بازرگانی

بررسی جامع هیت سینک جذب کریستال + نحوه رفع جذب کریستال خنک کننده

کولر کریستال جذبی را تعمیر کنید
تشکیل یا تبلور کریستالهای محلول در چرخه تبرید کولر جذبی منجر به گرفتگی و گرفتگی لوله انتقال محلول لیتیوم بروماید می شود. هیچ کولر کریستالی را که قابل جذب باشد ترمیم نکنید. این ممکن است به پمپ آب تجهیزات آسیب جدی برساند. به عبارت دیگر ، افزایش غلظت محلول منجر به پدیده تبلور در مبدل حرارتی دستگاه می شود. در این حالت ، وقتی لوله آزمایش مسدود است ، تشکیل بلورهای نمک از خروج محلول جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که محلول جذب (لیتیوم بروماید) مایع باقی مانده و فاز آن به حالت بلور نمک تغییر می یابد. خنک کننده جذب به عنوان تبلور توضیح داده شده است.

در طی فرآیند تبلور ، جریان مایع در قسمتهای مختلف تجهیزات (از جمله پمپ ها و لوله ها) مسدود و مسدود می شود. علاوه بر قطع چرخه خنک کننده ، این امر همچنین می تواند باعث کاهش کارایی و آسیب جدی به سیستم شود. اگر غلظت لیتیوم بروماید بیش از حد مجاز باشد ، ممکن است تبلور در کولر جذبی ایجاد شود. به همین ترتیب ، کاهش درجه حرارت محلول لیتیوم بروماید به زیر حد مجاز برای وقوع این پدیده م effectiveثر است.

نحوه حذف جذب کریستال خنک کننده
1- مهمترین دلیل تشکیل بلور
قبل از پرداختن به روشهای از بین بردن تبلور در کولرهای جذبی ، باید مهمترین علل ، علل و نشانه های تبلور را بررسی کرد.
ورود هوا به تجهیزات: نشت هوا به فضای خنک کننده را می توان یکی از مهمترین دلایل تبلور در سیستم دانست. محلول جاذب لیتیوم بروماید با جذب بخار آب تولید شده در قسمت اواپراتور فشار را به حداقل می رساند. نشت هوا به داخل جاذب و اواپراتور فشار را افزایش می دهد ، در نتیجه مانع جذب و تبخیر بخار آب می شود. افزایش درجه حرارت آب مایع باعث گرما ، گردش خون و غلظت بالاتر محلول لیتیوم بروماید می شود که باعث تبلور محلول می شود.
خرابی ژنراتور خنک کننده: اگر چرخه ژنراتور از کار بیفتد ، گرمای لازم برای جداسازی بخار آب تولید شده در محلول لیتیوم بروماید تولید نمی شود. در چنین شرایطی محلول در دمای پایین و در حالت کاهش یافته به مبدل حرارتی دستگاه منتقل می شود. در نتیجه ، محلول متبلور شده و به تدریج مسیر مبدل را مسدود می کند.
عملکرد برج خنک کننده Suta: اگر برج خنک کننده یا برج خنک کننده خراب شود ، دمای ژنراتور بیش از حد افزایش می یابد و باعث ضخیم شدن محلول لیتیوم بروماید می شود. افزایش تدریجی غلظت محلول جاذب دستگاه باعث انسداد و انسداد سیستم مبدل حرارتی می شود.

2- علائم نشان دهنده تبلور مبرد است
پدیده خنک سازی با علائم و نشانه های مختلف متبلور می شود.

افزایش دما و درجه حرارت آب و افزایش درجه حرارت لوله های مربوط به مسیر ضد تبلور از مهمترین نشانه های تشکیل بلور در خنک کننده است.

به همین ترتیب ، عملکرد پمپ های تجهیزات با صداهای بلند ، صداهای غیرطبیعی و کاهش سطح محلول نیز می تواند از دیگر علائم هشدار دهنده تبلور در چیلرهای جذبی باشد.
3- روش حذف کریستالها از کولر جذبی
به طور کلی ، از روش ها و محلول های مختلفی در کولرهای جذبی برای تبلور لیتیوم بروماید استفاده می شود. اگر نشت هوا علت تراکم تجهیزات باشد ، باید نشتی در کمترین زمان پس از نشت سیستم برطرف شود و از خلا برای جاروبرقی استفاده شود.

اگر این پدیده به دلیل افت قابل توجه دمای خنک کننده تجهیزات ایجاد شده باشد ، ابتدا باید فن برج خنک کننده را خاموش کنید تا روند خنک سازی آب متوقف شود.همچنین در این موارد می توان با نصب و استفاده از شیر سه طرفه ، راه آب را دور زده و از ورود به تجهیزات جلوگیری کرد.

رقت کرایوژنیک یکی دیگر از روشهای حذف بلورها از کولرهای جذبی است.

در روش رقت برودتی ، با مخلوط کردن محلول جاذب رقیق با آب ، مخلوط حاصل به قسمت تولید کننده بخار دستگاه منتقل می شود. راه حل های موثر دیگر گرم کردن بدنه پمپ ، از بین بردن تداخل در برج خنک کننده و افزایش دما و دمای مبدل حرارتی از طریق شعله مستقیم یا آب گرم است. خنک کننده کریستال جاذب برای ترمیم طراحی شده است.
وقتی شرایط تجهیزات بسیار بد است ، معمولاً برای افزایش دما از ترانسفورماتور شعله مستقیم استفاده می شود. علاوه بر این ، کاهش و افزایش درجه حرارت مبدل حرارتی برای ضربه و تأمین انرژی منبع گرما به ژنراتور در حین کار ، روش موثر دیگری است.
با مشاوره رایگان از متخصصان مرکز دات کام در ارتباط باشید و برای دریافت بهترین مشاوره خرید با شماره زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

منبع:
https://tasisat.com/fix-crystal-chiller-absorption-2/
تاریخ انتشار :
2021-04-17 10:00:58.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا