برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

بررسی درگاه پرداخت شخصی و موارد امنیتی آن

درگاه پرداخت شخصی و نحوه استفاده از آن

درگاه پرداخت شخصی

با گسترش دسترسی افراد به اینترنت و رشد چشمگیر فروشگاه‌های فعال در این بستر در سال اخیر، ابزارهای فراوانی به منظور راحتی هرچه بیش‌تر مشتریان در سفارشات خود و ارتقاء امنیت این فضا به وجود آمده‌اند. با ساخت درگاه پرداخت شخصی یکی از این ابزار‌ها و سرویس‌های پرداخت، فرآیند خرید توسط کاربران را بسیار سریع‌تر، امن‌تر و راحت‌تر خواهد بود. همچنین این سرویس مزایای متعددی برای متقاضیان و مدیران کسب و کار‌های اینترنتی دارد که آن‌ها را از روش‌های سنتی پرداخت همچون کارت به کارت بی‌نیاز می‌کند. با این اوصاف، در راستای درک افزون‌تر کاربران و خوانندگان نسبت به سرویس ساخت درگاه پرداخت شخصی و نحوه استفاده از آن، ما متن زیر را آماده کرده‌ایم.

درگاه پرداخت شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی سرویس درگاه پرداخت به دو نوع تقسیم بندی می‌شود که عبارت‌اند از: درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط. متقاضیان برای دریافت هرکدام از این درگاه‌های پرداخت می‌بایست مراحلی را طی و مدارکی را ارائه دهند. اما از آنجایی که فرآیند ساخت درگاه پرداخت واسط در مقایسه با درگاه پرداخت مستقیم بسیار راحت‌تر بوده و در بازه زمانی کمی انجام می‌شود، اکثر کسب و کار‌های نوپا همچون استارتاپ‌ها از درگاه واسط بهره می‌برند. این درگاه توسط شرکت‌های پرداخت‌یار و در قالب‌های مختلفی به متقاضیان ارائه می‌شود. حال منظور ما از قالب‌های متفاوت چیست؟

برخی از شرکت‌های پرداخت‌یار بسته به نیاز متقاضی، درگاه پرداخت را در قالب‌های منحصر به فردی ارائه می‌کنند که هرکدام از دارای کاربرد خاصی هستند. به طور مثال لینک پرداخت یک درگاه پرداخت بدون سایت به شمار می‌آید و به آن دسته از متقاضیانی تعلق می‌گیرد که کسب و کار آن‌ها محدود به صفحات مجازی نظیر اینستاگرام ، تلگرام و موارد شخصی (دریافت هزینه) می‌شود.

ساخت درگاه پرداخت شخصی

همانطور که ذکر شد، درگاه پرداخت شخصی در قالب یک درگاه واسط و توسط شرکت‌های پرداخت‌یار بصورت لینک پرداخت ارائه می‌شود. بنابراین به منظور ساخت درگاه پرداخت شخصی و استفاده از این درگاه لازم است تا متقاضیان در ابتدا به وب‌سایت اینترنتی این شرکت‌ها مانند رایان پی مراجعه کرده و اقدام به گذراندن مراحل ثبت نام برای ایجاد لینک پرداخت را طی نمایند. با توجه به گفته‌های قبلی، این عملیات در مدت زمانی کمی (۱ روز کاری) و با ارائه مدارک و ملزوماتی همچون: کارت ملی، تعهد‌نامه مخصوص شرکت، شماره تلفن، شماره شناسنامه و… انجام پذیر است. همچنین خوشبختانه در حال حاضر تمامی این مراحل به شکل کاملاً آنلاین صورت می‌گیرد و نیازی به مراجعه حضوری متقاضی به شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت نیست.

درگاه پرداخت شخصی

چگونه می‌توان از درگاه پرداخت شخصی استفاده کرد؟

پیش‌تر بیان کردیم که در نهایت به متقاضیان درگاه پرداخت شخصی یک لینک پرداخت داده می‌شود که این لینک تنها در شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد. در راستای استفاده از این لینک راه‌های متعددی وجود دارند که در ادامه بحث به ذکر دو مورد از پرکاربرد‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • شما می‌توانید لینک درگاه پرداخت شخصی خود را در قسمت بیو صفحه تلگرام یا اینستاگرام خود ثبت و پس از انتخاب کالا توسط مشتریان، آن‌ها را برای واریز مبلغ مد نظر به این بخش هدایت کنید.
  • در روش دیگر، شما قادر خواهید بود تا لینک درگاه پرداخت شخصی خود را به وسیله انواع پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی برای مشتریان ارسال کنید. همچنین ارسال این لینک به صورت جداگانه در همان فضای مجازی که فروشگاه شما در آن وجود دارد امکان پذیر خواهد بود.

سایر کاربرد‌های درگاه پرداخت شخصی و لینک پرداخت کدامند؟

علاوه بر مصارف فروشگاه‌های فعال در بستر شبکه‌های اجتماعی، لینک پرداخت کاربرد‌های دیگری نیز دارد. برای مثال لینک پرداخت می‌تواند در فرآیند پرداخت در محل موثر واقع شود و مشکلات مربوط به نبود پول نقد و قطعی کارتخوان را بر طرف سازد. با این وصف رستوران‌ها، فروشگاه‌های فیزیکی، کافی‌شاپ‌ها و بسیاری دیگر از مغازه‌ها می‌توانند با سرویس درگاه پرداخت وجهه‌ی حرفه‌ای‌تر را از خود به نمایش بگذارند و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

یکی دیگر از کاربرد‌های لینک پرداخت در فرآیند‌های حمایت مالی تعریف می‌شود. برای نمونه استریمر‌ها و فریلنسر‌ها می‌توانند در ازای خدمات خود، حمایت‌های مالی کاربران را به واسطه این درگاه پرداخت دریافت کنند. همچنین موسساتی مانند خیریه‌ها به وسیله لینک پرداخت به راحتی قادرند تا کمک‌های خیرین را در سریع‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و به دست نیازمندان برسانند.

دریافت هزینه کلاس خصوصی، شارژ ساختمان، کرایه تاکسی، وام کالا، جمع‌آوری هزینه سفر دسته جمعی و… از دیگر موارد استفاده درگاه پرداخت شخصی به حساب می‌آیند.

پروسه درگاه پرداخت

کارمزد درگاه پرداخت شخصی

شرکت‌های پرداخت‌یار به مانند واسطی میان PSPها و متقاضیان هستند و در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، وجه بسیار کمی را به عنوان کارمزد از تراکنش‌ها کسر می‌کنند. با اینکه این مبلغ در هر شرکت پرداخت‌یار متفاوت است، ولی به طور تقریبی ارائه‌دهندگان شناخته‌شده در این زمینه مبلغ ثابت ۵۰۰ تومان کارمزد را به ازای هر تراکنش از دارندگان درگاه پرداخت شخصی دریافت می‌کنند که این وجه در قیاس با کارمزد کارت به کارت کم‌تر است. همچنین ساخت درگاه پرداخت شخصی کاملا رایگان است.

سقف پرداخت تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال (معادل ۵۰ میلیون تومان) در هر تراکنش برای درگاه پرداخت شخصی در نظر گرفته شده است. همچنین چنانچه هزینه مورد نظر بیش از این مقدار باشد، دیگر نیازی به استفاده از روش‌های سانتا یا پایا نیست و می‌توان به وسیله درگاه پرداخت شخصی و با مقداری کارمزد بیش‌تر این عملیات را ممکن ساخت.

تسویه درگاه پرداخت

تسویه حساب دارندگان درگاه پرداخت شخصی در اکثر شرکت‌های پرداخت‌یار به صورت خودکار و روزانه انجام می‌شود. این وجه به کیف پول اختصاصی دارندگان در بخش مدیریت درگاه پرداخت واریز و در روز کاری بعدی به حساب شخص انتقال می‌یابد.

کلام نهایی در رابطه با درگاه پرداخت شخصی و مزایای آن

درگاه پرداخت شخصی ابزار و سرویسی کاربردی و امن برای انتقال وجه محسوب می‌شود که امروزه به دلیل مزایایی که نسبت به سایر شیوه‌های پرداخت دارد، توسط بسیاری از کسب و کار‌های نوپا مورد استفاده قرار می‌گیرد. امکان بررسی سریع موفق یا ناموفق بودن تراکنش، نرخ کارمزد کم، قابلیت دریافت گزارش سالانه و ماهانه، پشتیبانی ۲۴ ساعته شرکت پرداخت‌یار در صورت بروز مشکل، سرعت بالای انتقالات و… از مزایا و نقاط قوت درگاه پرداخت شخصی هستند که موجب شفافیت در تراکنش‌ها و مدیریت مالی بهتر دارندگان این سرویس می‌شود. از این رو پیشنهاد می‌شود هم اکنون برای تراکنش‌های مالی، ساخت درگاه پرداخت شخصی را آغاز نمایید.

منبع : روند بازار

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا