بازرگانی

بررسی شیر ورودی هوای داکت اسپلیت + معرفی انواع شیرهای ورودی هوا

سوپاپ مجرای هوا را جداگانه بررسی کنید
از شیرهای داکت برای تخلیه و حذف هوا از لوله های کویل گرمایشی استفاده می شود. نشت هوا در لوله های پیچ در پیچ ، با مشکلات فنی و نقص ، باعث کاهش انرژی و راندمان گرمایش تجهیزات می شود. در نتیجه ، برای جلوگیری از این مشکلات و تخلیه هوای ورودی به لوله ها ، بخشی به نام دریچه در ساختار روزنه های مجرا طراحی می شود.

عملکرد اصلی شیر هوا حذف و تخلیه گازهای اضافی از تجهیزات گرمایشی است.

به دلیل عملکردهای دوگانه سرمایش و گرمایش ، در فصول گرم و سرد می توان از کانال استفاده کرد. روند خنک سازی این دستگاه بر اساس چرخه خنک کننده فشار است. در این چرخه کمپرسور برای فشرده سازی و فشرده سازی مبرد کار می کند.
پس از فشرده سازی و افزایش فشار ، مبرد از قسمت خارج شده و کندانسور با کمک لوله های مسی به واحد داخلی و کولر منتقل می شود. در این قسمت پس از فیلتر و جذب آلاینده ها ، با همکاری فن داخلی ، هوای سرد و خنک از دریچه های خروجی آزاد می شود. اگر می خواهید در مورد فن داکت اسپلیت بیشتر بدانید ، پیشنهاد می کنیم مقاله کامل را بخوانید. معرفی کانال های توزیع هوا در جاده های عمومی.
از طرف دیگر ، فرایند گرم شدن کانال هوا با نصب و راه اندازی سیم پیچ های آب گرم انجام می شود. تولید و توزیع هوای گرم و هوادهی در فصول سرد نیاز به جاری شدن آب گرم در لوله های کویل حرارتی دستگاه دارد. آب گرم مورد نیاز سیستم توسط موتورخانه یا گروه دیگهای بخار دیواری تأمین می شود.
در نتیجه این فرآیند و برخورد آب گرم با سطح لوله های سیم پیچ ، هوای گرم ایجاد و در داخل فن توزیع می شود. در عین حال وجود هوا در لوله های سیم پیچ روند گرم شدن دستگاه را قطع می کند. در نتیجه ، یک شیر تسکین دهنده برای حذف هوای اضافی استفاده می شود.

اهمیت تهویه مجاری
به طور کلی ، یک مشکل معمول در کولرهای گازی داکت اسپلیت وجود هوا در کویل های گرمایشی تجهیزات است. از طرف دیگر ، درصد هوای آبگرم بسیار بیشتر از آب سرد است. دمای بالای آبگرم در لوله ها به بخار تبدیل می شود و مقداری از آن به صورت هوا و گاز در لوله های شکاف پیچ خورده باقی می ماند.
هوای اضافی در لوله ها باعث کاهش کارایی و قطع چرخه گرم شدن سیستم می شود. در نتیجه ، از دریچه های کانال برای تخلیه هوا و گاز اضافی استفاده می کند.
یکی دیگر از مشکلات رایج در عبور دریچه ، تولید نویز اضافی هنگام استفاده از حالت گرمایش دستگاه است. هوای اضافی درون لوله های سیم پیچ گرمایشی دلیل اصلی این مشکل است.
با انجام این فرایند تهویه مطبوع این مشکل به راحتی قابل حل است. این فرآیند اغلب با استفاده از دستگاه شیر یا سوراخ انجام می شود.

لازم به ذکر است که تهویه یکی از اقدامات موثر و عملی قبل از شروع حالت گرمایش کانال شکاف است. این فرآیند هوا و گازهای تولید شده در لوله ها را از بین می برد ، قدرت دستگاه و قدرت گرمایش را افزایش می دهد.

بعلاوه ، تجمع گاز و هوا در لوله ها به مرور زمان باعث خوردگی و خوردگی سیم پیچ می شود. برای جلوگیری از این مشکلات و افزایش دوام و دوام لوله های سیم پیچ ، هوا خارج می شود (سوراخ دریچه) یک مجرای تنفسی جداگانه کمک زیادی می کند.انواع دریچه های کانال
1- شیر تسکین دستی
شیر تسکین دستی به عنوان نمونه ای از شیر لوله در دو مدل غیر حجمی و غیر حجمی طراحی و تولید می شود. دریچه های حجمی باز و بسته می شوند تا هوای اضافی بدون نیاز به ابزار خاصی از بین برود.
فرم دیگری با ابزارهایی مانند پیچ ​​گوشتی باز و بسته می شود. در این بین ، شیرآلات حجمی به دلیل سهولت استفاده و راحتی بیشتر ، از رطوبت و کارایی بیشتری برخوردار هستند.
2- شیر تسکین دهنده خودکار
شیر تسکین دهنده خودکار غالباً در مدلهای جدید و پیشرفته داکت اسپلیت طراحی و نصب می شود. فرآیند و مکانیزم تخلیه و استخراج هوای اضافی توسط این مدل شیر کاملاً خودکار است. در داخل مدل ، یک شناور مخصوص نصب شده است.
وقتی گاز و هوا در لوله ها جمع می شود ، شیر به طور خودکار شیر را باز می کند و باعث خروج هوای اضافی از لوله ها می شود. پس از تخلیه کامل ، شیر به حالت اولیه خود برمی گردد.
ناگفته نماند که شیر کانال از مهمترین قسمتهای این دستگاه است. وجود این قطعه علاوه بر به روزرسانی و بهبود عملکرد سیستم ، از بسیاری از مشکلات و نقص های احتمالی مانند خرابی پمپ ، فرسودگی لوله به روشی مطلوب جلوگیری می کند.
با مشاوران رایگان در مرکز دات کام مشاوره رایگان بگیرید و برای بهترین مشاوره خرید با شماره های زیر تماس بگیرید
1021-3
05313

آبنما :
https://tasisat.com/duct-split-vent-valve/
تاریخ انتشار :
2021-06-01 10:00:10.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا