بازرگانی

بررسی جامع چرخه تبرید تراکمی + قسمت اصلی چرخه تبرید تراکمی

چرخه خنک کننده فشار
چرخه خنک کننده فشار و مکانیزم عملکرد بر اساس چرخه خنک کننده فشار است. به طور کلی کولرهای فشاری یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین مدل ها در بین انواع کولرها هستند. این مدل از سیستم تهویه مطبوع برای ایجاد واحدها و پروژه های مختلف تبرید استفاده می شود.
از این لحاظ ، باید توجه داشت که چیلرهای تحت فشار فرآیند خنک سازی را بر اساس خنک سازی مایع انجام می دهند و آن را به سایر تجهیزات و واحدهای داخلی ساختمان پمپ می کنند. علاوه بر این ، کولرهای فشار در مدل های آب و هوایی موجود است.
روند انجام چرخه خنک کننده فشار.
چرخه خنک کننده فشار با قطعات و لوازم مختلف مانند موتور یا کمپرسور ، کندانسور ، اواپراتور و شیر انبساط. هر یک از این قطعات با فشرده سازی مبرد و انجام عملکردهای آن ، چرخه تبرید را انجام می دهند.

شروع عملیات خنک کننده یخچال با کارکرد قسمت کمپرسور آغاز می شود.

در چرخه تبرید مبرد ، کمپرسور ابتدا مبرد را فشرده و سپس آن را به قسمت های دیگر منتقل می کند. با افزایش فشار مبرد از طریق کمپرسور ، می توان آن را به کندانسور سیستم منتقل کرد.

لازم به ذکر است که چرخه تبرید تحت فشار یا چرخه تبرید تراکمی اساس سیستم کار و خنک سازی بسیاری از سیستم های تهویه مطبوع ، به ویژه چیلرها است. در نتیجه ، فرآیند خنک کننده و خنک کننده سیستم های تهویه مانند بسته بندی های سطحی ، خنک کننده های فشار ، پارتیشن های مجاری و سیستم های VRF بر اساس چرخه تبرید تحت فشار است.

به طور کلی ، تجهیزات چیلر فشار برای عملکرد چرخه تبرید باید چهار ویژگی داشته باشد: یک واحد فشار (کمپرسور) ، یک واحد تبخیر (اواپراتور) ، یک واحد گاز (شیر انبساط) و یک واحد فشرده سازی (کندانسور).

پس از چرخه تبرید تجهیزات تبرید ، مبرد در کندانسور تقطیر می شود و به یک فاز مایع تبدیل می شود. پس از این فرآیند ، مبرد فشار را افزایش می دهد و به سمت شیر ​​انبساط مبرد حرکت می کند. شیر انبساط فشار شدید مایع را هنگام چرخش و کنترل کاهش می دهد.
با کاهش فشار مبرد ، مقداری مایع تبخیر می شود و سپس به قسمت اواپراتور دستگاه هدایت می شود. در قسمت اواپراتور ، مبرد گرمای خود را از دست می دهد و فرآیند خنک سازی انجام می شود. پس از تثبیت فشار و خنک سازی چیلر ، از دیگر تجهیزات برودتی برای ایجاد تبرید و تکمیل چرخه تبرید تحت فشار استفاده می شود.
انواع کولرهای فشار از نظر نوع کندانسور

کولرهای فشار برای نوع کندانسور و مدل نمونه ها مناسب هستند. چیلرهای فشار آب سرد (آبی) و چیلرهای فشاری هوای سرد (هوا) موجود است.

چرخه خنک کننده فشار آب بر اساس روش خنک کننده فشرده سازی است. فرآیند خنک کننده کندانسور چیلرهای آب سرد به عبور جریان سیال از طریق لوله کشی در قسمت کندانسور متکی هستند. اما در مدل های هوا ، مبرد بر اساس عبور جریان هوا از خازن دستگاه خنک می شود.
دلیل نامیده شدن انواع آب و هوا به چیلرها این است که گاز مبرد مانند r22 یا r134a به طور مداوم در چرخه کار این سیستم ها جریان دارد. در نتیجه ، مبرد باید به حالت مایع تبدیل شود تا گرمای خود را از دست بدهد.

لازم به ذکر است که در یک چیلر آب ، مایع خنک کننده به پوسته و لوله یا محفظه و مبدل حرارتی از نوع لوله وارد می شود.در محفظه کندانسور و لوله ، آب از یک طرف جریان می یابد و طرف دیگر را خنک می کند. در نتیجه ، آب گرمای حاصل از مایع خنک کننده اضافی را جذب می کند. در کولر گازی چندین فن در بالای دستگاه نصب شده است.
با استفاده از این فن ها ، گرما و گرمای بیش از حد مبرد به لوله های کندانسور منتقل می شود. از این نظر ، باید توجه داشت که در چرخه تبرید تحت فشار ، چیلرهای آب سرد دارای برج خنک کننده هستند. بنابراین ، برای تبخیر آب در برج خنک کننده یا برج خنک کننده ، این دستگاه ها بلافاصله به آب احتیاج دارند.
قسمت اصلی چرخه تبرید تحت فشار.

کمپرسور یکی از مهمترین قطعات برای انجام با توجه به چرخه خنک کننده فشار است.

کمپرسورهای طراحی شده برای سیستم های تهویه رادیاتور در مدل های مختلف با عملکرد و کارایی متفاوت موجود هستند. کمپرسورهای رفت و برگشتی یا رفت و برگشتی ، گریز از مرکز ، اسکرول و پیچ از رایج ترین کمپرسورهای مورد استفاده در چیلرها هستند.
همچنین ، در صنعت تبرید ، چیلرها به چیلرهای رفت و برگشتی ، چیلرهای سانتریفیوژ یا گریز از مرکز ، چیلرهای اسکرو و چیلرهای اسکرو معروف هستند ، بسته به نوع کمپرسور مورد استفاده. هر یک از این کمپرسورها بسته به نوع ساخت و مدل مشخصات خاص خود را دارند.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/compression-chiller-cycle/
تاریخ انتشار :
2021-04-22 10:00:47.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا