برترین های کسب و کارخانواده

بررسی مزایای مصرف ماهی خاویاری ازون برون

بررسی مزایای مصرف ماهی خاویاری ازون برون

اوزون‌ برون که در معنا به یعنی ماهی دماغ دراز ، یکی از نام های ترکی می باشد. این نام محلی در نواحی شمالی ایران به نام تیریج می باشد که بر گرفته از زبان گیلکی می باشد. اوزون برون از گونه های ماهیان خاویاری به شمار می رودو علاوه بر خواص ماهی اوزون برون دریای کاسپین، به دلیل تولید خاویار ارزش اقتصادی بالایی را به خود اختصاص می دهد. خاویار  ارج شده از آن، منبع درآمد ارزی مهمی در کشورهای تولید کننده همچون ایران می باشد.از بزرگترین منابع ماهی خاویاری ازون برون دریای خزر می باشد که منبع ماهیان زیادی همچون اوزون برون می باشد. همچنین این ماهی دریای سیاه نیز مشاهده می شود. خرید آنلاین ماهی و خرید اوزون برون امروزه به صورت غیر حضوری و آنلاین نیز صورت می گیرد . شما می توانید این محصولات را در کیفیت بالا و تازگی خریداری نمایید.جهت مقابله نشدن با انقراض این ماهی خوشمزه و گران قیمت و به صرفه ، لازم هست تا ضمن بر کنترل صید ها، از صید ماهی به شکل غیر قانونی، ورود آلاینده های صنعتی و غیر صنعتی به رودخانه و دریا جلوگیری گردد و با بالا بردن کیفیت و ظرفیت اوزون برون پرورشی، گامی موثر و استوار در مسیر حفظ نسل اوزون برون برداشته شود.

خرید آنلاین ماهی

اوزون برون از ماهی های خاویار دار محسوب می شود که همواره درصد بالایی از خاویار را تامین می نماید. در واقع خاویاری که از آن استخراج می شود از ارزش اقتصادی بسیار بالایی برخوردار می باشد و می تواند برای کشورهای استخراج کننده ی خاویار از نظر منبع این موضوع درآمد زایی بسیار خوبی داشته باشد. ضمن اینکه ایران در زمینه ی صادرات خاویار در سطح بسیار خوبی قرار دارد . خاویار ایرانی، طرفداران خاص خودش را از جای جای دنیا دارد.

خرید اوزون برون

محل زندگی ماهی اوزون برون در شمال و جنوب دریای خزر است که به دو صورت با جمعیت های متفاوت دیده می شود. دراکول نوع دوم این گونه از ماهی های ازون برون می باشد. این موضوع باعث شده تا کاهش میزان تکثیر رهاسازی این گونه شده است. در حال حاضر ترکیب صید و تخم گذاری خاویار از اوزون برون بیشترین درصد را شامل می گردد. امروزه یکی از راه های دسترسی به این محصول دریایی خرید اوزون برون به صورت آنلاین می باشد.

بهترین روش پخت ماهی ازون برون

یکی از بهترین و سالم ‌ترین راه هایی که برای پخت ماهی اوزن برون پیشنهاد می شود گریل یا کبابی‌ کردن آن است. جهت انجام آن لازم است تا ابتدا یک تکه از گوشت ماهی را به قطعات کوچک ‌تر خورد کنید . حال لازم است تا آب لیمو یا نارنج تازه، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را با هم مخلوط گردد و روی سطح تکه ‌های ازون برون ریخته شود تا تمام قسمت ‌های آن به مواد طعم ‌دهنده به خوبی آغشته شود. تکه‌ های ماهی را در ظرفی دربسته قرار دهید و اجازه دهید تا حداقل نیم ساعت استراحت کند تا مزه‌ ها به خوبی در بافت ماهی نفوذ نماید. اکنون باید یک قاشق آب لیمو یا نارنج تازه را با یک قاشق روغن زیتون و زعفران داخل یک ظرف بریزید. پس از مز دار کردن تکه‌های ازون برون را روی سینی قرار دهید و هر ۲ تا ۳ دقیقه یک‌بار ماهی را برگردانید. می توانید با فرچه آشپزی یا قاشق معجون لیمو و زعفران را روی تکه های ماهی قرار دهید.

مشخصات ظاهری ماهی اوزون برون

اوزون برون به نام سوروگا نیز معرفی می گردد تا کوچک ترین گونه در بین ماهیان خاویاری دریای خزر به شناخته شود . این ماهی دارای بدنی کشیده و دراز می باشد و از پوزه باریک و کشیده برخوردار می باشد که همین موضوع باعث شده تا به نام اوزون برون معرفی شود. روی لب پایینی و سر ماهی نیز بریدگی دیده می شود. این ماهی از سیبیلک ‌های کوتاه برخوردار است. قسمت پهلو و پشت این نوع ماهی، به رنگ سیاه و قسمت شکم ماهی نیز رنگ روشن می باشد. طول بدنش حداقل ۱۲۳ سانتیمتر و حداکثر به ۲۴۱ سانتیمتر است. ماهی اوزون برون از ۵ ردیف استخوان برخوردار بوده و در پشت ماهی نیز ۹ تا ۱۶ استخوان قرار دارد. وجود ۹ تا ۱۴ استخوان در ناحیه شکم از مشخصات ماهی اوزون ‌برون می باشد. روی بدن ماهی نیز ستاره‌ های روشن قابل مشاهده است.

همه این محصولات در مجموعه سلطان ماهی ، اعم از انواع ماهی، میگو، خرما، رنگینک و سایر محصولات جنوب در بهترین و با کیفیت ترین محصولات تامین و به مشتریان ارائه می شود. فروش آنلاین ماهی و میگو تازه شمال در جهت قرار دادن غذاهای دریایی تازه و با کیفیت در سراسر ایران آغاز به فعالیت نموده است. سلطان ماهی همواره با تمرکز بر فروش اینترنتی ماهی و دیگر محصولات دریایی ، صید روز را در تازه‌ ترین و با کیفیت ‌ترین محصولات از صیادان محلی تأمین می نماید و برای شما عزیزان ارسال می کند. سلطان ماهی به عنوان یک مرجع توزیع کننده از انواع محصولات با ارزش غذایی بالا می باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت soltanmahi.com اقدام به خرید آنلاین محصولات دریایی همچون خاویار ازون برون و انواع ماهی در کیفیت بالا نمایید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا