فناوری اطلاعات

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین؛ لذت عکاسی با کمترین هزینه! راهنمای خرید بهترین گوشی با نمایشگر 120 هرتزی

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند را دارید که بتواند نقش یک دوربین عکاسی معمولی را هم در زندگی شما ایفا کند، باید هزینه‌ی زیادی را پرداخت کنید. اما در این مطلب می‌خواهیم بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین را به شما معرفی کنیم؛ برندی که محصولاتش قیمت بسیار مناسبی دارند و در نتیجه می‌توانید با پرداخت کمترین هزینه، به بهترین مدل‌ها از نظر کیفیت دوربین دسترسی داشته باشید.

اگرچه گوشی‌های هوشمند هیچوقت نمی‌توانند جای دوربین عکاسی را در زندگی کاربرانی که عاشق عکاسی و فیلم‌برداری هستند بگیرند اما با این حال قیمت مناسب و تقریبا چند کاره بودن آن‌ها باعث می‌شود بسیاری‌ها گوشی‌های هوشمند را به دوربین‌های عکاسی ترجیح دهند. در بین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هم شیائومی مقرون به صرفه‌ترین نمونه‌ها را تولید می‌کند؛ این شرکت که حاشیه سود پایینی از قبال فروش گوشی‌هایش دریافت می‌کند، در حال حاضر مدل‌های خوبی با کیفیت دوربین عالی در بازار دارد که در این مطلب قصد داریم برخی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم. گفتنی است در ادامه به مدل‌هایی می‌پردازیم که در حال حاضر در فروشگاه دیجی‌کالا به فروش می‌رسند و بنابراین ممکن است برخی مدل‌های مجهز به دوربین باکیفیت در این فهرست قرار نداشته باشند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

8,250,000

7,849,000

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A1 plus دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت - گلوبال

2,619,000

تومان


بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین


1. گوشی موبایل شیائومی مدل می 11 اولترا

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

اگرچه شیائومی می 11 اولترا جدیدترین گوشی این شرکت چینی نیست و در نتیجه نمی‌توان آن را بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین در حال حاضر خطاب کرد، اما چون شیائومی 12S اولترا وارد بازار جهانی نشده و سری شیائومی 13 هم پرچم‌داران نوظهوری هستند، در نتیجه می‌توان می 11 اولترا را فعلا بهترین انتخاب ممکن برای عکاسی در نظر گرفت. البته این بدان معنا نیست که کیفیت دوربین این گوشی پایین است و حتما باید منتظر ورود نمونه‌های جدید به بازار باشید.

شیائومی می 11 اولترا به عنوان دوربین اصلی خود از یک سنسور 50 مگاپیکسلی 24 میلی‌متر بهره می‌برد و اندازه‌ی آن هم به 1/1٫12 اینچ می‌رسد. با گشودگی دیافراگم f/2، این گوشی قادر است تصاویری در طول روز ثبت کند که کم‌نظیر هستند. شیائومی برای افزایش دقت می 11 اولترا در شرایط نوری مختلف، یک سنسور لیزری هم برای آن در نظر گرفته تا به گوشی در زمینه‌ی فوکوس خودکار روی سوژه کمک کند. همین موضوع هم تأثیر زیادی روی کیفیت تصاویر ثبت شده دارد. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال هم بهره می‌برد تا بدین ترتیب دیگر نگران این نباشید که لرزش‌های ناخواسته باعث تار شدن یا افت کیفیت و از دست رفتن جزئیات تصاویر شما شود.

به عنوان دوربین تله‌فوتو هم یک سنسور 48 مگاپیکسلی را با گشودگی دیافراگم f/4.1 شاهد هستیم که 120 میلی‌متری بوده و اندازه‌ی آن به 1/2.0 اینچ می‌رسد. پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز و امکان زوم 5 برابری به صورت اپتیکال از جمله قابلیت‌هایی است که باعث می‌شوند این دوربین 48 مگاپیکسلی به یکی از کاربردی‌ترین و در عین حال بهترین و جذاب‌ترین دوربین‌های می 11 اولترا تبدیل شود که حتی قادر است از سوژه‌هایی در دور دست هم با بالاترین کیفیت عکاسی کند.

در نهایت می‌رسیم به دوربین فوق عریض که 48 مگاپیکسلی و 12 میلی‌متری است و قادر است با سنسور 1/2٫0 اینچی خود، 128 درجه را تحت نظر داشته باشد. در نتیجه تصاویری ثبت می‌کند که فوق‌العاده عریض هستند. کمتر پیش می‌آید که با این دوربین عکاسی کنید اما سوژه‌ای را درون کادر تصویر خود نداشته باشید. گشودگی دیافراگم این دوربین هم f/2.2 است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم در آن پشتیبانی می‌شود.

کیفیت فیلم‌برداری این گوشی 8K@24 و 4K@30/60 و 1080P@30/60/120/240/960/1920 است. به این معنا که شما می‌توانید با کیفیتی مثال‌زدنی به ضبط ویدیوهای مختلف بپردازید. همچنین برای ضبط ویدیوهای حرکت آهسته هم کیفیت FHD را در اختیار خواهید داشت که این واقعاً اتفاق خوبی است. پشتیبانی از استاندارد +HDR10 هم مزید بر علت شده تا مجموعه دوربین‌های می 11 اولترا عملا بی‌نقص باشند.

به عنوان دوربین سلفی شاهد یک سنسور 20 مگاپیکسلی 27 میلی‌متری با اندازه‌ی 1/3٫4 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم که قادر است در وضوح 1080P با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و در وضوح 720P هم با سرعت 120 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد که بهترین در نوع خود نیست اما می‌تواند کاربران را راضی نگه دارد.

در نهایت باید به قلب تپنده‌ی این گوشی یعنی اسنپدراگون 888 اشاره کنیم که از فناوری پردازش تصویر پیشرفته‌ای برخوردار است و به لطف هسته‌های قدرتمندی هم که درون آن تعبیه شده‌اند، سریع‌ترین و با کیفیت‌ترین تجربه را در ثبت و ضبط تصاویر و ویدیو در شرایط نوری مختلف برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 11 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 512 گیگابایت و رم 12 گیگابایت - پک چین

2. گوشی موبایل شیائومی مدل 12T پرو

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

شیائومی به عنوان جدیدترین پرچم‌داران از سری T، اواخر سال 2022 بود که از سری 12T رونمایی کرد. این گوشی‌ها در دو مدل استاندارد و پرو به فروش می‌رسند که هر دوی آن‌ها از لحاظ کیفیت دوربین در شرایط خوبی قرار دارند. البته مدلی که ما به عنوان بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی قصد داریم آن را معرفی کنیم، شیائومی 12T پرو است. محصولی که اگر دوربین تله‌فوتو به آن اضافه می‌شد، در زمینه‌ی عکاسی واقعاً کم‌نقص بود.

شیائومی برای 12T پرو از یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده کرده تا بدین ترتیب این محصول نخستین گوشی این شرکت چینی با چنین دوربینی لقب بگیرد. گشودگی دیافراگم این دوربین قدرتمند f/1.7 است به این معنا که شما در زمان‌هایی که نور کافی برای عکاسی وجود ندارد هم می‌توانید بدون حالت شب، تصاویر با جزئیات و زیبایی ثبت کنید. اندازه‌ی این سنسور 1/1٫22 اینچ بوده که اندکی از نمونه‌ی بکار رفته در می 11 اولترا کوچک‌تر است اما با این حال کیفیت تصاویری که ثبت می‌کند واقعاً استثنائی است. این دوربین همچنین از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند.

به عنوان دوربین فوق عریض، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با اندازه‌ی 1/4 اینچ را شاهد هستیم که از گشودگی دیافراگم f/2.2 برخوردار است و می‌تواند 120 درجه را تحت پوشش خود داشته باشد. باز هم در مقایسه با دوربین فوق عریض به کار رفته در می 11 اولترا، در 12T پرو سنسور ضعیف‌تری را شاهد هستیم. نکته‌ی مثبت ماجرا این جاست که تصاویر ثبت شده توسط این دوربین ناامیدکننده نیستند و کیفیت مطلوبی دارند. اما نمی‌توانید به عنوان یک سنسور قدرتمند روی توانایی‌های آن حساب کنید.

سومین و آخرین سنسور به کار رفته در این گوشی هم 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو است. اگرچه برای محصولی با این قیمت انتظار می‌رفت که یک دوربین تله‌فوتو در نظر گرفته شود اما متأسفانه خبری از این سنسور پر کاربرد و ضروری در 12T پرو نیست تا بدین ترتیب کاربران برای عکاسی از سوژه‌هایی که در فواصل دورتر قرار دارند، به زوم دیجیتال دوربین اصلی متوسل شوند که آن هم از لحاظ کیفیت، فرسنگ‌ها با یک زوم دوربین تله‌فوتو فاصله دارد.

چین | دوربین
چین | دوربین

نکته‌ی خوب داستان درباره‌ی دوربین 200 مگاپیکسلی 12T پرو این است که می‌تواند در وضوح 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و در وضوح 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. در وضوح 1080P هم امکان فیلم‌برداری با سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه فراهم است. این گوشی هم از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند تا بدین ترتیب دوربین اصلی آن نقص خاصی نداشته باشد.

به عنوان دوربین سلفی هم شاهد تعبیه‌ی یک سنسور 20 مگاپیکسلی، مشابه نمونه‌ی به کار رفته در می 11 اولترا هستیم که اندازه‌ی آن به 1/3٫47 اینچ می‌رسد و قادر است در وضوح 1080P با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین خوب است اما نمی‌توان روی آن به عنوان یک سنسور بسیار باکیفیت برای ضبط ویدیوهای جذاب حساب کرد.

به عنوان قلب تپنده در این گوشی پردازنده‌ی فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 را شاهد هستیم که از لحاظ پردازش تصویر به مراتب پیشرفته‌تر از اسنپدراگون 888 است و سرعت آن هم به شکل شگفت‌انگیزی بالاست به گونه‌ای که شما کمترین کندی را حین عکاسی در وضوح و شرایط نوری مختلف شاهد خواهید بود.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12T Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

3. شیائومی 12 پرو

چین | دوربین

به صورت کلی سری شیائومی 12 از نظر کیفیت دوربین در شرایط خوبی قرار دارند اما مدل پرو از این سری یکی از بهترین گوشی‌های بازار از لحاظ عکاسی و فیلم‌برداری محسوب می‌شود. البته که این گوشی قیمت نسبتا بالایی هم دارد و در دسته‌ی پرچم‌داران شیائومی قرار می‌گیرد اما در مقایسه با سایر پرچم‌داران بازار، ارزش خرید بیشتری در ازای امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد دارد.

شیائومی روی پنل پشتی این گوشی سه دوربین بسیار قدرتمند 50 مگاپیکسلی تعبیه کرده که نمونه‌ی اصلی آن دریچه دیافراگمی به گشودگی f/1.9 دارد و 24 میلی‌متری است. همچنین اندازه‌ی این سنسور هم 1/1.28 اینچ است که سنسور نسبتا بزرگی هم محسوب می‌شود و به لطف لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز، دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد.

دومین دوربین روی این پنل هم از نوع تله‌فوتو و 50 مگاپیکسلی است که گشودگی دریچه دیافراگم در آن به f/1.9 می‌رسد. این دوربین قدرتمند قادر است تا دو برابر به صورت اپتیکال روی سوژه‌ها زوم کند. البته زوم 2 برابری اپتیکال چیزی نیست که بتواند کاربران را به وجد بیاورد ولی با این حال کاربران می‌توانند برای ثبت تصاویر معمولی یا حتی پرتره از سوژه‌های دورتر، روی توانایی‌های این دوربین حساب ویژه‌ای باز کنند.

دوربین سوم شیائومی 12 پرو هم 50 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض با گشودگی دیافراگم f/2.2 و پوشش 115 درجه‌ای است. این دوربین هم کیفیت بالایی بسیار بالایی دارد و می‌تواند برخلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر که کیفیت تصاویر فوق عریض آن‌ها چنگی به دل نمی‌زند، تصاویر بسیار جذاب و چشم‌نوازی را به ثبت برساند. تنها ضعفی که می‌توان به این دوربین وارد کرد این است که از قابلیت فوکوس خودکار بهره نمی‌برد و این باعث می‌شود دست شما در ثبت تصاویر نمای نزدیک تا حدودی بسته باشد.

در بخش فیلم‌برداری هم شیائومی 12 پرو قادر است در وضوح 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه، 4K با سرعت 30/60، 1080P با سرعت 30/120/240/960 و 720P با سرعت 1920 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. پشتیبانی از +HDR10 هم وجود دارد تا بدین ترتیب این گوشی عملا در این بخش نقص خاصی با توجه به محدوده‌ی قیمتی یادشده نداشته باشد.

دوربین سلفی این گوشی هم 32 مگاپیکسلی است و گشودگی دیافراگم آن به f/2.5 می‌رسد. این دوربین قادر است در وضوح 1080P با سرعت 30/60 و 720P با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این دوربین هم مثل نمونه‌ی فوق عریض از قابلیت خوب فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

قلب تپنده‌ی این گوشی اسنپدراگون 8 نسل 1 است؛ پردازنده‌ای قدرتمند که به لطف سیستم پردازش تصویر خوبی که دارد، هم روی کیفیت تصاویر تأثیر مثبتی می‌گذارد و هم سرعت بسیار بالایی را در ثبت تصاویر و ضبط ویدیو به ارمغان می‌آورد.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12 2201123G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت
گوشی موبایل شیائومی مدل 12 2201123G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

4. گوشی موبایل شیائومی مدل می 10T پرو 5G

چین | دوربین

اگرچه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که نسل به نسل کیفیت دوربین گوشی‌ها به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند، اما یکی از بهترین گوشی های حال حاضر شیائومی از نظر دوربین که خوشبختانه امکان خرید آن هم وجود دارد، می 10T پرو است. این گوشی هم از سری T شیائومی است و به لطف دوربین 108 مگاپیکسلی که دارد می‌تواند نیاز بسیاری از کاربران را در امر عکاسی و فیلم‌برداری برطرف کند.

تمام گوشی‌های شیائومی که در بالا به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم جدید محسوب می‌شوند، اما می 10T پرو محصولی است که در سال 2020 رونمایی و راهی بازار شد. اما این گوشی مصداق بارز ضرب‌المثل «دود از کنده بلند می‌شود» است. شیائومی به عنوان دوربین اصلی برای این گوشی از سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده کرده که 26 میلی‌متری با اندازه‌ی 1/1٫33 اینچ است و گشودگی دیافراگم هم در آن به f/1.7 می‌رسد. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و فوکوس خودکار تشخیص فاز را هم پشتیبانی می‌کند.

دومین سنسور این گوشی یک سنسور 13 مگاپیکسلی فوق عریض است با گشودگی دیافراگم f/2.4 که قادر است 123 درجه را تحت پوشش بگیرد. این میزان در مقایسه با 115 درجه شیائومی 12 پرو به شکل قابل توجهی بیشتر است اما بیشترین میزانی نیست که درون یک گوشی هوشمند بکار رفته. کیفیت این دوربین خوب است و قطعا می‌تواند شما را راضی نگه دارد اما نباید انتظار داشته باشید تصاویر ثبت شده با آن شاهکار باشند.

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین
بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

دوربین سوم این گوشی هم ماکرو با اندازه‌ی 5 مگاپیکسل است که خیلی دوست داشتیم تله‌فوتو باشد اما با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

چین | دوربین
چین | دوربین

تمام گوشی‌های شیائومی که در بالا معرفی کرده‌ایم امکان ضبط ویدیو در وضوح 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه را دارند اما می 10T پرو در این وضوح با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند. همچنین در وضوح 4K و 1080P هم امکان ضبط ویدیو در سرعت‌های 30/60 و 30/60/120 فریم بر ثانیه فراهم خواهد بود.

دوربین سلفی این گوشی اما کاملا معمولی بوده و با سنسوری به بزرگی 20 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.2 و اندازه‌ی 27 میلی‌متر قادر است ویدیوهایی در وضوح 1080P با سرعت 30 و 720P با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کند.

این گوشی به عنوان قلب تپنده از اسنپدراگون 865 بهره می‌برد که نمی‌توان گفت به اندازه‌ی اسنپدراگون 888 یا 8 نسل 1 و مدل پلاس آن قدرتمند و در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری مجهز است اما با این حال کیفیت و سرعت لازم را برای یک گوشی در این محدوده‌ی قیمتی فراهم می‌کند تا کاربران تجربه‌ی خوبی از کار با دوربین آن داشته باشند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T Pro 5G M2007J3SG دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت

5. گوشی موبایل شیائومی مدل 12 لایت

چین | دوربین

آخرین گوشی این لیست، مدل اقتصادی از سری شیائومی 12 به حساب می‌آید که با نام شیائومی 12 لایت در سال 2022 روانه‌ی بازار شد. این گوشی نسبتا جدید مشخصات فنی خوبی در بخش دوربین دارد اما یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید که در مقایسه با بسیاری از میان‌رده‌های دیگر بازار کیفیت قابل قبولی را در زمینه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری ارائه می‌دهد.

شیائومی این گوشی را به یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز کرده که اندازه‌ی سنسور آن به 1/1٫52 اینچ و گشودگی دیافراگم آن هم به f/1.9 می‌رسد. این سنسور از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی نمی‌کند و این یعنی اگر بتوانید دست خود را هنگام ثبت تصاویر ثابت نگه دارید، قطعا نتایج ثبت شده شما را راضی خواهد کرد. البته پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز را شاهد هستیم اما نبود لرزشگیر اپتیکال آن هم در شرایطی که میان‌رده‌های ارزان‌قیمت‌تر شرکت‌هایی نظیر سامسونگ از آن بهره می‌برند می‌تواند یک ضعف بزرگ برای 12 لایت به حساب بیاید.

دومین دوربین این گوشی هم از نوع فوق عریض و با وضوح 8 مگاپیکسل است. گشودگی دریچه دیافراگم در این گوشی به f/2.2 می‌رسد و قادر است تا 120 درجه را تحت پوشش خود داشته باشد. برای یک گوشی میان‌رده، بهره‌مندی از چنین دوربین فوق عریضی کاملا مناسب ارزیابی می‌شود چون نمی‌توان انتظار چیزی بیشتر از این را داشت.

در نهایت هم می‌رسیم به دوربین ماکرو که 2 مگاپیکسلی است و به نظر می‌رسد صرفا برای افزایش تعداد دوربین‌های 12 لایت در آن حضور دارد. در غیر این صورت اگرچه تصاویر ماکروی خوبی ثبت می‌کند اما آنقدر کاربردی نیست که بخواهیم بگوییم تأثیر زیادی روی ارزش خرید این گوشی به عنوان بهترین گوشی میان‌رده‌ی شیائومی از نظر دوربین دارد.

این گوشی قادر است در وضوح 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و در وضوح 1080P با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. خبری از استاندارد +HDR10 هم در آن نیست و فقط از HDR پشتیبانی می‌شود که باز هم قیمت پایین چنین کمبودی‌هایی را جبران می‌کند.

دوربین سلفی شیائومی 12 لایت هم یک سنسور به بزرگی 32 مگاپیکسل دارد که می‌تواند در وضوح 1080P با سرعت 30/60 و در وضوح 720P با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این دوربین از گشودگی دیافراگم f/2.5 برخوردار است و در نور روز عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با نور شب دارد.

به عنوان پردازنده در این گوشی شاهد اسنپدراگون 778G هستیم که به خوبی از پس سنسور 108 مگاپیکسلی آن بر می‌آید. اما سیستم پردازش تصویر و کیفیت و سرعت پردازشی آن ابدا در حد و اندازه‌های پرچم‌دارهایی نظیر اسنپدراگون 888 یا اسنپدراگون 8 نسل 1 و مدل پلاس آن نیست. با این حال شما با خرید این میان‌رده تجربه‌ی خوبی در عکاسی و فیلم‌برداری خواهید داشت.

گوشی موبایل شیائومی مدل 12 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین؛ سخن پایانی

در این مطلب بهترین و محبوب‌ترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین معرفی شده‌اند. اگرچه می‌شد این لیست را با اضافه کردن نام‌های بزرگ دیگری چون شیائومی 13 پرو افزایش داد اما با این حال با در نظر گرفتن هزینه و همچنین موجود بودن آن‌ها در بازار، این 5 گوشی از سری‌های مختلف توانستند در فهرست ما جای بگیرند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا