آموزش زبانبرترین های کسب و کار

به سرعت زبان ترکی استانبولی یاد بگیریم

موقعیت‌های زندگی هر فردی می‌تواند او را وادار به یادگیری زبان دوم کند. ممکن است یادگیری زبان دوم به دلیل موقعیت کاری، ازدواج، مهاجرت، آشنایی با فرهنگ کشورهای دیگر، علاقه و مهم بودن آن مورد توجه باشد. در هر صورت زبان‌های رایج و عمومی برای انتخاب زبان دوم مناسب‌تر هستند.

آموزش | آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا

طول مدت یادگیری زبان ترکی استانبولی

حدود 80 میلیون نفر در دنیا ترکی صحبت می‌کنند و این مسئله زبان ترکی را به یکی از زبان‌های محبوب دنیا تبدیل کرده است.  چندین جامعه مهاجر در اروپای غربی، گویشواران قفقاز و بالکان، قبرس، ترکیه و ترک‌های مهاجر آلمان از جمله مناطقی هستند که به زبان ترکی صحبت می‌کنند.

ایرانیان از نظر فرهنگ و برخی از آداب و رسوم به مردم ترکیه شبیه هستند و همین موضوع می‌تواند انگیزه مهمی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی باشد. همچنین استانبول مرکز تجارت بین‌المللی است. به همین خاطر بیشتر افراد برای انجام تجارت به ترکیه سفر می‌کنند. در این موقعیت‌ها بلد بودن ترکی استانبولی شانس شما را برای پیروزی در معامله بالا می‌برد. اگر شما یک جهانگرد هستید یا سالانه به ترکیه سفر می‌کنید، نیاز به یادگیری زبان ترکی دارید.

زبان ترکی استانبولی چقدر طول میکشه؟

مدت زمان یادگیری زبان ترکی استانبولی با توجه به نحوه یادگیری، نوع آموزشگاه ترکی استانبولی، توانایی یادگیری فرد و… متفاوت است. به‌عنوان مثال بیشتر افراد زمانی که یادگیری به شکل خصوصی را انتخاب می‌کنند، سریع‌تر نتیجه می‌گیرند. چون دقت و تمرکز در یادگیری کلاس‌ ترکی استانبولی بیشتر است. با این وجود، کارشناسان و متخصصان زبان ترکی، حدود یک تا 2 سال را برای یادگیری این زبان پیشنهاد می‌کنند. البته یادگیری زبان با گذراندن آموزش ترکی استانبولی فشرده در کمتر از شش ماه نیز نتیجه به همراه دارد.

آموزش | آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا

ترکی استانبولی چندمین زبان دنیاست؟

ترکی استانبولی زبان رسمی کشور ترکیه و قبرس است. مردم در نواحی شمالی قبرس ترکی صحبت می‌کنند و خود را به‌عنوان کشوری مستقل می‌دانند. ترکیه در سال 1974 این منطقه را تحت حمله قرار داد و همین اتفاق نیز تا حدودی ترک‌ها را در نقاط مختلف پراکنده کرد. بخش از کشور عراق، هلند، آلمان، سوئیس، اتریش،  فرانسه، بلغارستان، صربستان، یونان و بلژیک نیز به زبان ترکی صحبت می‌کنند. با توجه به گستردگی زبان ترکی استانبولی در بیشتر کره زمین، این زبان رتبه 15 را بین سایر زبان‌ها دارد. پس اهمیت یادگیری زبان در یک کلاس زبان خوب در تهران در اینجا بهتر مشخص میشود.

ترکی استانبولی رایگان

بخش زیادی از آموزش ترکی استانبولی به شکل رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این آموزش‌ها فایل‌های پیوسته از مکالمات روزمره هستند و مراوده کردن با ترک‌زبانان را ساده و راحت می‌کنند.

ترکی استانبولی رایگان

خودآموز زبان ترکی استانبولی

اگر می‌خواهید زبان ترکی را سریع یاد بگیرید، بهتر است خودآموز زبان را بر روی موبایل و تبلت نصب کنید. با خودآموزها می‌توانید در هر زمان از روز که فرصت دارید، واژگان، مکالمه و … را تمرین کنید. خودآموزها سطوح مختلف مقدماتی تا پیشرفته زبان ترکی را به‌خوبی تفکیک می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از ابتدایی‌ترین واژگان و مکالمه شروع کنید.

همچنین به کمک خودآموز می‌توانید درس کلاس ترکی استانبولی را مجدداً تمرین کنید و نتیجه بهتری از آموزش بگیرید.

آموزش ترکی استانبولی گام به گام

آموزش‌های گام به گام برای یادگیری هر زبانی مهم هستند. این روش می‌تواند شما را تا رسیدن به خواسته موردنظرتان همراهی کند. در آموزش‌های گام به گام سرعت یادگیری زبان بالاست و فرد یادگیرنده از ابتدایی‌ترین سطح شروع می‌کند. در ادامه نیز گام به گام برای یادگیری سطوح بالاتر پیش می‌رود. این آموزش‌ها تا رسیدن به مرحله آزمون ادامه دارد. موفقیت در آزمون تومر نشان می‌دهد که فرد توانسته زبان ترکی را به‌خوبی یاد بگیرد.

یادگیری ترکی استانبولی در منزل

بیشتر افراد مخصوصاً افراد شاغل دوست دارند زبان ترکی استانبولی را در خانه یاد بگیرند. آموزش‌های آنلاین و انواع خودآموزهای زبان ترکی امکان یادگیری در منزل را فراهم می‌کنند. یادگیری در منزل می‌تواند تمرکز بیشتری برای فرد به همراه داشته باشد. ضمن اینکه فرد در این نوع یادگیری به شکل مناسبت‌تری با آموزش ترکی استانبولی هماهنگ می‌شود.

مکالمه ترکی استانبول در هتل

بیشتر ایرانیانی که برای سفرهای گردشگری یا کار به کشور ترکیه رفته‌اند و زبان ترکی بلد نبودند، از اقامت در هتل شکایت داشتند. رزرو و اقامت در هتل یکی از مواردی است که بدون یادگیری زبان ترکی سخت و دشوار یا حتی غیرممکن می‌شود.

اگر بخواهید به هر کشوری مثل آلمان، ترکیه یا رومانی و… سفر کنید، باید تا حد زیادی با زبان و حتی فرهنگ آن‌ها آشنایی داشته باشید. چون در غیر این صورت به مشکلات جدی‌تری بر می‌خورید. مکالمه ترکی استانبولی ساده و راحت است و نیاز به صرف زمان طولانی ندارد. با گذراندن دوره مکالمه و یادگیری ترکی می‌توانید منظور خود را بدون نگرانی در هر محیطی به‌درستی عنوان کنید.

ترکی استانبولی مترجم آنلاین

زمانی که تصمیم به سفر می‌گیرید، سایر اپ‌ها و برنامه‌ها را از نظر مهارت، دقت و عملکرد ارزیابی می‌کنید. مترجم آنلاین یکی از ابزارهایی است که در سفرهای کاری و گردشگری استفاده می‌شود. نحوه کار با مترجم آنلاین بدین شکل است که شما جمله مورد نظر خود را به نرم‌افزار می‌گویید و آن‌گاه از ترجمه اپلیکیشن یا نرم‌افزار استفاده می‌کنید.

آموزش | آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا

 

دلایل یادگیری زبان ترکی استانبولی که باید بدانید

یادگیری ترکی لذت بخش است! جدای از شوخی، ترکی زبان فوق‌العاده‌ای است و احتمالاٌ شما نیز از شنیدن کلمات و جملات ترکی لذت می‌برید. این زبان به چندین دلیل مجبوبیت دارد:

 ترکی را یاد بگیرید تا با افراد زیادی صحبت کنید

ترکی استانبولی زبان رسمی کشور ترکیه است، اما کشورهای زیادی در جهان ترکی صحبت می‌کنند. در واقع میلیون‌ها ترک زبان در آلمان، قبرس و یونان زندگی می‌کنند. در کل، حدود 80 میلیون ترک زبان در سراسر جهان وجود دارند.

اگر بتوانید ترکی را روان صحبت کنید، می‌توانید با همه این افراد حرف بزنید و ارتباط برقرار کنید. با مردم ترکیه نیز می‌توانید به‌راحتی حرف بزنید و از صحبت با آن‌ها لذت ببرید. صحبت با 80 میلیون ترک زبان، احتمالاً فرصت‌هایی بیشتری برای بهبود زندگی شما به وجود می‌آورد.

موقعیت جغرافیایی ترکیه

ترکیه بین اروپا و آسیا قرار دارد. این کشوری است که جهان غرب را به خاورمیانه متصل می‌کند. از آنجایی که ترکیه خصوصیات غرب و شرق را با هم دارد، از نظر ژئوپلیتیک کشور بسیار مهمی است. اگر به روابط بین‌الملل و دیپلماسی علاقه دارید، یادگیری ترکی واقعاً می‌تواند برای شما مفید باشد.

از سال 1995، ترکیه و اتحادیه اروپا، اتحادیه گمرکی نیز دارند. با پر رنگ شدن اهمیت بین‌المللی ترکیه، فرصت‌های شغلی در این کشور بیشتر می‌شود.

یادگیری زبان ترکی استانبولی:راحت و بی‌دردسر

ممکن است از شنیدن اینکه یادگیری ترکی استانبولی سخت نیست، شوکه شوید. الفبای ترکی با حروف لاتین همراه است، به همین خاطر افراد بومی انگلیسی زبان به‌راحتی می‌توانند ترکی را بخوانند. تسلط بر تلفظ ترکی هم سخت نیست. شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد لهجه خود به شکل روان ترکی صحبت کنید.

آشنایی با فرهنگ مردم ترکیه

فرهنگ ترکیه بسیار منحصر به فرد است اما اشتراکات زیادی با فرهنگ ایرانی دارد. ایرانیان از زمان‌های دور با ترک‌ها روابط بسیاری داشته‌اند و به فرهنگ آن‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند. ترکیه در طول تاریخ غنی و هیجان‌انگیز خود، سنت‌ها و آداب و رسوم زیادی دارد و تنها راه برای درک واقعی آن‌ها صحبت کردن به زبان ترکی است.

شغل خود را با زبان ترکی تقویت کنید

کارمندان دو زبانه حقوق بهتری دریافت می‌کنند. چون آن‌ها یک سرمایه برای شرکت هستند. مهارت‌های زبانی آن‌ها می‌تواند روابط تجاری بهتری به وجود آورد. اگر برای شرکتی کار می‌کنید که با کشور ترکیه تجارت می‌کند، حتماً یادگیری زبان ترکی استانبولی را در برنامه خود بگذارید. این زبان، رزومه شما را پربار می‌کند.

به‌راحتی به ترکیه سفر کنید

صحبت کردن به یک زبان خارجی در سفر بسیار مهم است. شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که مردم محلی ترکیه به زبان انگلیسی صحبت کنند. اگر شما زبان ترکی را روان صحبت کنید، می‌توانید از تعطیلات لذت بیشتری ببرید، خدمات بهتری از مردم محلی ترکیه دریافت کنید، وقت چانه‌زنی، معاملات بهتری داشته باشید و از فرصت‌های بیشتری استفاده کنید.

تحصیل در کشور ترکیه

اگر می‌خواهید در خارج از کشور تحصیل کنید، ترکیه مکانی عالی برای ادامه تحصیلات است. این کشور چندین دانشگاه عالی در سطح جهانی دارد. بهترین خصوصیت در مورد تحصیل در ترکیه، دیدن نحوه زندگی مردم محلی ترکیه است. دیدن زندگی روزمره آن‌ها، بینش فرهنگی عالی و دیدگاهی جهانی به شما می‌دهد.

جمع‌بندی

یادگیری زبان ترکی استانبولی می‌تواند بسته به سبک زندگی، موقعیت اجتماعی و موقعیت شغلی شما اهمیت داشته باشد. ضمن اینکه در نقاط مختلف جهان بیشتر افراد به دنبال یادگیری زبان دوم هستند. یادگیری زبان دوم در زمینه شغلی می‌تواند شما را از بقیه کارکنان شرکت یا اداره تفکیک کند. همچنین رزومه کاری شما را پربارتر کند. این موضوع برای شرکت‌هایی که در حال تجارت با ترکیه هستند، مهم است.

ممکن است برای گذراندن دوره خاص آموزشی یا تحصیلات به کشور ترکیه سفر کنید. دانشجویان با توجه به موقعیتی که دارند، باید زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرند. وقتی که زبان ترکی را یاد بگیرید، با اعتماد‌به‌نفس بیشتری بین هم‌دانشگاهی‌ها و هم‌کلاسی‌های خود رفتار می‌کنید. فرصت‌های بیشتری برای شما فراهم می‌شود و می‌توانید پیشرفت شغلی را تجربه کنید.

یادگیری هر زبانی می‌تواند ویژگی‌های مثبتی برای شما به همراه داشته باشد اما زبان‌های رایج و عمومی برای یادگیری مناسب‌تر هستند. چون امتیازات بین‌المللی بیشتری دارند و معمولاً آسان‌تر هستند پس بهتر است برای یادگیری ترکی استانبولی به یک مرکز مناسب مراجعه کنید. پیدا کردن یک مرکز مناسب را میتوانید از طریق سایت ها و بانک اطلاعات مراکز آموزشی کشور انجام دهید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا