فناوری اطلاعات

بررسی مک‌بوک ایر M1؛ قدیمی ولی همچنان فوق‌العاده

مک‌بوک ایر M1 در سال 2020 راهی بازار شد و با وجود اینکه چند سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد، همچنان محبوبیت زیادی دارد. همین ابتدا باید بگوییم که این لپ‌تاپ مناسب گیمرها نیست ولی برای بیشتر کاربرانی که علاقه‌ای به گیمینگ ندارند، می‌تواند یک گزینه‌ی فوق‌العاده باشد. در این ویدیو به بررسی مک‌بوک ایر M1 می‌پردازیم.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN93 2020

طراحی این لپ‌تاپ در یک کلام، بی‌نظیر است. بدنه‌ی آلومینیومی استفاده شده سبک و باریک است و به لطف لولای باکیفیتی که استفاده شده، با یک دست به راحتی می‌توانید آن را باز کنید. کیبورد‌ استفاده شده در این لپ‌تاپ حس خیلی خوبی را انتقال می‌دهد. در نتیجه تایپ کردن با این لپ‌تاپ، حس خیلی خوبی را انتقال می‌دهد و در این میان از اسپیکرهای باکیفیت آن هم نمی‌توانیم بگذریم.

از دیگر قابلیت‌های کیبورد، باید به بک‌لایت آن اشاره کنیم تا در محیط‌های تاریک برای استفاده از آن مشکلی ناشته باشید و از سوی دیگر تاچ آی‌دی هم دارد تا با بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت، آنلاک مک‌بوک ایر M1 امکان‌پذیر شود. در بدنه فقط با دو پورت USB-C تاندربولت روبرو هستیم و یک جک هدفون هم دیده می‌شود و برای شارژ کردن می‌توانید از دو پورت USB-C استفاده کنید.

همانطور که احتمالا می‌دانید، مک‌بوک ایر M1 عمر باتری بسیار خوبی دارد و با هر بار شارژ می‌توانید 8 تا 10 ساعت از آن بهره ببرید. اگر هم استفاده سبکی داشته باشید، عمر باتری به 16 ساعت هم می‌رسد. نمایشگر استفاده شده 13.3 اینچ اندازه دارد و رزولوشن آن به 2K می‌رسد. این نمایشگر از نظر دقت رنگ عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به همین خاطر مورد توجه ادیتورها و گرافیست‌ها قرار گرفته است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر اصلا باریک نیستند ولی با توجه به زمان عرضه، نمی‌توانیم در این زمینه سخت‌گیری داشته باشیم.

چیپست M1 استفاده شده در مک‌بوک ایر M1 به‌خوبی از پس پردازش‌های سنگین برمی‌آید. البته طبیعتا قرار نیست به راحتی فایل‌های بسیار سنگین را رندر بگیرد ولی برای بسیاری از رندرهای معمولی می‌تواند به خوبی جوابگو باشد. یکی از ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ، عدم بهره‌گیری آن از فن است. در کمال تعجب و بدون استفاده از فن، حتی برای پردازش‌های سنگین هم چندان داغ نمی‌شود.

اگر گیمر نیستید، مک‌بوک ایر M1 بدون شک ارزش خرید بالایی دارد و انواع و اقسام کاربران با نیازهای متفاوتی که دارند می‌توانند از مزایای این لپ‌تاپ جذاب نهایت استفاده را ببرند.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا