برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

بزرگترین عرضه کننده لوله پلیکا کشور با قیمت کارخونه

برای خرید لوله پلیکا فقط کافیه به وبسایت ما مراجعه کنید

مجموعه حیات ایران بزرگترین عرضه کننده فروش لوله پلیکا و لوله پلی اتیلن می‌باشد که برای تهییه انواع لوله و آشنایی با کاربر‌های آن‌ها می توانید به سایت حیات ایران مراجعه بکنید.

ابزار | ایران

آشنایی با لوله پلیکا و کاربردهای آن

مصالح و لوازم متعددی در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند که انواع لوله و اتصالات یکی از مهم‌ترین مصالح و ابزارها به حساب می‌آیند. لوله پلی اتیلن یا لوله پلیکا (UPVC) یکی از پرکاربردترین انواع لوله و اتصالات در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساختمان است که با توجه به خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارد، برای اهداف مختلفی به کار گرفته می‌شود. این نوع لوله‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند که همین امر باعث محبوبیت و کاربرد زیاد آن‌ها در صنایع مختلف شده است. اگر این سوال در ذهن شما شکل گرفته که لوله پلیکا چیست و چه کاربردهایی دارد، با ادامه مقاله همراه باشید.

لوله پلیکا چیست؟

لوله پلیکا نام دیگر لوله‌های UPVC است که با توجه به ساخت اولین لوله‌ها در ایران توسط برندی به نام پلیکا، این نوع از لوله‌ پلی اتیلن ابرسانی با نام لوله پلیکا شناخته می‌شود. نشانه بارز این نوع لوله‌ها در ذهن افراد مختلف رنگ خاکستری آن است. UPVC که یکی از اجزای تشکیل دهنده لوله پلیکا به حساب می‌آید، یکی از پرمصرف‌ترین مواد پلیمری در دنیا پس از پلی‌اتیلن است. این ماده مدت زیادی است که در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

در خصوص مواد UPVC ذکر این نکته ضروری است که تقریبا 90 درصد از این ماده که در جهان تولید می‌شود، با استفاده از یکی از فرایندهای اکستروژن و قالب‌گیری تزریقی به محصول نهایی مانند لوله پلیکا تبدیل می‌شود. درصد زیادی از UPVC اکسترود شده در ساخت و تولید انواع لوله‌های پلیکا (لوله‌های آبیاری تحت فشار، لوله آبرسانی، لوله‌های فاضلاب و…) مورد استفاده قرار می‌گیرد. خواص و ویژگی‌های انواع لوله پلیکا، آن‌ها را به یکی از اقتصادی‌ترین نوع لوله و اتصالات تبدیل کرده است که به صورت گسترده‌ای برای اهداف مختلف در صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های پوش‌فیت UPVC جدیدترین نمونه این نوع لوله‌ها هستند که فاقد نشتی بوده و با نصب آسان نیاز به خرید اتصال پلیکا را از بین برده‌اند.

انواع لوله پلیکا را بشناسید!

لوله‌های پلیکا که یکی از پرکاربردترین انواع لوله و اتصالات در صنایع مختلف هستند، در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که به شرح زیر است:

  • لوله MPVC: یکی از انواع لوله پلیکا هستند که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و فشار نقطه‌ای دارند.
  • لوله UPVC: پرکاربردترین نوع لوله پلیکا هستند که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.
  • لوله OPVC: ویژگی بارز این نوع لوله‌ها مقاومت بالا در برابر فشار است.
  • لوله PPVC: مهم‌ترین ویژگی این نوع لوله‌ها انعطاف‌پذیری بسیار بالای آن‌ها است.
  • لوله CPVC: مقاومت بالا در برابر اثر مواد شیمیایی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع لوله به حساب می‌آید.

دسته‌بندی دیگری برای انواع لوله پلیکا کشاورزی و… وجود دارد که بر اساس فنی صورت می‌گیرد:

  • لوله پلیکا با مقاومت ضعیف: جزو رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع لوله پلیکا در بازار هستند که از مقاومت پایینی برخوردار بوده و به همین دلیل از آن‌ها در لوله‌کشی تهویه هوا و ناودانی در اماکن مسکونی استفاده می‌شود.
  • لوله پلیکا نیمه‌قوی: این نوع از لوله‌های پلیکا نسبت به نمونه قبلی از مقاومت بالاتری در برابر فشار برخوردار هستند که معمولا از آن‌ها در صنعت ساختمان و به عنوان لوله‌های محافظ استفاده می‌کنند.
  • لوله پلیکا فشار قوی: این نوع از لوله‌های پلیکا از مقاومت بالایی در برابر فشار برخوردار هستند که به همین دلیل از آن‌ها در صنایع مختلف به منظور انتقال مواد شیمیایی و همچنین محافظت از کابل‌های برق استفاده می‌کنند.

ابزار | ایران

مزایای خرید لوله پلیکا از مجموعه ما چیست؟

مجموعه ما بهترین نوع لوله پلیکا را با ضمانت 100 درصدی به فروش می‌رساند و در ادامه می‌توانید از ویژگی ‌هایی  که لوله‌های برخوردار هستند آشنا شوید تا به طور مطمئن از ما خریداری کنند همچنین برای سفارش لوله پلیکا می‌ توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.

از مهم‌ترین مزایای لوله پلیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر خوردگی: یکی از ویژگی‌های لوله پلیکا نارسانا بودن آن است که باعث می‌شود نسبت به فعل و انفعالات الکتروشیمیایی اسیدها و نمک‌ها مقاومت بسیار خوبی داشته باشند. به همین دلیل از این لوله‌ها به صورت گسترده در صنایع مختلف استفاده می‌شود.
  • مقاومت شیمیایی: یکی دیگر از مزایای این نوع لوله‌ها مقاومت بالای آن در برابر طیف وسیعی از مواد شیمیایی تا حداکثر دمای 140 درجه فارنهایت است.
  • سبک بودن: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله پلیکا این است که به میزان قابل توجهی نسبت به سایر انواع لوله و اتصالات از وزن کمتری برخوردار هستند. قابلیت جابه‌جایی و حمل و نقل آسان یکی از مزایای وزن کم این نوع لوله‌ها حساب می‌آید.
  • انعطاف‌پذیری: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله پلیکا، مقاومت آن در برابر شکستگی یا انعطاف‌پذیری بالای آن است و می‌تواند فشار بالایی را بدون شکستگی تحمل کند.
  • ضریب اصطکاک کمتر: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع لوله پلیکا به حساب می‌آید که باعث می‌شود مقاومت و اصطکاک در برابر جریان سیال به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
  • عایق حرارتی: با توجه به این موضوع که لوله‌های پلیکا دارای رسانایی کمتری نسبت به سایر لوله‌ و اتصالات هستند به همین دلیل عایق حرارتی مناسبی می‌باشند که باعث می‌شود بتوان از این نوع لوله در پروژه‌های مختلف استفاده کرد.

کاربردهای موثر لوله پلیکا

همانطور که اشاره شد، ویژگی‌ها و خواص لوله‌های پلیکا باعث شده است که این لوله‌ها از کاربرد وسیعی در صنایع مختلف برخوردار باشند. از جمله مهم‌ترین موارد کاربرد لوله پلیکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال فاضلاب خانگی (لوله پلیکا فاضلابی)
  • شبکه‌های آبرسانی تحت فشار
  • سیستم‌های آبیاری زمین‌های کشاورزی
  • پوشش عایق کابل‌ها و سیم‌کشی شبکه برق
  • پوشش محافظ کابل‌های مخابراتی

قیمت لوله پلیکا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت لوله پلیکا تاثیر دارد، نوع لوله و کاربردهای آن است ولی با این وجود ما تمامی لوله‌های موجود در بازار با قیمت کارخونه به فروش می‌رسانیم و همانطور که می‌دانید لوله‌های پلیکا یکی از پرکاربردترین انواع لوله هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند که همین امر باعث می‌شود این نوع لوله‌ها در انواع مختلفی وجود داشته باشند. از جمله مهم‌ترین انواع این لوله‌های می‌توان به لوله پلیکا فشار قوی، نیمه‌قوی، معمولی، فاضلابی، لوله پلیکا کشاورزی، هواکشی، پودری، برقی، گرانولی، مخابراتی و… اشاره کرد که هر کدام بر اساس ویژگی‌ها و نوع کاربرد از قیمت‌های مختلفی برخوردار هستند.

سخن پایانی

انواع لوله و اتصالات جزو یکی از پرکاربردترین انواع مصالح و لوازم در صنایع مختلف هستند که از آن‌ها برای انتقال انواع سیالات استفاده می‌شود. لوله پلیکا یا UPVC یکی از انواع لوله از جنس پلی‌اتیلن است که امروزه به عنوان پرکاربردترین نوع لوله در صنایع مختلف به حساب می‌آید. خواص و ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه، فشار و شکستگی، انعطاف‌پذیری بالا، وزن سبک، قابلیت نصب آسان و… باعث شده است که استفاده از این لوله‌ها برای انتقال و جابه‌جایی انواع سیالات مناسب‌ترین گزینه باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا