[ad_1]
فهمیدنش مشکل است
فرآیند برنامه ریزی استراتژیک می تواند مسیرهای زیادی را طی کند. این ممکن است ماهها تجزیه و تحلیل مقدماتی یا صرفاً با استفاده از دانش مشترک تیم مدیریت طول بکشد. یک رویکرد مستلزم تصمیمات آتی شرکت است. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه از فیلترینگ استراتژیک به عنوان راهی برای فیلتر کردن داده ها و گرفتن بهترین تصمیم استفاده کنید. سپس این تصمیمات را بر روی چند هدف کلیدی (WIG) متمرکز کنید که قابل دستیابی و انجام خواهند بود.
برنامه ریزی استراتژیک: معیارهای استراتژیک و اهداف بسیار مهم
- فیلتر نیروی محرکه – مزیت رقابتی که می توانید ثابت کنید
- فیلتر روند ظاهر می شود
- سانسور مشتری
- یک هدف بسیار مهم
- نقشه استراتژی
قدرت سانسور
قدرت محرکه اصلی ترین ویژگی یا مزیت رقابتی یک شرکت است. مهمترین عنصر نیروی محرکه شواهد است. اگر می خواهید کارمندان و مشتریان شما این را باور کنند باید داده هایی را برای حمایت از ادعای خود بیابید.
در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که برای قدرت خودرو قابل قبول نیستند:
- کارگران ماهر
- خدمات مشتری
- کیفیت
- اعتماد به نفس
- مسئول
- لازا
- یک چیز جدید
- SNS
دلیل اینکه اینها نمونه های خوبی نیستند این است که شرکت هایی وجود دارند که می توانند اینها را ادعا کنند و همه این را می گویند. اگر همه این را می گفتند هیچ کس آن را باور نمی کرد.
در اینجا چند نمونه از نیروهای محرک که بازار آنها را بسیار تبعیض آمیز می داند آورده شده است:
- نوآوری / تجربه – ما یک چسب جراحی برای جایگزینی بخیه ها ایجاد کردیم. استفاده از چسب های جراحی زمان جراحی را 20 تا 90 درصد کاهش می دهد و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.
- سریع – ما محصولات سفارشی را در 2 هفته یا کمتر تولید خواهیم کرد برخلاف رقبای خود که در 6 هفته یا بیشتر هستند.
- ناهموار – ما قابل حمل ترین ابزارهای برقی را برای مصارف نظامی تولید می کنیم. بیش از 10000 ساعت دلیل شکست ما بود.
- خدمات / آموزش به مشتری – ما طی سال گذشته 1580 مکانیک مشتری را در تکنیک های خدمات / تعمیر آموزش داده ایم و دو مکانیک اختصاصی برای کمک به مکانیک مشتری در تلفن داریم.
- رهبری محصول – ما تنها شرکت مشاوره در غرب میانه با تجربه استفاده از ابزارهای بهبود کمی فرآیند برای تقویت فروش و بازاریابی هستیم. کاهش هزینه و رشد فروش
هنگامی که نیروی محرکه کسب و کار خود را شناختید و پذیرفتید می توانید از این برای درک موارد زیر استفاده کنید:
- چیکار کردی که بهترین باشی
- مهارت های اساسی که از نیروی محرکه شما پشتیبانی می کند
- چگونه به بهترین شکل خود بمانیم
فیلتر روند ظاهر می شود
روندهای نوظهور نیروهای خارجی هستند که نمی توانید آنها را کنترل کنید و می توانند بر تجارت شما تأثیر بگذارند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- روندهای اقتصادی / پولی
- گرایش های سیاسی/تنظیمی
- روندهای اجتماعی/دموگرافیک
- ویژگی های بازار
- نگرش/عادات مشتری
- مشخصات رقیب/میکس
- تکامل تکنولوژی
- قابلیت تعمیر
- طراحی محصول/محتوا
- نحوه تجارت و تجارت
- روش/سیستم توزیع
- منابع – طبیعی / انسانی / مالی
ما می خواهیم اینها فیلترهای استراتژیک باشند زیرا ممکن است از شما بخواهند مدل کسب و کار خود را فراتر از توانایی های داخلی و نیازهای مشتری تغییر دهید. آنها بر روش شما تأثیر خواهند گذاشت:
- فروش
- اشتراک گذاری
- لویترا
- یک طرح بخرید
- محصولات و خدمات جدید ایجاد کنید
ما در زمان آشفتگی بزرگ بیرونی زندگی می کردیم. کتاب ها و مجلات نمونه های خوبی هستند. آمازون با اهدای تقریباً هر کتابی که تا کنون منتشر شده است خرید کتاب را متحول کرده است خواه جدید از طریق انبار خود یا استفاده شده با شرکای کتاب دست دوم. به جای خرید فقط آنچه در یک کتابفروشی است می توانید آنچه را که می خواهید بخرید بر اساس آنچه قبلاً خریده اید یک توصیه کتاب جدید دریافت کنید و قبل از خرید نظرات سایر مشتریان را بخوانید.
سپس آمازون با ارائه Kindle E-reader که به کتابفروشی های آنلاین پیوند خورده بود دوباره تغییر کرد. اکنون می توانید هزاران کتاب را در 1 دقیقه پشت سر خود داشته باشید خرید را از طریق تلفن در شبکه تلفن همراه تحویل بگیرید. روزنامه ها و مجلات هر شب ساعت 3 بعد از ظهر به کیندل شما تحویل داده می شود. بدون جوهر بدون چاپ بدون تاخیر یا از دست دادن خدمات تحویل بدون مشکل در هنگام سفر. در عوض شما خدمات عالی دریافت می کنید.
اکنون ما iPad از اپل را داریم که قول می دهد عکس ها و فیلم ها را در کتاب ها مجلات و مجلات قرار دهد. این ویژگی تحویل الکترونیکی Kindle را در بر می گیرد و تجربه خواندن را کاملاً متفاوت می کند.
چاپخانه ها و ناشران برای بقا و پیشرفت باید این روندها را ببینند. این پیشرفت ها می تواند شرکت های بزرگ را تعطیل کند و دیگران را برنده ی آشکار نشان دهد.
سایر روندهای ذکر شده عبارتند از: محیط زیست/فناوری پاک نرخ بهره/نرخ بهره و بازار بین المللی/زنجیره تامین.
سانسور مشتری
درک مشتریان خود معمای فیلترینگ را حل می کند و به شما امکان می دهد بهترین تصمیم را در مورد برنامه استراتژیک خود بگیرید. زمان قابل توجهی صرف این می شود که بفهمید بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند. ما یک روش اندازه گیری را با انتخاب قابل اندازه گیری ترین ویژگی هایی که برای سازمان شما مهم هستند و سپس با استفاده از تجزیه و تحلیل پارتو برای دسته بندی مشتریان خود از بهترین به بدترین بر اساس این شرایط توصیه می کنیم.
هنگامی که بدانید بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند می توانید ویژگی های مشترک آنها را تعریف کنید. برقراری ارتباط از طریق فروش یا مستقیماً با این مشتریان مستلزم پرسیدن دو سؤال مهم است:
- چرا از شما خرید می کنند؟
- اینها چه دردی دارند؟
در پایان جلسه سانسور مشتری خواهید دانست:
- بهترین مشتری شما کیست
- بهترین ویژگی ها (آنچه آن را از دیگران متمایز می کند)
- چرا مشتریان از شما خرید می کنند
- چه دردهای مشتری را می توانید حل کنید (با تاکید ویژه بر بهترین مشتریان
اهداف کلیدی (WIG)
وقتی تمام کارهای آماده سازی انجام شد اکنون می توانید یک برنامه استراتژیک ایجاد کنید. بهترین شرکت ها همیشه روی دستیابی به چند هدف بسیار مهم متمرکز هستند. هر کس در سازمان شما هر روز روی یک موضوع مهم کار می کند. خدمات مشتری تحویل محصول آموزش کارکنان تدارکات و … مهم است و باید به صورت روزانه هفتگی و ماهانه انجام شود. برنامه راهبردی به افق بلندتری می نگرد. بنابراین ما باید بیش از اهمیت انجام دهیم و روی چند هدف کلیدی (3 یا کمتر) تمرکز کنیم که برای مدت طولانی دوام خواهند داشت اما نتایج عالی برای سازمان شما به همراه خواهند داشت.
این تمرکز به طرح حس واقعیت می بخشد. بسیاری از سازمان ها تلاش می کنند کارهای زیادی انجام دهند و در نهایت اکثر کارها را انجام نمی دهند یا کارهای متوسط را انجام نمی دهند. شما می خواهید عالی باشید!
این WIG ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- خرید یا تخلیه
- یک هزینه بزرگ
- توسعه محصول
- گسترش جغرافیایی
- شرکت یا برند کاملاً جدید
- کمپین بازاریابی
- در سراسر زنجیره تامین
- لین شش سیگما
- پیاده سازی سیستم های جدید فناوری اطلاعات
- و ایده های بی پایان دیگر
نقشه استراتژی
مرحله آخر همسویی بیش از حد سازمان با مهمترین اهداف است. نقشه استراتژی یک ابزار ساده برای تجسم نحوه پشتیبانی هر بخش از هر WIG است.
برای دیدن نمونه ای از نقشه استراتژی به آنجا بروید http://supplyvelocity.com/whitepapers.asp.
مثالی که مشاهده خواهید کرد یک شرکت فناوری پزشکی است که هدف بسیار مهمی دارد و آن بهبود توسعه محصولات جدید است. این نقشه نشان می دهد که چگونه بازاریابی تحقیق توسعه/مهندسی و ساخت از این استراتژی پشتیبانی می کند.
[ad_2]