برون سپاری پروژه های فناوری اطلاعات – موافقان و مخالفان

من به عنوان مدیر یک شرکت کوچک مشاوره ای در زمینه اینترنت و توسعه ، در کار حرفه ای خود هم برون سپاری داشته ام و هم برون سپاری کرده ام. دیدن هر دو انتهای محیط به طور قطع به من کمک می کند تا تصمیمات بهتری را در زمینه برون سپاری کار توسعه وب و بازاریابی بگیرم. این مقاله برخی از نکات کلیدی را برای شرکتهایی که به دنبال برون سپاری برخی یا تمام نیازهای IT خود هستند فراهم می کند.

هزینه کم لزوماً به معنای کیفیت پایین نیست

اگرچه اغلب می تواند چنین باشد ، اما استخدام یک کارگر ارزان قیمت از بازار محلی یا بین المللی ممکن است گاهی اوقات سطح بالاتری از کارگران را در مقایسه با دستمزد بالاتر او به ارمغان بیاورد. سخت ترین قسمت در مورد یافتن یک کارگر ارزان اما خوب این است که بدانید از قبل چه چیزی لازم است.

نابینایان نابینایان را استخدام می کنند

به عنوان مثال هنگام استخدام یک برنامه نویس وب ، این احتمال وجود دارد که اداره منابع انسانی این شرکت به سادگی با مقایسه رزومه ها و / یا مصاحبه قادر به تشخیص تفاوت بین یک فرد قادر به موقعیت و یک فرد نامناسب نباشد. در حالی که برخی از مهارت های خاص ممکن است یک نیاز برای موقعیت باشد و برخی از نامزدها براساس CV رد صلاحیت می شوند ، مصاحبه نهایی باید توسط رهبر IT مربوطه در شرکت انجام شود. اگر این شرکت دپارتمان فناوری اطلاعات ندارد اما در نظر دارد برخی از مشاغل فناوری اطلاعات را به خارج از کشور واگذار کند ، من توصیه می کنم یک مشاور فناوری اطلاعات استخدام کنید تا پروژه های آنها را از طرف آنها مدیریت کند. اگر به طور تصادفی فرد اشتباهی را برای کار استخدام کنند ، این می تواند باعث صرفه جویی در وقت ارزشمند و احتمالاً هدر رفته زیادی شود.

استخدام از خارج از کشور

در کار خود ، من بسیاری از پروژه ها و تکالیف را از توسعه سیستم های برنامه های کاربردی وب و ورود داده ها به طراحی گرافیک و صداپیشگی برون سپاری کرده ام. منابع خارجی من شهروندان چین ، آرژانتین ، فیلیپین ، ویتنام ، روسیه و حتی کشورهای جهان اول مانند ژاپن و ایالات متحده بودند. مجدداً برای برخی از مشاغل خارج از کشور قیمت ثابت مشخصی وجود ندارد که اطمینان حاصل کند شما نیروی کار ارزان پیدا خواهید کرد ، اما به طور کلی ، متوسط ​​دستمزد در کشورهای در حال توسعه به این معنی است که شانس بیشتری برای یافتن کاندیدای مناسب با هزینه کمتری نسبت به بازار جهانی اول دارید. .

چگونه گاو قهوه ای؟

وقتی وظایفی دارید که به حداقل سطح توانایی زبان انگلیسی نیاز دارند ، کارگران از هر یک از کشورهای غیر انگلیسی زبان که در بالا ذکر شد ، به طور کلی می توانند انگلیسی کافی برای انجام کار را درک کنند. به عنوان مثال ، هنگام استخدام یک برنامه نویس ، بیشتر از نوشتن دستور زبان صحیح در ارتباطات ایمیل ، به ریاضیات و توانایی حل مسئله علاقه مند هستید.

برای نوشتن محتوا یا پروژه هایی که به مهارت تسلط کامل به زبان انگلیسی نیاز دارند ، فیلیپین می تواند یک منبع عالی برای کارگرانی باشد که سطح زبان انگلیسی و نوشتاری بسیار بالایی دارند. مراقب باشید ، برای محتوای متن انگلیسی که مستقیماً در بازاریابی در ایالات متحده آمریکا یا سایر بازارهای انگلیسی استفاده خواهد شد ، ممکن است لازم باشد یک انگلیسی زبان بومی جهان اول را استخدام کنید. در جایی که شخصی از فیلیپین بدون داشتن زمینه فرهنگی زندگی در یک کشور جهان اول ، تسلط بسیار خوبی بر دستور زبان انگلیسی داشته باشد ، ممکن است تولید برخی از ظرایف زبان خود برای آنها دشوار باشد.

برون سپاری حسابداری

هنگام استخدام کارگران از راه دور ، به ویژه از خارج از کشور و در مناطق زمانی مختلف ، نظارت بر ساعت کاری آنها بسیار دشوار می شود. به همین دلیل ، من پیشنهاد می کنم روی نقاط عطف مبتنی بر عملکرد کار کنید تا بتوانید هزینه های پروژه خود را بهتر کنترل کنید و مشکلات اعتمادی را که اکنون بسیاری از منابع IT خارج از آن با آن روبرو هستند ، از بین ببرید. اگر شما باید از یک عمل حسابداری ساعتی استفاده کنید ، من برنامه نویسی ، محتوا یا سایر کارهای قابل اجرا را برای حفظ پروژه با سیستم کنترل نسخه توصیه می کنم. با استفاده از یک سیستم کنترل نسخه محبوب مانند SVN ، به کارگران اجازه می دهد تا در فواصل زمانی مشخص کد و پرونده های خود را “اجرا” کنند. سپس مدیر پروژه می تواند ببیند که دقیقاً چه مقدار تغییر در هر دوره زمانی ایجاد شده است ، و این مزیت پشتیبان گیری بایگانی شده برای هر بررسی ویرایش شده را دارد.

جوانب مثبت و منفی برون سپاری پروژه های IT

در این مقاله ، من برخی از نکات کلیدی در برون سپاری ، به ویژه برای پروژه های IT را بیان کرده ام. برای جمع بندی برخی از موافقان و مخالفان ذکر شده در فرم گلوله ، مقایسه ای در زیر ارائه شده است.

طرفداران

  • صرفه جویی در هزینه بالقوه
  • کاهش هزینه های استخدام
  • ظرفیت را به طور موقت افزایش دهید

منفی

  • نظارت بر کارگران دشوار است
  • موانع زبانی و / یا فرهنگی
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا