برترین های کسب و کارفناوری اطلاعات

بررسی قیمت ملک در ترکیه به پول ایران

اطلاع از قیمت ملک در ترکیه به پول ایران قاعدتاً برای تخمین حداقل سرمایه اولیه و تامین هزینه ها مهم خواهد بود. همانطور که می‌دانید خرید ملک در ترکیه یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور نزد ایرانیان است. به همین دلیل در وهله اول باید به ارزیابی به پول ایران پرداخته، خانه های مختلف را بازدید کنید و در نهایت ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید.

در این مقاله با قیمت آپارتمان در ترکیه به تومان، اجاره خانه در ترکیه به پول ایران و بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه آشنا خواهید شد. اطلاع از قیمت ها می‌تواند در یک برنامه ریزی دقیق برای مهاجرت و اقامت به شما کمک کند.

آدرس اینستاگرام موسسه سروش فردا:  کلیک کنید.

در نظر داشته باشید مشاورین موسسه حقوقی سروش فردا، همگی تعلیم کافی را برای پاسخگویی به سوالات شما دیده اند. می توانید پس از خواندن این مقاله با تماس بگیرید و مشاوره کامل رایگان دریافت کنید.

همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله نیز مطرح کنید تا توسط مشاورین ارشد موسسه به آنها پاسخ داده شود.

advantages-of-eyeing-property-for-sale-in-istanbul

  1. چرا قیمت ملک در ترکیه به پول ایران مهم است؟

قیمت ملک در ترکیه به پول ایران از آن جهت حائز اهمیت است که می‌توانید حداقل سرمایه لازم را تخمین بزنید. بنابراین برای اینکه تعیین کنید به چه مقدار سرمایه اولیه نیاز دارید باید ابتدا نوع خانه، شهر و متراژ خانه را مشخص کنید. سرمایه گذاری در ترکیه یک پیشنهاد طلایی به شماست.

در ادامه مقاله به بررسی قیمت ملک در ترکیه به پول ایران و قیمت آپارتمان در ترکیه به تومان می‌پردازیم. اینکه در هر شهر ترکیه به چه مقدار سرمایه اولیه به لیر و به تومان) برای خرید خانه نیاز دارید. بنابراین برای تخمین حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک با ما همراه باشید.

  1. با چه بودجه ای در استانبول می توان یک ملک خرید؟

تعیین بودجه و سرمایه لازم برای خرید ملک در ترکیه به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله عوامل مؤثر در تعیین قیمت ملک در ترکیه به پول ایران یا لیر ترکیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • شهر و منطقه
  • محله
  • متراژ خانه
  • سن بنا
  • امکانات ملک
  • انواع دسترسی ها
  • امکانات محلی و منطقه ای

اگر به طور کلی انواع املاک را با سن زیر 10 سال در نظر بگیریم و خانه ای که انتخاب کرده‌اید در محله متوسط استانبول با متراژ 50 متر باشد، امکان خرید ملک با قیمت هر متر مربع 16.000.000 تومان وجود دارد. متری 16 میلیون تومان به پول ترکیه معادل متری 5.000 لیر است. بنابراین یک خانه 50 متری در ترکیه حدود 250.000 لیر ترکیه هزینه خواهد داشت. قیمت ملک در ترکیه به پول ایران معادل 800.000.000 تومان خواهد بود. این در حالی است که با این سرمایه نمی‌توان در یک محله متوسط تهران خانه ای 50 متری خرید. بنابراین در هر صورت قیمت آپارتمان در ترکیه به تومان ارزانتر از تهران است.

  1. شرایط خرید ملک به صورت اقساطی در ترکیه چگونه است؟

صرفاً محدود به املاک کلید نخورده و نوساز است. هر فروشنده نیز شرایط اقساطی مختص به خود را دارد.

برای فروش قسطی خانه باید یک سوم یا نیمی از ارزش ملک را پرداخت کنید. پرداخت مابقی مبلغ می‌تواند طی 12 تا 24 ماه آینده انجام شود.

به عنوان مثال اگر برای خرید یک خانه 80 متری اقدام کرده‌اید. و ارزش این ملک حدود 2 میلیارد (متری 25.000.000 تومان) است. می‌توانید 700.000.000 تومان یا یک میلیارد را در ابتدا پرداخت کرده و مابقی مبلغ را به صورت ماهانه و در اقساطی بین 40.000.000 تومان تا 100.000.000 تومان پرداخت کنید. به این ترتیب با خرید اقساطی می‌توانید صاحب ملک مورد نظر خود شوید.

Antalya-Old-Town-port

  1. شرایط خرید ملک در کدامیک از شهرهای ترکیه بهتر است؟

با توجه به رونق بازار املاک در شهرهای بزرگ ترکیه، خرید ملک در شهرهای استانبول، ازمیر، آنکارا و آنتالیا بیشتر پیشنهاد می‌شود. در این میان به مراتب گزینه بهتری خواهد بود. چرا که استانبول از امکانات بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر شهرها برخودار است.

قیمت ملک در ترکیه به پول ایران نیز در شهرهای ذکر شده مناسب تر است. علاوه بر این به دلیل امکانات رفاهی و وضعیت اقتصادی بهتر، امکان رشد سریعتر ارزش ملک نیز وجود دارد.

  1. مراحل خرید ملک در ترکیه چیست؟

برای خرید ملک در ترکیه با بیت کوین و ارزهای معمولی باید مراحل مشخصی را طی کنید. مراحل خرید ملک در ترکیه به شرح زیر هستند.

  • ابتدا از طریق یک سایت خرید ملک در ترکیه یا بنگاه املاک، ملک های مختلف را بررسی کنید. لازم است تا به برخی از آنها حضوراً سر بزنید.
  • زمانی که خانه مورد علاقه خود را انتخاب کردید، باید ارزیابی شود. به این مفهوم که بدهی مالیاتی یا منع قانونی نداشته باشد. از طرفی باید یک کارشناس از ملک بازدید به عمل آورد.
  • در صورت توافق روی قیمت می‌توانید به فروشنده ودیعه پرداخت کنید. ودیعه معمولاً 10% از ارزش نهایی ملک را شامل می‌شود. اما فراموش نکنید که بازپرداخت آن در صورت عدم تمایل به خرید، غیرممکن خواهد بود. بنابراین قبل از پرداخا ودیعه، کلیه موارد را به خوبی بررسی کنید.
  • مراحل قانونی انتقال سند از فروشنده به خریدار را انجام دهید. در این مرحله باید مابقی مبلغ ملک را به حساب فروشنده منتقل کنید.
  • پس از انتقال سند باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و به منظور ارائه درخواست اقامت موقت وقت ملاقات دریافت کنید.

İzmir,-Turkey

  1. مزایای خرید ملک در استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه چیست؟

یکی از مهمترین مزایای و دیگر شهرهای ترکیه می‌تواند قیمت پایینتر ملک در ترکیه باشد.

از دیگر مزایای و دیگر شهرهای ترکیه در مقایسه با ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرخ رشد ارزش ملک در استانبول معمولاً از میانگن نرخ رشد سالیانه ترکیه و ایران بالاتر است.
  • با توجه به وسعت و مرکزیت استانبول به عنوان مرکز اقتصادی، توریستی و حتی به نوعی سیاسی ترکیه، بازار ملک در استانبول رونق خوبی داشته و به همین دلیل گستره انتخاب بالاتری برای خریداری وجود دارد.
  • با توجه به گسترگی حق انتخاب، فرآیند خرید در استانبول با سرعت بالاتری نسبت به سایر شهرها انجام می‌شود.
  • هزینه اجاره بهای ملک در استانبول (در صورت تمایل به اجاره دادن ملک خریداری شده) بالاتر از دیگر شهرهای ترکیه است.
  • امکان سفر کم هزینه و بدون نیاز به ویزا جهت بازدید از املاک وجود دارد.
  • شرایط زندگی و سرمایه گذاری در پویا ترین شهر ترکیه از لحاظ اقتصادی فراهم است.
  1. شرایط کار در استانبول با خرید ملک در ترکیه چگونه است؟

بازار کار در استانبول نسبت به دیگر شهرهای ترکیه به مراتب رونق بیشتری دارد. استانبول به عنوان مرکز اقتصادی و تجاری این کشور، فرصت های شغلی بهتری خواهد داشت.

احتمال موفقیت شما در کسب و کار شخصی یا اشتغال در یک شرکت در استانبول به مراتب بیشتر از دیگر شهرهای این کشور است.

بازار کار در استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه به مراتب رونق بیشتر دارد و همچنین احتمال موفقیت کسب و کار در استانبول به مراتب از سایر شهرهای ترکیه بیشتر است.

فراموش نکنید که برای باید مجوز کاری و ویزای کاری دریافت کنید.

Bodrum-Beach

  1. آیا می توانم از یک ایرانی ملک در ترکیه خریداری کنم؟

از لحاظ قانونی هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای خرید خانه در ترکیه از یک تبعه خارجی وجود ندارد. اما در شرایطی که هدف شما از خرید ملک در ترکیه، دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور است باید حتماً خانه را از یک فرد ترک خریداری کنید.

تنها در شرایطی می‌توانید با اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید که خانه را از یک فرد حقیقی یا حقوقی ترک خریداری کرده باشید.

در غیر این صورت و خرید خانه از یک تبعه غیر ترک، تنها به مفهوم سرمایه گذاری در این کشور خواهد بود.

  1. شرایط و قیمت خرید ملک در ترکیه به پول ایران چیست؟

در مورد قیمت ملک در ترکیه به پول ایران باید گفت که در یک مقایسه کلی، قیمت ملک در ترکیه پایینتر از ایران است. در ادامه مقاله بررسی قیمت آپارتمان در ترکیه به تومان و لیر ترکیه می‌پردازیم و در این بخش می‌توانید تفاوت قیمت فاحش میان ایران و شهرهای مختلف ترکیه را ببینید.

این تفاوت قیمت در مورد شهرهای بزرگی مانند تهران و استانبول حتی بیشتر هم می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شما با یک بودجه مشخص خانه بهتری را می‌توانید در محله متوسط رو به بالای ترکیه در قیاس با تهران خریداری کنید.

قیمت ملک در ترکیه به پول ایران حداقل 27.35% کمتر از قیمت ملک در تهران است. هزینه اجاره خانه در ترکیه به پول ایران نیز 65.74% کمتر از تهران است.

جالب است بدانید که غیر از قیمت ملک در ترکیه به پول ایران، هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار پایینتر از تهران است. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در ترکیه بدون احتساب اجاره خانه، ماهانه حدود 1335.26 دلار آمریکا (معادل 10779.47 لیر ترکیه) است. هزینه زندگی یک فرد نیز بدون احتساب اجاره خانه، ماهانه 384.69 دلار آمریکا (معادل 3105.56 لیر ترکیه) است.

Kadıköy-Sahili,-Turkey

  1. شرایط دریافت اقامت دائم و پاسپورت ترکیه با خرید ملک چیست؟

تفاوتی ندارد که هزینه ملک در ترکیه به پول ایران چقدر باشد. اینکه شما چه نوع ملکی را برای خرید انتخاب می‌کنید، تنها روی سرمایه اولیه لازم تأثیرگذار است. با خرید ملک در ترکیه می‌توانید اقامت موقت این کشور را دریافت کنید.

پس از انتقال سند از فروشنده به خریدار، می‌توانید برای دریافت اقامت موقت به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کنید. در این مرحله باید یک وقت ملاقات دریافت کنید و با ارائه مدارک و مستندات در روز ملاقات، درخواست شما بررسی می‌شود. در صورت تأیید مدارک و درخواست اقامت، یک اقامت 1 یا 2 ساله به شما اعطا خواهد شد.

پس از 5 سال اقامت موقت در ترکیه (با شرط سکونت 11 ماهه در هر سال) می‌توانید برای دریافت اقامت دائم ترکیه درخواست دهید. پس از 3 سال اقامت دائم نیز می‌توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت ترکیه درخواست دهید.

  1. کدامیک از املاک و مستغلات را میتوان در ترکیه خریداری کرد؟

انواع املاک و مستغلات ترکیه که به عنوان یک متقاضی خارجی می‌توانید خریداری کنید شامل موارد زیر هستند.

  • واحدهای مسکونی و تجاری کلید نخورده (نوساز)
  • واحدهای مسکونی و تجاری دست دوم
  • ویلاها، واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری کلید نخورده (نوساز) در برج ها و شهرک ها
  • ویلاها، واحدهای مسکونی و واحدهای تجاری دست دوم در برج ها و شهرک ها
  • مغازه ها
  • و ….

همانطور که مشاهده می‌کنید، پس از تعیین قیمت ملک در ترکیه به پول ایران یا تعیین قیمت آپارتمان در ترکیه به تومان، می‌توانید با در نظر گرفتن حداقل بودجه خود یکی از انواع املاک و مستغلات فوق را انتخاب کنید.

صفر تا صد خرید ملک در استانبول

کشور ترکیه مکانی فوق العاده برای زندگی است. و در این میان خرید ملک در استانبول یک موضوع مهم و البته چالش برانگیز است.

به همین مناسبت در این مقاله قصد داریم صفر تا صد خرید ملک در استانبول را با یکدیگر مرور کنیم.

خرید ملک در استانبول آرزویی که می تواند به حقیقت تبدیل گردد

خرید ملک در کشور ترکیه مزایای فراوانی دارد و به همین دلیل در سالیان گذشته شاهد مهاجرت خیل از کثیری از هموطنان به این کشور بوده ایم.

با خرید ملک در استانبول از چه مزایایی می توان بهره برد؟

با خرید ملک در استانبول از چه مزایایی می توان بهره برد؟

1. اخذ اقامت ترکیه:

این مورد از مهمترین مزیت های خرید ملک در این کشور اوراسیایی است. گفتنی است که فرقی ندارد ملک خریداری شده توسط شما چقدر ارزش و قیمت داشته باشد. تحت هر شرایطی با خرید ملک در این کشور و مخصوصا با خرید ملک در استانبول میتوانید از حق اقامت ترکیه آنهم به صورت قانونی بهره مند شوید.

حق اقامت به چه معناست؟

گفتیم که با خرید ملک در ترکیه می توان حق اقامت گرفت. با بهره مندی از این حق میتوانید یک سال تمام در این کشور بمانید و یا هر زمان که مایل بودید از مرزهای آن خارج و دوباره به خاک آن بازگردید. گفتنی است که پس از گذشت یک سال و در صورت تمایل می توانید درخواست تان را تمدید نمایید و مجددا حق اقامت بگیرید.

2. اخذ پاسپورت کشور ترکیه:

در صورتی که ارزش ملک خریداری شده توسط شما از یک محدوده ای بالاتر باشد. دولت ترکیه به شما حق شهروندی و پاسپورت می دهد. دریافت حق شهروندی مزایای زیادی دارد با بهره مندی از این حق افراد می توانند در انتخابات شرکت کنند، از بیمه های درمانی استفاده نمایند و از همه مهمتر بطور قانونی از حق کار برخوردار گردند. گفتنی است که سفر بدون نیاز به ویزا به صدها کشور مختلف و مهاجرت آسان به اروپا و آمریکا از دیگر مزایای مهم اخذ پاسپورت کشور ترکیه می باشند.

3. اخذ پاسپورت برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی:

با خرید ملک در استانبول، علاوه بر اینکه خودتان حق شهروندی می گیرید، این حق به همسر و فرزند زیر سن قانونی تان نیز تعلق خواهد گرفت. از اینرو آنها می توانند پاسپورت بگیرند و از حمایت دولت ترکیه بهره مند گردند.

البته گفتنی است که برای دریافت این مهم لازم است تا ارزش ملک شما از بیست و پنج هزار دلار بیشتر باشد.

4. دریافت وام های بانکی

کشور ترکیه برای آسانتر کردن پروسه ی خرید ملک به متقاضیان وام بانکی می دهد. چنین وامی معمولا بهره مناسبی دارد و با استفاده از آن می شود در طی مدت زمان کوتاه صاحب خانه شد و از مزایای خرید ملک در استانبول ترکیه بهره مند گشت.

5. امکان سرمایه گذاری:

چنانچه شهروند کشور ترکیه شوید می توانید در این سرزمین سرمایه گذاری کنید.

ترکیه کشوری است که تمایل زیادی به ارتباط با جهان دارد. از اینرو سرمایه گذاری در آنجا می تواند بسیار سودآور و پر مزیت تلقی گردد. با این تفاسیر خرید ملک در استانبول یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور است.

البته این مهم در صورتی به واسطه ی خرید ملک امکان پذیر است که ارزش ملک خریداری شده توسط شما از 250 هزار دلار بیشتر باشد.

نکته: یکی از مهمترین شرایط سرمایه گذاری در این روش این است که مالک نباید ملک خریداری شده را به مدت 3 سال به فروش برساند.

6. افتتاح حساب بانکی:

اگر بخواهید در کشور ترکیه حساب بانکی داشته باشید باید مقیم و یا شهروند این کشور کشور شوید. پر واضح است که خرید خانه حق اقامت و حق شهروندی را برایتان به همراه خواهد آورد.

خرید ملک در استانبول چه منافعی دارد؟

خرید ملک در استانبول چه منافعی دارد؟

نزدیکی به ایران:

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید، ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت است. همانطور که میدانید مهاجرت با حس دلتنگی و احساس غربت همراه است. با این حال چنانچه کشور مقصد نزدیک باشد می توانید هر زمان که مایل بودید به دیدار عزیزان آمده و از حس دلتنگی و احساس غربت بکاهید.

قیمت منطقی ملک:

گفتنی است که قیمت ملک در شهر استانبول با اختلاف اندکی نزدیک به قیمت ملک در شهر تهران است. و این در حالی است که کیفیت زندگی در کشور ترکیه به نحو قابل توجهی بالاتر از کیفیت زندگی در کشور ایران می باشد. از اینرو اگر شما توان مالی دارید احتمالا خرید ملک در استانبول برایتان یک گزینه ی منطقی و به صرفه باشد.

بهره از آزادی های فردی:

ترکیه کشور آزادی است و زندگی در آن از نظر عقیده، پوشش، بیان و… برای شما محدودیتی را به وجود نخواهد آورد. از اینرو بهره مندی از آزادی های فردی از مهمترین مزایای خرید ملک در استانبول است.

دسترسی به مارکت های بین المللی:

  • تامین نیازهای اولیه جزو ابتدایی ترین خواسته های بشر است. لذا کیفیت تامین این نیازها موضوعی مهم است. زندگی در کشور ترکیه امکان دسترسی به مارکت های بین المللی را برای شما فراهم می آورد و دسترسی به این مارکت ها کیفیت زندگی را تا حد زیادی افزایش می دهد.

فرصت های شغلی فراوان:

فرصت های شغلی فراوان از اصلی ترین عوامل مهاجرت به کشور ترکیه و شهر استانبول است. این کشور اقتصاد خوبی دارد و در صورتی که شما در این کشور اجازه ی کار داشته باشید، قطعا بیکار نخواهید ماند. و همین نکته ی مهم سبب میشود تا دخل و خرج تان با هم بخواند و مشکلی از این بابت پیدا نکنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا