را در تراس، بالکن، راه پله، اطراف استخر در ویلاها و منازل و هم‌چنین روف گاردن را دارند، دارای انواع مختلفی از جمله توکار و نرده شیشه ای روکار است. نوع نرده متناسب با هر فضا با توجه به نظر طراحان و مشتریان و هم‌چنین در نظر گرفتن زیرسازی و کاربری پروژه انتخاب می‌شود. یکی دیگر از سازه‌های جدید و مدرن که در این مطلب قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، پارتیشن شیشه ای باغ است که اخیرا در میان بسیاری از مشتریان شناخته شده و سفارش داده می‌شود.

ابزار | افزایش

نرده شیشه ای

هندریل یا نرده شیشه ای به دلیل قابلیت اجرای زیادی که در فضاهای داخل و خارج ساختمان‌های امروزی مانند پله‌ها، بالکن و تراس، استخر و روف گاردن دارد، بسیار پرکاربرد است. در واقع در سایر مکان‌ها که تا پیش از این از انواع دیگر نرده مانند چوبی، فلزی و سنگی استفاده می‌شد، می‌توان از نرده‌های شیشه ای به عنوان یک جایگزین مقاوم و زیبا استفاده کرد. در اجرای این نرده‌ها می‌توان در صورت نیاز با افزایش تعداد و ضخامت لایه شیشه‌ها، استقامت کار را افزایش داد.

نکته ای که در مورد نرده شیشه ای وجود دارد و ممکن است کمتر به آن توجه شود، مدل‌های مختلف از این سازه است که هرکدام در ویژگی‌ها، مزایا و معایب و نوع روش مناسب برای نصب با هم تفاوت دارند. مهم‌ترین مدل‌های این نوع حفاظ شامل فیکس پوینت، اسپیگوت، دفنی یا توکار و اکسپوز یا روکار است.

فیکس پوینت: این مدل حفاظ با اتصالات فولادی از کناره‌ها به دیوار متصل می‌شود. به گونه‌ای که پله‌ها و شیشه در یک راستا قرار می‌گیرند. این مدل نرده در صورت رعایت تراز بودن و تعادل زیر کار استحکام و دوام زیادی خواهد داشت.

اسپیگوت: این نرده از ترکیب شیشه و یراق‌آلات استیل ساخته می‌شود و در نهایت به شکل U ایستاده نصب می‌شود. به گونه‌ای که شیشه از بالا مهار و از پایین روی زمین فیکس می‌شود.

دفنی یا توکار: این نرده از نظر ظاهری شبیه به مدل اکسپوز است ولی پروفیل‌ها و سایر اتصالات در این مدل در داخل زمین کار گذاشته می‌شود. به همین دلیل نرده توکار شیشه ای در برابر بیشترین فشارها مقاوم است و استقامت خود را حفظ می‌کند.

اکسپوز یا روکار: این مدل نرده پس از اتمام کف‌سازی نصب می‌شود و قابلیت باز و بسته شدن و اعمال تغییرات را دارد.

ابزار | افزایش

پارتیشن شیشه ای باغ

پارتیشن شیشه ای باغ در واقع نوعی اتاق شیشه ای است که در فضاهای باز مانند محوطه‌ی ویلاها و باغ‌ها ساخته می‌شود. اجرای این مدل پارتیشن بسیار ساده و سریع است و در مدت زمان کمی آماده و نصب می‌شود. به علاوه به راحتی قابل جابه‌جایی و تغییر می‌باشد. می‌توان با جدا کردن برخی فریم‌ها، فرم اتاق را تغییر داد یا آن را به صورت کامل به مکان دیگری منتقل نمود.

بهترین ویژگی این پارتیشن‌های شیشه ای زیبایی و ارائه دید کامل از منظره و فضای بیرون است. به علاوه مزایایی مانند امکان عبور کامل نور طبیعی از محیط خارج به داخل را برای ساکنین فراهم می‌کند که برای کسب انرژی و نشاط برای افراد بسیار مناسب است. ضد آب بودن و قابلیت عایق صدا نیز از ویژگی‌های انواع پارتیشن شیشه ای باغ می‌باشد که در رفاه ساکنین و برخورداری از آرامش و سکوت در فضایی به دور از شلوغی شهر تاثیر بسزایی دارد.

بنابراین می‌توان این سازه‌ی شیشه ای مدرن را در هر نقطه از باغ یا محوطه‌ی ویلا یا حتی حیاط منازل ویلایی و پشت بام آپارتمان‌ها اجرا کرد و از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند گردید.

ابزار | افزایش

نرده شیشه ای روکار

نرده شیشه ای روکار یا اکسپوز یکی از مدل‌های پرکاربرد این نرده‌ها است که پروفیل‌های آن به صورت روکار نصب می‌شود و از بیرون قابل تشخیص است. این نوع نرده مانند مدل‌های مشابه به عنوان حفاظ در تراس، بالکن، روف گاردن و فضاهای مشابه نصب و استفاده می‌شود.

ویژگی اصلی شیشه یعنی شفافیت دلیل اصلی محبوبیت نرده‌های شیشه ای است. در نرده روکار شیشه ای نیز به دلیل استفاده از پنل‌های شیشه ای با افزایش نور محیط و دید کامل به مناظر بیرون مواجه هستیم. به علاوه برخلاف تصور برخی افراد، این نوع نرده به دلیل استفاده از شیشه‌های سکوریت و لمینت دارای ضخامت بالا، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار می‌باشد. اجزای سیستم نرده شیشه ای روکار عبارت از پروفیل آلومینیومی برای نگهداشتن پنل‌های شیشه ای، گوه که قطعه‌ای مثلثی شکل است، اتصالات داخلی به منظور فیکس کردن شیشه، پیچ و رول بولت برای اتصال به سازه‌ی اصلی، پروفیل هندریل، کاورهای آلومینیومی پروفیل و چندین درپوش آلومینیومی برای نصب در ابتدا و انتهای کار می‌باشد.

در این نوع نرده، شیشه‌ها به کمک اتصالات و قطعاتی از جنس پلی آمید یا پلاستیک فشرده فیکس می‌شوند که شامل قطعه نشیمن شیشه، قطعه گوه و قطعه نگهدارنده آن است. قطعه نشیمن شیشه پیش از نصب شیشه در داخل پروفیل‌ها تعبیه می‌شود تا شیشه بر روی آن قرار گیرد. در مرحله‌ی بعد گوه‌ها به کمک ابزار مخصوص تحت فشار قرار می‌گیرند تا شیشه را جای خود به صورت محکم فیکس شود.

در این مطلب به معرفی نرده شیشه ای و انواع آن به خصوص نرده شیشه ای روکار پرداختیم و در کنار آن با سازه‌ی مدرن و زیبایی به نام پارتیشن شیشه ای باغ آشنا شدیم تا در صورتی که قصد اجرای این المان‌ها را در ساختمان خود دارید، بتوانید با شناخت ویژگی‌های آن‌ها انتخاب منطقی و مناسبی داشته باشید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا