برترین های کسب و کارپزشکی

بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس

چگونه بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس خود انتخاب کنیم؟

اگر در  خرید کرم ضد آفتاب خود تردید دارید، کرمهای حاوی مواد معدنی یا مینرال را انتخاب کنید. به طور کلی ، افرادی که دارای پوست حساس هستند، پوستشان با ضدآفتاب های مینرال (معدنی) و فیزیکی سازگاری بیشتری دارد (در مقایسه با محصولات دارای فیلترهای شیمیایی). اکسی بنزون (oxybenzone)، آووبنزون (avobenzone)، هوموسالات (homosalate) و اکتیسالات (octisalate) از جمله فرمولاسیونهای شناخته شده شیمیایی هستند که در کرمهای ضد آفتاب به کار می‌روند و می‌توانند باعث تحریک پوست شوند.

به جای این مواد، کرم  ضد آفتاب پوست حساس درماتیپیک شما باید حاوی اکسید روی (زینک اکساید) یا دی اکسید تیتانیوم باشد. به گفته دکتر بلر مورفی-رز، متخصص پوست ساکن شهر نیویورک، این مواد با ایجاد یک لایه محافظ فیزیکی از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند. برخلاف این دو ماده، فیلترهای شیمیایی اشعه ماورا بنفش را جذب می‌کنند و فقط میزان نفوذ آن در پوست را کاهش می‌دهند. با این حال، آکادمی درماتولوژی آمریکا استفاده از هر دو نوع مواد (مواد معدنی و فیلترهای شیمیایی) را بی خطر می داند.

sina | بهترین ضد آفتاب ایرانی

از مصرف ضد آفتاب های حاوی مواد معطر خودداری کنید

دکتر گارشیک می گوید: “برخی از ضدآفتاب‌ها ممکن است با رایحه های خاصی فرموله شوند تا عطر مطبوعی داشته باشند، اما این امر می تواند باعث تحریک، قرمزی و حساسیت پوستی در برخی افراد شود. به همین دلیل، بعضی از بیماران در واقع می توانند ضدآفتاب حاوی فیلتر شیمیایی را تحمل کنند، اما مواد و گیاهان معطری که به کرم ضد آفتاب اضافه می‌شوند را تحمل نمی‌کنند.

کرم ضد آفتاب بدون چربی را انتخاب کنید

داشتن پوستی که مستعد آکنه است، بهانه خوبی برای استفاده نکردن از ضد آفتاب نیست، زیرا لکه‌ها و علائم تیره‌ای که پس از آکنه باقی می مانند، پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب تیره تر می‌شوند و بیشتر به چشم می‌آیند. راه حل این است که از یک ضدآفتاب  فاقد روغن و غیرکومدوژنیک (Non-comedogenic) استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب غیرکومدوژنیک طوری فرمول بندی شده اند که منافذ پوست را مسدود نمی کنند و به همین دلیل، باعث بروز آکنه نمی‌شوند.

از کرم ضدآفتاب آبرسان استفاده کنید

اگر و مستعد اگزما دارید، بهتر است از کرم ضدآفتابی استفاده کنید که برایتان دو کار انجام دهد: آبرسانی و محافظت در برابر آفتاب. جاشوا زایکنر، مدیر پژوهشهای مواد آرایشی و بهداشتی در مرکز پزشکی Mount Sinai در نیویورک میگوید “برخی از ضد آفتابهای مناسب پوست های حساس که در بازار موجود هستند، حاوی موادی مانند بلغور جو دوسر کلوئیدی یا سرامیدها هستند و تمام مزایای مرطوب کننده های سنتی را دارند، و در عین حال از پوست شما در برابر آفتاب نیز محافظت می کنند.”

نهایتا، اگر می دانید پوستتان شکننده و ظریف است، همیشه مقداری از ضد آفتابی را که می خواهید استفاده کنید، قبل از اینکه آن را روی پوست صورت خود بمالید، روی پوست قسمت دیگری از بدنتان امتحان کنید. مقدار کمی را بردارید و مثلاً آن را روی بازوی خود بمالید. اگر بعد از یکی دو روز پوستتان به آن واکنشی نشان نداد، می توانید نتیجه گیری کنید که برای استفاده بر پوست صورتتان هم مناسب است. می‌توانید یک تست پچ آلرژی را در مطب متخصص پوست هم انجام دهید؛ اگر فکر می کنید نسبت به ماده ای حساسیت دارید که خودتان نمی توانید شناسایی اش کنید.

معرفی ضد آفتاب عالی برای پوست حساس شما

آماده اید تا برای خود یک گام اساسی بردارید؟ ما کرم ضدآفتابی را به شما معرفی می کنیم که با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن تمام ویژگی‌های مورد نیاز پوست حساس شما ساخته شده است:

این کرم ضد آفتاب بدون رنگ، به دلیل استفاده از مواد معدنی، باعث تحریک و ایجاد قرمزی بر پوست شما  نمی شود.

به طور خاص برای پوستهای حساس فرموله شده، مخصوصا پوستهایی که بیشتر در معرض لکه هستند. این کرم ضد آفتاب دارای فرمولی سبک و حاوی ویتامین E، آنتی اکسیدانها و ترکیبات گیاهی ضد التهاب است. این کرم همچنین فاقد و مواد نگهدارنده بوده و از مواد کاملا طبیعی تهیه شده است. همه این عوامل باعث می شوند که یک ضد آفتاب غیرشیمیایی بدست بیاید که مناسب پوستهای حساس است و از ایجاد التهاب، قرمزی و لکه بر پوست شما جلوگیری می کند.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب مخصوص پوستهای حساس

کرم ضد آفتاب مخصوص پوستهای حساس سینره مناسب افرادی است که دارای پوست های حساس و شکننده هستند. این کرم ضد آفتاب برای پوست لطیف کودکان نیز بسیار مناسب است و شما می توانید با خیال راحت آن را برای حفاظت از پوست کودک خود در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده کنید.

می توانید کرم ضد آفتاب را به تنهایی بر پوست خود مصرف کنید، یا اینکه آنرا زیر مواد آرایشی و مرطوب کننده های دیگر استفاده کنید. این کرم ضدآفتاب سبک دارای فرمولی است که کمک می کند به راحتی بر روی پوستتان پخش، و به سرعت جذب شود؛ به همین دلیل بر پوست شما سنگینی نخواهد کرد و وقتی از آن استفاده می کنید، پوستتان برق نخواهد زد.

کرم ضد آفتاب مخصوص پوستهای حساس سینره حاوی دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی (یا زینک اکساید) و فاقد فیلترهای شیمیایی است و از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB به خوبی محافظت می‌کند. این کرم ضد آفتاب فاقد چربی، فاقد مواد معطر و همچنین فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی است که ممکن است به پوست های حساس آسیب بزنند، و به علت غیر کومدوژنیک بودن منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند و باعث پیدایش آکنه بر پوست شما نمی شود. شما می توانید تمام ویژگی‌هایی را که بهترین کرمهای ضدآفتاب مخصوص پوست های حساس دارند، در کرم ضدآفتاب مخصوص پوستهای حساس ببینید:

  • حفاظت از پوست در برابر پرتوهای مضر UVB و UVA
  • دارای فیلترهای مورد تایید FDA
  • بدون احساس سنگینی بر روی پوست
  • حاوی ویتامین E جهت پیشگیری و مهار اثر مخرب رادیکال های آزاد
  • دارای ترکیبات گیاهی ضد التهاب
  • فاقد پارابن
  • بدون انجام تست حیوانی یا کرولتی فری

سخن آخر

برای داشتن پوستی سالم و زیبا، استفاده از کرم ضد آفتاب در طول روز و در تمام فصول سال ضروری است. با این حال، بسیاری از افراد به دلیل داشتن پوست حساس و مشکلات پوستی ناشی از برخی کرم های ضدآفتاب، استفاده از ضدآفتاب را به طور کلی کنار می‌گذارند. اما صرفنظر کردن از مزایای کرم ضدآفتاب و قرار دادن پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید هرگز بهترین گزینه نیست. راه درست آن است که یک کرم ضدآفتاب مخصوص پوستهای حساس را انتخاب و مصرف کنیم، تا هم پوست حساس خود را از آسیبهای ناشی از پرتوهای مضر خورشید محافظت کرده باشیم، و هم دچار آکنه و لکه و دیگر مشکلات پوستی نشویم.

بهترین کرم ضدآفتابی که می‌توانیم مصرف کنیم، کرمی است که حاوی مواد معدنی و فاقد فیلترهای شیمیایی باشد. همچنین یک کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست های حساس، کرمی است که فاقد چربی، مواد عطرآگین و اسانسها باشد و آبرسانی خوبی نیز داشته باشد.

پوست های حساس بسیار آسیب پذیر و بیشتر مستعد مشکلات پوستی مانند آکنه، لکه و قرمزی هستند. به همین دلیل استفاده از کرم ضدآفتابی که بتواند تمام نیازهای یک پوست حساس را برآورده کرده و از آن در برابر اشعه های مضر خورشید نیز به خوبی محافظت کند، برای حفظ سلامت و زیبایی پوست ضروری است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا