بازرگانی

بررسی جامع موتور خنک کننده + بررسی ویژگی ها و مهمترین وظایف آن

خنک کننده موتور
کولرهای گازی یخچال برای تأمین آب سرد و آب خنک کننده مورد نیاز سایر تجهیزات (مانند فن کوئل ها و تهویه هوا) بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. چرخه تبرید زمانی شروع می شود که موتور یا قسمت کمپرسور سیستم تجهیزات تبرید را فشرده می کند. هنگام ساخت هر نوع کولر گازی ، موتور یا کمپرسور تعبیه شده است

کولر موتور انرژی الکتریکی مورد نیاز برای انجام فرایند خنک سازی تجهیزات را تأمین می کند.

بنابراین ، کمپرسور یا موتور الکتریکی یکی از مهمترین قسمتهای ساختار تشریحی تجهیزات تبرید است. سیستم تهویه مطبوع چیلر با کاهش و خنک سازی دمای مایع ، کف خنک کننده و بار خنک کننده مناسبی را برای سایر تجهیزات فراهم می کند.
در طی چرخه عملکرد خنک کننده ، جریان سیال وارد تجهیزات می شود ، پس از کاهش دما و خنک شدن آن ، جریان سیال به سیستم های دیگر مانند تهویه هوا یا فن کویل ها ارسال می شود. پس از این فرآیند ، جریان آب با دمای بالا به سیستم خنک کننده باز می گردد. برای اجرای این دوره باید از قطعات و اجزای مختلفی مانند کمپرسور برودتی آن استفاده کنید.

اهمیت خنک کننده موتور
مکانیسم خنک سازی بر اساس یک چرخه برودتی سوپرشارژ است. چندین مرحله در شروع و خاتمه این چرخه وجود دارد. اولین مرحله در چرخه تبرید تراکمی ، فشرده سازی و خنک سازی مایع خنک کننده با مایع خنک کننده موتور است. پس از فشرده شدن مبرد ، مواد توسط کمپرسور هم زده و فشار هوا افزایش می یابد.
در این رابطه باید توجه داشت که تکمیل و تکرار چرخه کامل در معنا و مفهوم چرخه تجارت تبیین شده است. بنابراین ، در چرخه تبرید سیستم تبرید ، خنک کننده ها به ترتیب در مسیرهای جریان حرکت می کنند. بنابراین ، فرآیند خنک کننده و خنک کننده مبرد از قسمت کمپرسور سیستم شروع می شود.
تقطیر ، انبساط یا انبساط و تبخیر از دیگر مراحل اصلی چرخه تبرید تراکمی سیستم تبرید است. فرآیند تقطیر معمولاً توسط قسمت متراکم کننده دستگاه انجام می شود. به عنوان نوعی مبدل حرارتی ، کندانسور اجازه می دهد مبرد از حالت گازی به حالت مایع تبدیل شود. در نتیجه این فرآیند ، گرما از مایع خنک کننده جذب می شود.
علاوه بر این ، فرآیند انبساط توسط شیر انبساط محرک انجام می شود. فشار و دمای مبرد ورودی به منبسط کننده یا شیر انبساط توسط اپراتور یا کارکنان را کنترل و مدیریت کنید. علاوه بر این ، فرایند تبخیر در چرخه کار این سیستم ها توسط اواپراتور انجام می شود. ساختار منحصر به فرد اواپراتور سرعت بخشیدن به روند تبادل حرارت را ممکن می کند.

مهمترین وظیفه خنک سازی موتور
به طور کلی ، فشار مبرد در چرخه تبرید با فشار کمپرسور فشرده شده و افزایش می یابد ، یا خنک شدن موتور تکمیل شده باعث افزایش فشار مبرد در حالی که دمای تقطیر مایع را افزایش می دهد ، انرژی مورد نیاز برای انجام چرخه را تأمین می کند. بنابراین با افزایش فشار گاز مبرد می توان مایعات موجود در قسمت کندانسور دستگاه را خارج کرد.
با توجه به نوع تجهیزات ، فرم طراحی و ساخت موتور خنک کننده متفاوت است. کمپرسورهای پیستونی ، گریز از مرکز ، دوار ، اسکرو و اسکرول متداول ترین موتورهای مبرد هستند.

لازم به ذکر است که کمپرسور هسته اصلی چرخه مبرد کمپرسور است.

کمپرسور پیستونی: این مدل موتور خنک کننده یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنعت تبرید است.مکانیسم کار کمپرسورهای رفت و برگشتی یا رفت و برگشتی توسط پیستون ها و سیلندرهای رفت و برگشتی انجام می شود. این مدل با عملکردهای قدرتمند ، نگهداری آسان و طراحی ساده مشخص می شود.
کمپرسور سانتریفیوژ: کمپرسور گریز از مرکز از نیروی گریز از مرکز برای فشرده سازی و فشرده سازی مبرد استفاده می کند. در صنعت تبرید این نوع کمپرسور را موتور گریز از مرکز نیز می نامند. این نوع کمپرسورها برای کولرهای با ظرفیت بزرگ مناسب هستند.
کمپرسور روتاری: در ساختار کمپرسور روتاری ، از روتور و سیلندر استفاده شده است. خنک کننده در فضای بین سیلندر و روتور فشرده می شود. بهترین مصرف انرژی و بازدهی عالی برای سرگیجه کمپرسورهای برودتی کم ظرفیت مناسب است.
پیچ کمپرسور: بدنه اصلی این مدل از پیچ گوشتی یا پیچ استفاده می کند. کم صدا ، بازده و اثربخشی بالا و لرزش کم و تولید لرزش کم از مشخصات اندازه گیری کمپرسورها است.
کمپرسور اسکرول: کمپرسور اسکرول از دو صفحه مارپیچ تشکیل شده است ، یکی متحرک و دیگری ثابت است. لرزش کم ، عملکرد بی صدا و اندازه کوچک از مزایای این مدل است.
از مشاوران رایگان در مرکز دات کام مطلع شوید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/chillr-motor/
تاریخ انتشار :
2021-04-18 10:00:25.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا