فناوری اطلاعات

بررسی گوشی پوکو M5s؛ یکی از بهترین‌ اقتصادی‌ها در بازار ایران

گوشی پوکو M5s به لطف مشخصه‌هایی مانند نمایشگر AMOLED با رزولوشن خوب، باتری عالی، کیفیت ساخت مناسب، طراحی جذاب و اسپیکرهای استریو، به یکی از اقتصادی‌های جذاب در بازار ایران تبدیل شده است. اما آیا این گوشی ضعف مهمی ندارد؟ در این ویدیو از زوایای مختلف به بررسی این گوشی می‌پردازیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco M5s دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

این گوشی در سال 2022 راهی بازار شده و بنابراین یک گوشی جدید و تازه‌نفس محسوب نمی‌شود. ولی با وجود اینکه نسبتا قدیمی به شمار می‌رود، در بازار ایران همچنان ارزش خرید بالایی دارد. این گوشی هم برای فریم و هم برای پنل پشتی از پلاستیک استفاده کرده ولی شاهد استفاده از پلاستیک بسیار باکیفیتی هستیم. بنابراین زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید، حس ارزان‌ بودن و کیفیت پایین را انتقال نمی‌دهد. پنل پشتی مات است و به‌خصوص اگر مدل سفید رنگ خریداری کنید، اثر انگشت را چندان نشان نمی‌دهد. وزن این گوشی 178 گرم است و بنابراین وزن معقولی به حساب می‌آید.

در مورد درگاه سیم‌کارت باید بگوییم که در کنار دو سیم‌کارت، می‌توانید کارت حافظه را هم در داخل آن قرار دهید. سنسور اثر انگشت در دکمه‌ی پاور تعبیه شده که سرعت و دقت خوبی ارائه می‌دهد. بهره‌گیری این گوشی از اسپیکرهای استریو یکی از نقاط قوت آن به شمار می‌رود که معمولا در این محدوده‌ی قیمتی کمتر چنین چیزی را می‌بینیم. از نظر حجم و کیفیت صدا هم این اسپیکرها عملکرد قابل قبولی دارند.

حالا باید به سراغ نمایشگر برویم که در این زمینه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این نمایشگر 6.43 اینچ اندازه دارد و رزولوشن 1080 در 2400 ارائه می‌دهد و رفرش‌ریت آن 60 هرتز است. از نظر کیفیت، این نمایشگر عملکرد بسیار خوبی دارد و برای نمایش انواع محتوا تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد. حداکثر روشنایی این نمایشگر 1100 نیت است که عدد بسیار بالایی برای یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شود و در نتیجه در محیط‌های پرنور هم به راحتی می‌توانید از آن بهره ببرید.

پردازش‌های گوشی پوکو M5s توسط چیپست هلیو G95 صورت می‌گیرد که در این محدوده‌ی قیمتی یکی از پردازنده‌های مناسب به شمار می‌رود. این پردازنده برای انجام کارهای معمولی با مشکلی روبرو نمی‌شود ولی برای اجرای بازی‌های سنگینی مانند Call Of Duty، باید گرافیک و فریم‌ریت را پایین بیاورید تا بتوانید بازی را اجرا کنید. اگرچه این یک ضعف محسوب می‌شود، ولی با توجه به قیمت گوشی طبیعتا قرار نیست که از آن به عنوان یک گوشی گیمینگ تمام‌عیار استفاده کنیم.

این گوشی از نظر دوربین عملکرد خیلی خوبی ندارد ولی یکی از مزایای مهم آن این است که می‌تواند ویدیو‌های 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کند. در ماژول دوربین این گوشی با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی، ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی روبرو هستیم. با دوربین اصلی می‌توانید عکس‌های قابل قبولی بگیرید ولی اصلا سطح جزئیات و نویزها در این عکس‌ها خوب نیست. در مورد دوربین اولترا واید هم اعوجاج عکس‌ها تا حدی بالا است. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی هم عملا چندان کاربردی نیست. همچنین به لطف سنسور تشخیص عمق، در حالت پرتره می‌توانید عکس‌های نسبتا خوبی بگیرید. در کل اگر کیفیت دوربین اهمیت زیادی برای شما دارد، باید بیشتر هزینه کنید.

شیائومی برای گوشی پوکو M5s از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده که عملکرد بسیار خوبی دارد. با وجود اینکه چیپست مبتنی بر فناوری ساخت 12 نانومتری است و مصرف بالایی دارد، ولی این باتری می‌تواند دوام بالایی در اختیار کاربران قرار دهد. اگر استفاده‌ی معمولی رو به سنگینی از گوشی داشته باشید، این مدل به راحتی یک روز دوام می‌آورد. با بهره‌گیری از شارژر 33 وات که همراه با گوشی ارائه می‌شود، می‌توانید این گوشی را در کمتر از 1.5 ساعت به طور کامل شارژ کنید.

با توجه به اینکه این گوشی سال گذشته راهی بازار شده، از اندروید 12 بهره می‌برد ولی قرار است دو نسخه‌ی اندروید 13 و 14 را هم دریافت کند. در کل اگر دنبال خرید یک گوشی اقتصادی هستید که از جنبه‌های مختلف بتواند عملکرد خوبی ارائه کند، خرید گوشی پوکو M5s را توصیه می‌کنیم که به جز دوربین‌ها، ضعف مهم دیگری ندارد.

دیجی‌کالا مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب درآمد و مشهور شدن استعدادهای تولید محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای دیجی‌کالا در «استاندارد حرفه‌ای محتوا و تصویر» دارند. افراد حاضر در پروژه‌ی تَلِنت، با ساختن ویدیو برای دیجی‌کالا، به طور مستقیم از دیجی‌کالا کسب درآمد می‌کنند.

دیجی‌کالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه‌ای دارند، فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به دیجی‌کالا مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

درباره‌ی دیجی‌کالا مگ تَلِنت

 

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا