برنامه بازاریابی الکترونیکی – خلاصه ای از برنامه و برنامه کسب و کار

[ad_1]

برنامه

I. خلاصه برنامه بازاریابی

برنامه ریزی بازاریابی (بتن در برنامه بازاریابی) با توجه به محیط رقابتی خصمانه و پیچیده تجارت ، یک فعالیت مهم سازمانی است. توانایی و مهارت ما در انجام فروش سودآور تحت تأثیر صدها عامل داخلی و خارجی قرار دارد که به روش دشواری برای ارزیابی در تعامل هستند. مدیر بازاریابی باید این تصویر را روی این متغیرها و تعامل آنها بفهمد و بسازد و باید تصمیمات منطقی اتخاذ کند.

بیایید ببینیم آنچه را “برنامه بازاریابی” می نامیم؟ این نتیجه فعالیت برنامه ریزی است ، سندی که شامل ممیزی از وضعیت سازمان در بازار ، تجزیه و تحلیل فاکتور گام و همچنین تجزیه و تحلیل SWOT است. این برنامه همچنین فرضیاتی را در مورد اینکه چرا ما معتقدیم استراتژی بازاریابی قبلی موفقیت آمیز بوده یا خیر ، پیش بینی می کند. مرحله بعدی اهدافی را که ما تعیین کرده ایم به همراه استراتژی هایی برای دستیابی به این اهداف ارائه می دهد. در یک دنباله منطقی ، ما نیز نیاز به ارزیابی نتایج و تدوین برنامه های عملی جایگزین خواهیم داشت. این طرح شامل جزئیات مسئولیت ها ، هزینه ها ، پیش بینی فروش و مسائل مربوط به بودجه خواهد بود.

در نهايت ، نبايد فراموش كنيم كه چگونه برنامه (يا برنامه ها) كنترل مي شويم كه به وسيله آن مي توانيم نتايج آن را اندازه گيري كنيم.

ما خواهیم دید که چگونه یک برنامه بازاریابی بسازیم ، ساختار آن چیست: پس از اینکه ببینیم چگونه می خواهیم یک برنامه بازاریابی سنتی بسازیم ، به برنامه بازاریابی الکترونیکی خواهیم پرداخت و خواهیم دید که چگونه ویژگی های منحصر به فرد اینترنت نیاز به ایجاد تغییر در رویکرد نوشتن یک برنامه بازاریابی دارد.

با این حال ، قبل از ادامه ، باید درک کنیم و بپذیریم که مراحل در برنامه بازاریابی جهانی است. این یک رویکرد منطقی برای فعالیت برنامه ریزی است ، صرف نظر از اینکه در آن کاربرد دارد. تغییراتی که شما با آن روبرو هستید ، بسته به اندازه و ماهیت سازمان مربوطه ، بسته به اندازه و ماهیت سازمان مربوط ، از نظر برنامه ریزی در میزان تشریفات اعطا شده برای هر مرحله متفاوت است. به عنوان مثال ، یک شرکت کوچک و غیر متعارف رویه های رسمی کمتری را اتخاذ می کند ، زیرا مدیران در این موارد تجربه و دانش شغلی بیشتری نسبت به زیردستان دارند و آنها قادر به کنترل مستقیم بیشتر عوامل هستند. از طرف دیگر ، در شرکتی با فعالیت متنوع ، مدیران ارشد کمتر احتمال دارد که اطلاعات شغلی بالاتر از مدیران فرعی داشته باشند. بنابراین ، فرایند برنامه ریزی باید تدوین شود تا از نظم و انضباط سختگیرانه برای همه شرکت کنندگان در زنجیره تصمیم گیری اطمینان حاصل شود.

دوم برنامه بازاریابی عمومی

برنامه بازاریابی کلاسیک نمودار 8 مرحله ای زیر را دنبال می کند:

1. اعلامیه ماموریت: این مرحله برنامه ریزی است وقتی ما گرایش ها و اهداف سازمانی را ایجاد می کنیم ، بنابراین احساس جهت گیری را ایجاد می کنیم. در بیشتر موارد ، این مروری بر اهداف شرکت است و تقریباً فلسفی است.

2. اهداف فعلی را تعیین کنید: ضروری است که سازمان تلاش کند اهداف را برای رسیدن به اهداف دقیق تعیین کند. برای اینکه این اهداف قابل اجرا باشند ، باید باهوش باشند. SMART مخفف “Specific” ، “Meatableable” ، “Realizable” ، “Realistic” و “Timed” است. همچنین باید اهداف کلی ماموریت سازمانی را منتقل کند.

3. مجموعه اطلاعات: این مرحله براساس مفهوم بررسی بازاریابی است. بعد از انجام ممیزی کلی محیط با تجزیه و تحلیل فاکتورهای مرحله (اجتماعی ، تکنولوژیکی ، اقتصادی و سیاسی) ، باید روی محیط مستقیم مستقیم (محیط خرد) متمرکز شویم و محیط رقابتی و هزینه های بازار را آنالیز کنیم. سرانجام ، ما با تجزیه و تحلیل SWOT نتیجه خواهیم گرفت و از این طریق ، می خواهیم یک محیط کلی را در مقایسه با محیط خارجی داشته باشیم. تجزیه و تحلیل SWOT ، دو دیدگاه داخلی و خارجی را در هم می آمیزد ، زیرا نقاط قوت و ضعف موضوعات داخلی یک سازمان است ، در حالی که فرصت ها و رهبری از خارج به وجود می آید.

4. اهداف تغییر شکل: پس از بررسی دقیق داده های جمع آوری شده در مرحله قبل ، گاهی ممکن است لازم باشد اهداف اولیه اصلاح شود تا به کلیه موضوعاتی که ممکن است از مرحله قبل پدید آمده اند بپردازد. فاصله بین هدف اولیه و هدف اصلاح شده با استراتژیهای مناسب پوشانده می شود. ما باید اطمینان حاصل کنیم که هدف بازنویسی شده نیز SMART است.

5. استراتژیک: باید چندین استراتژی تدوین شود تا فاصله ای بین آنچه که می خواهیم به آن برسیم و آنچه قابل دستیابی است ، با منابع موجود در اختیار ما قرار گیرد. از آنجایی که معمولاً گزینه های زیادی خواهیم داشت ، باید آنها را تحلیل کرده و گزینه ای را انتخاب کنیم که شانس بیشتری برای دستیابی به اهداف بازاریابی داشته باشد.

6. برنامه اقدام: این شامل یک توصیف بسیار دقیق از رویه ها و وسایل انجام عملی است که می خواهیم انجام دهیم. به عنوان مثال ، اگر استراتژی افزایش اندازه تبلیغات را شامل می شود ، برنامه عمل باید مشخص کند که مکان ها در کجای تبلیغات قرار می گیرند ، تاریخ ها و بسامدهای تبلیغات تبلیغاتی و مجموعه ای از اقدامات برای ارزیابی اثربخشی آنها. اقداماتی که ما قصد داریم انجام دهیم باید واضح و قابل اندازه گیری باشد و نتایج باید تحت نظارت و ارزیابی قرار گیرند.

7. پیاده سازی و نظارت: این مجموعه شامل یک سری فعالیتهایی است که برای اجرای برنامه بازاریابی با توجه به اهداف تعیین شده توسط بازاریاب باید انجام شود. در این مرحله ، داشتن حمایت از همه اعضا در صورت وجود سازمان ، بسیار مهم است ، به ویژه هنگامی که برنامه بازاریابی برای تأثیرگذاری بر سازمان از پایه های آن باشد.

8. اندازه گیری عملکرد: آخرین ، اما کمترین و مهمترین مرحله در یک برنامه بازاریابی ، جایی که فقط می توانیم به آنچه می توانیم بسنجیم ، برسیم. برای اندازه گیری عملکرد به دست آمده از طریق برنامه بازاریابی ، نیاز به نظارت مداوم بر هر مرحله قبلی از برنامه داریم.

برنامه بازاریابی که شامل چرخه بازخورد ، از مرحله هشتم تا چهارم است. این امر به این دلیل است که بعضی اوقات ممکن است در طول فرآیند برنامه ریزی چندین مرحله قبل از نوشتن برنامه نهایی مراحل 4 تا 8 را انجام دهیم.

سوم. برنامه بازاریابی الکترونیکی

طرح بازاریابی الکترونیکی کاملاً مبتنی بر اصول مشابه برنامه کلاسیک است. هیچ رویکرد متفاوتی وجود ندارد ، اما ممکن است اختلافات رسمی ناشی از منحصر به فرد بودن محیط اینترنت باشد. بسیاری از این اختلافات ناشی از نیاز به اطمینان از میزان بالایی از پاسخگویی مشتریان است زیرا دنیای الکترونیکی با سرعت بیشتری پیش می رود و در مقایسه با بازار سنتی آفلاین ، نیاز به واکنش سریع شرکتهای خود دارد.

اگرچه کاملاً قابل قبول است و استفاده از مدل کلاسیک 8 مرحله ای یک طرح بازاریابی الکترونیکی نیز بسیار معمول است ، ممکن است بخواهید نسخه ساده ای را که توسط ژاوی پیشنهاد شده است در نظر بگیرید ، که چهار مرحله اصلی برای ساختن یک برنامه بازاریابی را تشریح می کند:

1. تحلیل استراتژیک: این شامل بررسی مداوم از محیط کلان و خرد است. لهجه باید بر نیاز مشتریانی باشد که بسیار سریع در بازار آنلاین تغییر می کنند ، و همچنین در مورد اقدامات رقبا و ارزیابی فرصت های ارائه شده توسط فن آوری های جدید.

2. تعریف اهداف استراتژیک: سازمان باید دید روشنی داشته باشد و مشخص کند که آیا کانالهای رسانه ای کانالهای سنتی را تکمیل یا جایگزین می کنند یا خیر. ما باید اهداف مشخصی را تعریف کنیم (فراموش نکنید که آنها هوشمند هستند!) و همچنین باید سهم فعالیت های آنلاین را در گردش مالی سازمان تعیین کنیم.

3. تدوین استراتژی ها ما این کار را با پرداختن به موارد اساسی زیر انجام می دهیم:

– تدوین استراتژی ها به سمت بازارهای هدف.

– استراتژی های موقعیت یابی و تبعیض؛

– اولویت بندی فعالیت های آنلاین؛

تمرکز توجه و تلاش در مدیریت ارتباط با مشتری و کنترل مالی؛

تدوین استراتژی های توسعه محصول؛

ایجاد مدلهای تجاری با استراتژیهای مناسب برای محصولات یا خدمات جدید و همچنین سیاستهای قیمت گذاری.

– برخی از تغییر ساختار سازمانی ضروری است.

– تغییر در ساختار کانال های ارتباطی.

4. اجرای استراتژی ها: این شامل اجرای دقیق کلیه مراحل لازم برای دستیابی به اهداف تعیین شده می باشد. این می تواند به راه اندازی وب سایت ، تبلیغات وب سایت جدید یا بازنویسی شده ، نظارت بر کارایی وب سایت و موارد دیگر مراجعه کند.

NBیک استراتژی مشترک برای دستیابی به اهداف بازاریابی الکترونیکی ، استراتژی ارتباطات است. مراحل ساخت یک برنامه ارتباطی منسجم در مقاله دیگر بیان خواهد شد.

چهارم برنامه بازاریابی الکترونیکی (فرم آدرس)

1. خلاصه اجرائی

آ. مروری بر شرایط فعلی؛

ب جنبه های اصلی برنامه استراتژیک برای بازاریابی الکترونیکی.

2. تحلیل موقعیتی

آ. ویژگی های بازار الکترونیکی؛

ب عوامل موفقیت بالقوه؛

ج تجزیه و تحلیل رقبا

دکتر.. عوامل فن آوری؛

ح عوامل حقوقی؛

F. عوامل اجتماعی؛

ج. مشکلات و فرصتهای احتمالی.

3. اهداف بازاریابی الکترونیکی

آ. مشخصات محصول؛

ب بازار هدف؛

ج اهداف فروش.

4. استراتژی های بازاریابی الکترونیکی

آ. استراتژی های محصول؛

ب استراتژی قیمت؛

ج استراتژی های تبلیغاتی؛

دکتر.. استراتژی های توزیع.

5- مسائل فنی

آ. محتوای سایت؛

ب جستجوی وب سایت قابلیت

ج امنیت ثبت نام (برای مشتری ها و کارمندان)؛

دکتر.. مراحل ثبت نام مشتری؛

ح چند رسانه ای

F. Answerer اتوماتیک؛

ج. فرم های درخواست و فرم های بازخورد؛

ح سطح دسترسی به منابع آنلاین؛

من هستم. معاملات کارت اعتباری؛

ی. سایت میزبان؛

ک سایت را منتشر کنید؛

به. کادر فنی (اندازه ، نیاز)

6. پیوست

7. لیست منابع

[ad_2]

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا