برترین های کسب و کارصنعت و تجارت

بهترین بیسیم برای کوهنوردی

بیسیم واکی تاکی برای کسایی که اهل ماجراجویی یا کوهنوردی هستن، به شدت پیشنهاد میشه. کاربرد بیسیم واکی تاکی واسه کمپینگ‌ها، کوهنوردی، طبیعت‌ گردی و گشت و گذار ها خیلی زیاده و برای ارتباط گرفتن سریع انتخاب خیلی خوبی به‌حساب میاد.
اگه به‌صورت گروهی به طبیعت‌گردی یا کوهنوردی میرید، میتونید با این بیسیم خیلی سریع با هم ارتباط بگیرید که اگر برای یکی از اعضای گروه مشکلی پیش اومد، سریعا برای کمک رسوندن به اون اقدام کنید.
از سری ویژگی‌های این بیسیم‌ها میشه به مقاومت بالای اونا در برابر ضربه، مقاوم در برابر گرد و غبار و همچنین رطوبت اشاره کرد. بیسیم‌ های واکی تاکی استاندارد IP دارن و همین ویژگی اون‌ها رو از بیسیم‌های دیگه جدا کرده و کیفیت اون رو دو چندان کرده.
تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کنید تا اطلاعات کاربردی بیشتری درباره این بیسیم‌های مخصوص کوهنوردی در اختیار شما بذاریم و چند مدل از اون رو برای خریداری به شما معرفی کنیم.

بیسیم واکی تاکی چیست؟

بیسیم واکی تاکی در اصل یه فرستنده بیسیم رادیوییه که به‌صورت دستی و قابل حمل طراحی و تولید شده. این بیسیم‌ها در طول جنگ جهانی دوم و برای اولین بار توسط شرکت موتورولا گسترش پیدا کرد و باعث بیشتر دیده شدن این تکنولوژی شد. در زمان جنگ جهانی دوم از این بیسیم‌ها برای ارتباط برقرار کردن پیاده نظام‌ها و واحدهای پشتیبانی و قسمت‌های دیگه استفاده می‌شد و بعد از جنگ هم وارد حوزه‌‌های اجتماعی، مهندسی، شغلی و تجاری شد.
بیسیم واکی تاکی در اصل رادیویی است که برخلاف یه رادیوی معمولی، هم فرستنده و هم گیرنده داره و از اونجایی که وزن کمی دارن، به‌راحتی قابل حمله و میتونه همیشه و همه جا همراه شما باشه.

معرفی انواع بیسیم واکی تاکی با برندهای مطرح دنیا

بیسیم واکی تاکی یکی از پرکاربردترین و حیاتی‌ترین ابزارهای مورد نیاز برای کوهنوردیه که برای تهیه کردن اون باید اطلاعات مفیدی درباره کارایی و برترین برندهای این محصول داشته باشید.
انواع بیسیم واکی تاکی در مدل‌های مختلف بیسیم کنوود، بیسیم موتورولا و بیسیم باوفنگ قابل خریداری هستن.
در ادامه قصد داریم تا مشخصات هر کدوم از این مدل‌ها رو برای شما توصیف کنیم:

معرفی بیسیم کنوود

این بیسیم محصول یه کمپانی بزرگ چند ملیتی آمریکاییه که این شرکت در زمینه تجهیزات مخابراتی، بیسیم و دستگاه‌های دیجیتالی و لوازم خونگی و… فعالیت داره.
این شرکت هم مثل شرکت موتورولا تجربه و سابقه خیلی زیادی در زمینه تولید تجهیزات مخابراتی، بیسیم و دستگاه‌های دیجیتالی داره.
تو ایران مدل‌های مختلف زیادی از بیسیم کنوود پیدا می‌کنید، اما متاسفانه از اونجایی که این شرکت ایران رو تحریم کرده، به همین خاطر جنس‌ها و مدل‌های فیک و غیر اصل زیادی از برند کنوود تو بازار موجوده.
از این برند در ایران بیشتر مدل‌های آنالوگ، ساده و بدون کیبورد و ال سی دی کنوود رو پیدا می‌کنید.

قیمت بیسیم کنوود

قیمت بیسیم کنوود با توجه به مدل اون متفاوت هست و طبیعتا بر اساس تغییرات نرخ ارز بالا و پایین میشه، اما کمترین قیمت موجود در بازار برای این برند ۸۰۰ تومان است.
دلیل خرید بیسیم کنوود بی‌شک قیمت مناسب و کیفیت بالای اون نسبت به برندهای دیگه موجود در بازاره که باعث شده این محصول به یکی از پرفروش‌ترین بیسیم‌های موجود در ایران تبدیل بشه.

معرفی بیسیم موتورولا

بیسیم موتورولا هم مثل بیسیم کنوود محصول یه شرکت چند ملیتی آمریکاییه که در زمینه تولید محصولات و تجهیزات مخابراتی، دیجیتالی و بیسیم سالیان سال هست که فعاله. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که بخش بیسیم‌های دستی و مخابراتی و مرکزی این شرکت از هم جدا بوده و به صورت مستقل از دیگر قسمت‌های کمپانی فعالیت می‌کنن.
از بزرگ‌ترین مشکلات بیسیم موتورولا در ایران اینه که کشور آمریکا و شرکت موتورولا ایران رو تحریم کرده و همین موضوع باعث شده تا نمایندگی رسمی این برند تو ایران وجود نداشته باشه. به همین دلیل فروش محصولات فیک و غیراصل برند موتورولا در ایران و در کنار برندهای اصلی آن بسیار زیاد شده است.

قیمت بیسیم موتورولا

قیمت بیسیم موتورولا با توجه به عوامل مختلفی مثل برند، مدل، قیمت ارز، قیمت دلار و اصالت اون بسیار متغیره، اما حداقل قیمت مشاهده شده از این برند در بازار ایران، یک میلیون تومن است.
از اونجایی که پیدا کردن جنس اصلی این بیسیم‌ها تو بازار؛ کار سختیه، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از خرید بیسیم موتورولا حسابی تحقیق کنید و با استفاده از مشاوره با کارشناسای کاربلد تو این زمینه، بیسیم رو از منبعی معتبر خریداری کنید.

مدل های محبوب بیسیم موتورولا

بی شیک محبوب ترین مدل بیسیم موتورولا در ایران است اما مدل های محبوب دیگری مانند mt666 و mt888 نیز طرفداران خاص خود را دارند.

معرفی بیسیم باوفنگ

بیسیم باوفنگ تولید یک کمپانی چینی-آمریکایی واقع شده در کشوره چین هست که در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های مخابراتی و ارتباطی مثل بیسیم‌های دستی به دستی یا دستگاه‌های مرکزی و تجهیزاتی مثل آنتن و… فعاله.
خیلی از افراد زمانی که به‌دنبال تجهیزات مخابراتی و به‌خصوص بیسیم‌های دستی هستن، بدون شک اولین برندهایی که تو ذهنشون نقش می‌بنده برندهای مشهور آمریکایی کنوود و موتورولا هستند.
اما نکته جالب توجه اینه که برند باوفنگ در چند سال اخیر تونسته مثل بقیه برندهای معروف چینی از جمله هواوی و شیائومی وارد میدون رقابت بشه و با کیفیت و قیمت مناسبی که داره، در مقابل برندهای معروف با قدمت بالایی؛ مثل موتورولا، کنوود، آیکوم، تی وای تی و هایترا حرفی برای گفتن داشته باشه.

قیمت بیسیم باوفنگ

رنج قیمت بیسیم باوفنگ به دلیل مدل‌های گوناگونی که داره متفاوته. اما حداقل قیمت این برند تو بازار ۷۵۰ هزار تومنه.
اما شاید براتون سوال باشه که چرا باید برندهای آمریکایی کنوود و موتورولا رو ول کنیم و به جاش برند چینی بگیریم؟ برای جواب به این سوال می‌تونیم چندین دلیل متفاوت رو برای شما بیان کنیم.
از جمله این دلایل میشه به قابلیت استفاده هم‌زمان از دو باند فرکانسی VHF و UHF، قابلیت اتصال به ارگان‌های دولتی و نظامی در باند VHF، اتصال به فرکانس‌های باند شهروندی UHF، دارای آپشن TDR و ترکیب دو دستگاه در یک دستگاه بیسیم، قیمت و کیفیت بسیار قابل قبول این برند نسبت به دیگر برندهای موجود در بازار و… اشاره کرد.
همه‌ی این دلایل باعث میشن که شما در زمان خرید کمپانی تولید کننده بیسیم باوفنگ رو انتخاب کنید. اما با این وجود برندهای کنوود و موتورولا هم طرف‌دارهای خاص خودشون رو دارن و همیشه این برندها در میدان با یکدیگر در حال رقابت هستند.
خرید بیسیم باوفنگ رو می‌تونید از سایت‌های معتبر که این بیسیم‌ها را با جنس مرغوب و قیمت منصفانه می‌فروشند، انجام بدید.

مدل های محبوب باوفنگ

از مدل های محبوب باوفنگ می توان به، اشاره کرد.

برند های ایرانی واکی تاکی

امکانات بیسیم واکی تاکی کوهنوردی

یک بیسیم واکی تاکی کوهنوردی خوب باید یک سری امکانات داشته باشه تا بهترین کارایی رو در مواقع مختلف برای شما به عمل بیاره. از سری امکانات این بیسیم‌ها میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • باید یک باتری لیتیومی خوب با قدرت ذخیره‌سازی قابل قبول و سیستم  Battery Saver رو داشته باشه.
  • قابلیت تنظیم کم و زیاد کردن صدا رو داشته باشه و صدایی که از اون پخش میشه کاملا شفاف و واضح باشه.
  • به‌راحتی با بیسیم‌های واکی تاکی دیگه متصل بشه و امکان وصل شدن انواع هندزفری‌ها مثل بادیگاردی، مشتی و شلنگی در اون فراهم باشه.
  • از امکانات حیاتی و منحصربه‌فرد دیگه‌ای که بیسیم واکی تاکی باید داشته باشه، میشه به امکان شارژ شدن با پورت USB و امکان متصل شدن و شارژ کردن با پاور بانک اشاره کرد.
  • مدارهای الکترونیکی دستگاه بیسیم واکی تاکی و جنس بدنه اون باید عالی و با سطح کیفیت قابل قبولی باشه.
  • یک بیسیم باکیفیت و ایده‌آل باید دارای استاندارد IP باشه.
  • یک آنتن بلند و انعطاف‌پذیر داشته باشه تا برد هرچه بیشتر بیسیم رو فراهم کنه.
  • رادیو موج FM رو داشته باشه.
  • به سیستم کدگذاری ضد شنود مجهز باشه.
  • صفحه نمایش LED و LCD و چراغ قوه هم می‌تونه کارایی بالای این بیسیم‌ها را تکمیل کنه.

برد بیسیم واکی تاکی چقدره؟

بیسیم‌های واکی تاکی در حدود نهایت ۲ الی ۳ کیلومتر در فضای باز و ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر در فضای بسته رو برای مصرف کنندگان فراهم میکنه.

گول شعار های تبلیغاتی رو نخورید که میگن این بیسیم ها ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر برد دارن، اصلاً همچین چیزی امکان پذیر نیست.
لطفاً با چشم باز خرید کنید.

نکات مراقبتی و نگهداری از بیسیم واکی تاکی

اگر می‌خواید از تمامی وسایل و اشیاء با ارزش خودتون به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید تا بیشترین طول عمر رو داشته باشن، باید از نکات مهم مراقبتی به‌خوبی پیروی کنید.
حواستون باشه که هیچوقت بیسیم خودتون رو در مجاورت گرما و تابش مستقیم نور خورشید برای مدت طولانی قرار ندید.
زمانی که بیسیم شما به شارژ نیاز داره، باید از شارژر مخصوص اون استفاده بشه و شارژرهای مدل‌های دیگه رو برای شارژدهی استفاده نکنید.
اگر بدنه دستگاه شما ضد آبه سعی کنید تا جای ممکن از اون در مناطق مرطوب استفاده کنید.
برای به وجود اومدن آنتن‌دهی و ارتباط بهتر تنها از آنتن خود دستگاه استفاده کنید.
هر چند وقتی دستگاهتون رو تمیز کنید و اون رو در محیط‌هایی که گرد و خاک در اونجا زیاده نبرید.
به هیچ وجه از باتری‌های تقلبی و فیک برای بیسیم خودتون استفاده نکنید.
از واکی تاکی تو جاهایی مثل پمپ بنزین که احتمال آتش سوزی و انفجار در اون مکان زیاده، استفاده نکنید.
در صورتی که دستگاه شما خیس شد، فورا باتری اون رو خارج کنید و اجازه بدید که تو هوای آزاد کاملا خشک بشه.
برای تمیز کردن بیسیم خود از ضدعفونی کننده‌های استفاده کنید و اصلا محلول ضد عفونی کننده رو به صورت مستقیم به بدنه دستگاه نزنید.
هر زمان که شارژ دستگاه شما کامل شد اون رو از شارژر خارج کنید.
اگر قصد دارید برای مدت طولانی از دستگاه خودتون استفاده نکنید، بهتره که باتری اون رو درآورده و از دستگاه خارج کنید.
اگر متوجه خرابی یا مشکل در دستگاه شدید، به هیچ عنوان خودتون دست به کار نشید و دستگاه رو باز نکنید، برای تعمیر اون حتما به نمایندگی‌ها و مراجع متخصص برید.

جمع بندی

بیسیم واکی تاکی یکی از وسیله‌های ضروری برای ارتباط گیری مخصوصا در طبیعت‌گردی، کوهنوردی، کمپ زدن و دیگر شغل‌ها به حساب میاد که وجود اون میتونه کار شما رو بسیار راحت‌تر کرده و ارتباط گیری در فاصله‌های دور رو برای شما ممکن کنه.
بهترین برندهای بیسیم واکی تاکی که در این مقاله اون‌ها رو به شما معرفی کردیم شامل: بیسیم واکی تاکی کنوود، بیسیم موتورولا و بیسیم باوفنگ میشه که میتونین هر کدوم از اون‌ها رو با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که در اختیار دارین، از سایت‌های مطمئن و معتبر سفارش بدید.
این بیسیم‌ها کاربرد بسیار زیادی دارن و برای افزایش طول عمر اون‌ها باید نکات مراقبتی که شرکت ایده برتر پارسیان، نماینده رسمی فروش بیسیم دستی دیجیتال در تهران است که برای اولین بار در ایران با همکاری شرکت پژوهش و توسعه ناجی، وابسته به بنیاد تعاون ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) اقدام به تامین بیسیم های واکی تاکی و با مجوز رسمی برای مصرف کنندگان نموده است.

ایده برتر تنها بی سیم های مجاز تایید شده توسط ناجا، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور و هم چنین اداره استاندارد سازمان را خدمت خریداران عزیز عرضه می دارد.

انواع بیسیم نظامی | بهترین مارک بیسیم دستی

خدمت شما کاربران عزیز و گرامی باید عرض نماییم که بی سیم های مجاز طیف و طنین تنها بی سیم های مجاز در ایران هستند که بهترین وسیله ارتباطی جهت پروژه های عمرانی، ساختمانی و راه سازی، هماهنگی کارگاه های ساختمانی، ارتباط پرسنل تاور کرین و ریگرها، ارتباط در مسافرت و رفتن به کوهنوردی و طبیعت گردی، جنگل، اسکی، تورهای تفریحی و همچنین برای کارکنان هتل ها، رستوران ها، فروشگاه های بزرگ، کارخانجات، مصارف شخصی و هر مکانی  قابل استفاده می باشد.

بیسیم های واکی تاکی و طنین کاربردهای وسیعی در مکان های مختلف دارند که عبارتند از موقع ورزش هایی مثل کوهنوردی یا پروژه های ساختمانی، در کارگاه ها و کارخانه های بزرگ، موقع برگزاری جشن ها، همایش ها و….. که بیسیم و یا آنتن نمیده و یا احتیاج به مکالمه های کوتاه ولی مکرر هستش، جز واکی تاکی هیچ وسیله دیگه ای نمی تونه این کار رو برامون انجام بده !!

 بیسیم کوهنوردی یک وسیله پرکاربرد برای تیم های حرفه ای کوهنوردی بوده و همچنین در گشت و گذار ها در طبیعت و کمپینگ ها وسیله‌ای کارآمد جهت ارتباط سریع می باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا