فناوری اطلاعات

بررسی گوشی شیائومی ردمی 12؛ تازه‌نفس ولی عجیب

شیائومی مدتی قبل از گوشی ردمی 12 رونمایی کرد که یک میان‌رده‌ی جذاب محسوب می‌شود و در حال حاضر با قیمت مناسبی در بازار ایران به فروش می‌رسد. اما آیا این گوشی می‌تواند توجهات زیادی را جلب کند؟ در ادامه به شیائومی ردمی 12 می‌پردازیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi 12 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

شیائومی بعد از گوشی محبوب ردمی 10، تصمیم گرفت نسل بعدی آن را عرضه نکند و بنابراین بعد از دو سال انتظار، حالا با شیائومی ردمی 12 روبرو هستیم. در کمال تعجب، ردمی 12 تفاوت‌های زیادی نسبت به ردمی 10 ندارد و تغییرات صورت گرفته هم انگشت‌شمار هستند. با توجه به قیمت جهانی این گوشی، رقیب مستقیم گلکسی A14 به حساب می‌آید و این دو را باید با هم مقایسه کنید.

شیائومی ردمی 12 از نظر طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پنل پشتی آن شیشه‌ای است که معمولا چنین مشخصه‌ای را در بین گوشی‌های اقتصادی نمی‌بینیم. نکته‌ی قابل توجه این است که شیشه‌ی بی‌کیفیتی نیست و وقتی گوشی را در دست می‌گیرید، حس خوبی را انتقال می‌دهد. شیائومی برای دوربین‌های این گوشی از طراحی جزیره‌ای استفاده کرده و در نتیجه به طور جداگانه بر روی پنل پشتی قرار گرفته‌اند. این گوشی وزن پایینی ندارد و وزن بدنه به حدود 200 گرم می‌رسد؛ با این وجود بدنه‌ی آن خوش‌دست است که این موضوع به تعادل وزن، لبه‌های خمیده و ضخامت پایین برمی‌گردد.

یکی از ویژگی‌های عجیب این گوشی، استفاده از اسپیکر مونو است. برای یادآوری باید بگوییم که ردمی 10 از اسپیکرهای استریو بهره می‌برد و شیائومی ردمی 12 در این زمینه ضعیف‌تر از نسل قبلی به حساب می‌آید. نمایشگر این گوشی واقعا بزرگ است و اندازه‌ی آن به 6.79 اینچ می‌رسد. در اطراف نمایشگر شاهد حاشیه‌های ضخیمی نیستیم و نسبت نمایشگر به پنل جلویی حدود 85 درصد است. این نمایشگر مبتنی بر پنل IPS است و از رزولوشن 1080 در 2460 و رفرش‌ریت 90 هرتز بهره می‌برد. حداکثر روشنایی نمایشگر 550 نیت است و بنابراین برای استفاده در محیط‌های پر‌نور، تا حدی با مشکل روبرو می‌شوید. در این گوشی سنسور تنظیم نور نمایشگر قرار ندارد و برای این کار از دوربین سلفی استفاده شده که طبیعتا دقت کمتری دارد.

پردازش‌های این گوشی توسط چیپست هلیو G88 صورت می‌گیرد که ردمی 10 هم از همین چیپست استفاده می‌کند. این چیپست برای کارهای معمولی با مشکلی روبرو نمی‌شود ولی مثلا برای بازی Call Of Duty در بهترین حالت می‌توانید بازی را با گرافیک مدیوم اجرا کنید و بعد از حدود 1 ساعت بازی، بدنه‌ی گوشی به شدت داغ می‌شود. انرژی گوشی از طرف باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که می‌تواند به راحتی یک روز کامل شما را همراهی کند. البته با توجه به پشتیبانی از شارژر 18 وات، برای شارژ کامل باید حدود 1 ساعت و نیم منتظر بمانید.

دوربین اصلی شیائومی ردمی 12 از سنسور 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و در کنار آن اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی قرار دارد. تنها تفاوت دوربین‌های این گوشی با ردمی 10 این است که سنسور تشخیص عمق حذف شده. دوربین اصلی عملکرد معمولی دارد و مانند دیگر گوشی‌های اقتصادی نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید.

در این گوشی، رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 مورد استفاده قرار گرفته است. شیائومی وعده داده که برای این گوشی دو نسخه‌ی اصلی اندروید را منتشر می‌کند که قابل قبول است. در نهایت باید بگوییم که این گوشی از نظر ویژگی‌هایی مانند طراحی و نمایشگر نسبت به گلکسی A14 برتری دارد و در بخش‌هایی ضعیف‌تر عمل کرده. بنابراین با توجه به اولویت‌ها و نیازهایی که دارید، می‌توانید بین این دو دست به انتخاب بزنید.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

 

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا