بازرگانیبرترین های کسب و کار

به چه کسانی ترنس میگویند ؟ روش های تشخیص افراد ترنس ! مراحل تغییر جنسیت در ایران همانند شهره لرستانی ( مازیار لرستانی )

آشفتگی جنسیتی (ترنس بودن) چیست؟

 برخی افراد تفاوتی را میان جنسیت بیولوژیکی و هویت جنسی خود احساس می کنند. منظور از جنسیت بیولوژیکی، جنسیتی است که فرد با آن متولد می شود و هویت جنسی همان احساسی است که خود فرد دارد. این تفاوت می تواند برای افراد با ناراحتی، افسردگی و اضطراب همراه باشد.

افزایش | افسردگی

علل پیدایش آشفتگی جنسیتی

هنوز علت اصلی این آشفتگی جنسی مشخص نشده است. اما طبق آخرین تحقیقات ، محققان گفته اند که این حالت می تواند ناشی از تغییراتی در رشد جنسیتی و به دلیل تفاوت های هورمونی باشد

چه کسانی می توانند جراحی تغییر جنسیت انجام دهند؟

 اگر فرد به بزرگسالی رسیده باشد و توان تحمل آشفتگی جنسی را نداشته باشد ؛ میتواند اقدام به تغییر جنسیت کند.. جراحی تغییر جنسیت کند.

جراحی تغییر جنسیت شامل چه بخش هایی از بدن می شود؟

جراحی تغییر جنسیت این امکان را فراهم می آورد که به لحاظ ظاهرفیزیکی هم فرد به جنسیت دلخواه خود برسد.جراحی شامل جراحی بازسازی ناحیه تناسلی، بازسازی قفسه سینه، بزرگ کردن سینه و هیسترکتومی می باشد..

ترنس به چه کسی گفته می شود؟

 به افرادی گفته می شود که روحشان چیزی خلاف جنسیتشان را طلب می کند. مانند پسری که شیفته ی کارهای دخترانه است و بالعکس.

افراد ترنس در اغلب اقلیت ها درک نمی شوند و مورد تمسخر اطرافیان واقع می شوند. دیگران رفتار های آنان را غیر اخلاقی می شمارند و اغلب از گروه همسالان و خانواده طرد می شوند. این در حالی ست که آنها نیز همانند همه انسان ها ، دغدغه جنسیتی دارند.

آشفتگی جنسیتی در چه سنی نمایان می شود؟

این اختلال جنسیتی در دوران کودکی و بزرگسالی نمایان می شود. این افراد همواره بر این باورند که با جنسیت اشتباهی به دنیا آمده اند.

یک ترنس چه مراحلی را بایستی سپری کند تا بتواند جراحی انجام دهد؟

1-آگاهی از احساسات درونی:

چنین افرادی در دوره قبل از بلوغ تا زمان رسیدن به بلوغ کاملا متوجه می شوند که احساسات درونی شان با جنسی ظاهری آنها متفاوت است.به همی خاطر با داشتن چنین احساساتی می بایست به روان پزشک یا روان شناس مراجعه نموده و در این زمینه مشورت نمایند.

2-اخذ مجوز رسمی جراحی تغییر جنسیت:

درصورن آنکه این زمان سپری شد و روانپزشک تشخیص دهد فرد آمادگی انجام جراحی تغییر جنسیت را دارد، بایستی فرد به کمیسیون پزشکی جهت تایید ترنس بودن آن معرفی گردد. سپس فرد به دادگاه جهت اخذ مجوز رسمی و طی کردن مراحل قانونی برای انجام جراحی تغییر جنسیت ارجاع داده می شود.

جراحی تغییر جنسیت چه مراحلی دارد؟

افرادی که میل به تغییر جنسیت دارند و خواهان انجام عمل جراحی هستند، باید ابتدا یک وکیل حقوقی خوب انتخاب کنند و توسط یک متخصص  روانشناس مشاوره شوند. مشاور آنها را برای عمل جراحی آماده می کند و هرگاه فرد آمادگی لازم را برای انجام عمل پیدا کرده بود ،میتواند اقدام کند. این بیماران پس پشت سر گذاشتن مرحله مشاوره؛ تحت هورمون درمانی قرار می گیرند. هورمون ها باعث سرکوب ویژگی های جنسی ثانویه در فرد و ظاهر شدن خصوصیات جنسیت دلخواه می شوند. به عنوان مثال، در صورتی که خانمی هورمون اندروژن دریافت کند، شاهد رشد مو در ناحیه صورت خواهد بود. آقایان نیز با دریافت هورمون استروژن، ظاهر زنانه ای پیدا خواهند کرد.

جهت انجام این جراحی، جراح از بیمار خود می خواهد حداقل به مدت یک سال، با جنسیت دلخواه خود زندگی به عنوان مثال، از آقایان خواسته می شود که لباس های زنانه بپوشند و سبک زندگی یک خانم را داشته باشند. بسیاری از آقایان نام خود را نیز تغییر می دهند. در مورد خانم ها نیز عکس موارد فوق باید انجام شود دقیقا همان کاری که بازیگر مشهور خانم شهره لرستانی بعد از تغییر جنسیت انجام داد و نام خود را از شهره به مازیار تغییر داد.

در جراحی مرد به زن، جراحی شامل برداشت آلت تناسلی، تغییر شکل بافت های اطراف و استفاده از گرافت پوستی به منظور بازسازی واژن می باشد. روش های دیگری مانند پروتز سینه، حجم دهی باسن و یا تغییراتی در صورت انجام خواهد شد. در ابتدا، بیمار تحت بیهوشی قرار می گیرد، آلت تناسلی برداشته و لابیا ایجاد می شود. پیشابراه نیز کوتاه تر خواهد شد. در مرحله بعد، از گرافت پوستی برای بازسازی ناحیه واژن استفاده خواهد شد. گاها نیاز به گرافت برای بازسازی دهانه واژن خواهد بود.

جراحی زن به مرد، شامل دو مرحله می باشد. ابتدا هیسترکتومی و برداشت رحم انجام می شود. سپس فالوپلاستی که شامل گرافت بافت از بازو و شکم و بازسازی آلت تناسلی می باشد، صورت می گیرد. لابیا ماژور به کیسه بیضه و پیشابراه به آلت تناسلی متصل خواهد شد. نیاز است هورمون هایی به منظور افزایش اندازه کلیتوریس و بازسازی آلت تناسلی مصرف شود.

افزایش | افسردگی

جراحی آلت تناسلی چگونه انجام میگیرد؟

برای انجام جراحی پنیل یا آلت تناسلی در ابتدا برشی در اطراف نوک آلت ایجاد می شود و پوست آلت از بدن جدا می شود. کلیتوریس از نوک آلت تناسلی ساخته می شود زیرا این ناحیه دارای احساس است و از عصب های بسیاری تشکیل شده است. دقیقاً همان عملکردی که کلیتوریس در زنان دارد، نوک آلت تناسلی در مردان می تواند داشته باشد. سپس پوست به داخل بر می گردد و در داخل مجرای ادراری و مقعد گذاشته می شود. بعد از آن مجرای ادرار کوتاه می شود، طول مناسبی برای آن در نظر گرفته می شود و در موقعیت جدید خود قرار می گیرد. بخیه های لازم در این مرحله از جراحی زده می شود. بافت نعوظ آلت تناسلی هم برداشته می شود و به مقداری که مورد نیاز است برای واژن مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که این جراحی انجام شد بیمار برای مدت ۵ روز در بیمارستان بستری می شود تا زمانی که بتوان کاتتر را خارج کرد. سپس بیمار به بخش منتقل می شود و تمامی عملکرد های معمول بررسی می گردد.

جراحی تغییر زن به مرد چگونه انجام می شود؟

 این جراحی به مراتب پیچیده تر می باشد. سینه ها، تخمدان ها و رحم برداشته و واژن نیز بسته خواهد شد. کیسه بیضه و آلت تناسلی از بافت دیگری تشکیل خواهد شد. در برخی موارد، آلت تناسلی کاشته می شود. پیشابراه نیز طویل تر خواهد شد، به گونه ای که امکان دفع ادرار به صورت ایستاده فراهم شود. بعد از جراحی و تغییر جنسیت، بیمار حتما باید تحت مشاوره باشد تا بتواند با بدن جدید خود و هم چنین سبک زندگی جدید کنار بیاید.

جراحی تغییر جنسیت در چه مواردی توصیه نمی شود؟ افراد زیر هجده سال و بالای شست سال افرادی که استرس ذهنی دارند و یا نمی توانند به خوبی تصمیم بگیرند اجازه جراحی از طرف پزشک داده نشده است آیا پس از تغییر جنسیت بارداری امکان پذیر است؟ افراد ترنس پس از انجام جراحی تغییر جنسیت توانایی بارداری را ندارند. اما چنانچه فرد اصرار داشته باشد که حتما بچه داشته باشد، باید قبل از شروع پروسه های جراحی برای ذخیره اسپرم یا تخمک اقدام نماید. نکته ای جالب که بایستی بدانید این است که ذخیره تخمک یا اسپرم در بانک های اسپرم تا سالها امکان پذیر است.

در حقیقت این افراد برای آنکه بتوانند بچه ی خود را داشته باشند در صورت آنکه می خواهند جراحی تغییر جنسیت مرد به زن را انجام دهد می تواند قبل از جراحی اقدام به ذخیره اسپرم نموده تا پس از جراحی در هر زمان که تمایل داشت با رحم اجاره ای اقدام به بارداری نماید و در نهایت بگوییم که انجام این روند برای تغییر جنسیت زن به مرد هم نیز امکان پذیر خواهد بود. بیمه برای جراحی تغییر جنسیت برای اطلاع از این که آیا بیمه هزینه های جراحی تغییر جنسیت را قبول می کند، می توانید با شرکت بیمه مورد نظر صحبت کنید و اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید.

ترنسکشوال با هموسیک شوال چه تفاوتی دارد؟

 اکثر اوقات افراد این دو مورد را با یکدیگر اشتباه می گیرند. در واقع ترنسکشوال ها افرادی هستند که با هویت جنسی خود مشکل دارند، بدین معنا که فرد جنسیت مرد داشته ولی خود را زن می داند و برعکس. به طور معمول این دسته از افراد برای برقراری ارتباط با جنس مخالف خود مشکلی ندارند. اما افراد هموسیک شوال با جنسیت خود مشکل ندارد، بدین صورت که ظاهر خود را که یک مرد است می پذیرد و با آن مشکلی نخواهد داشت. ولی در ارتباط با جنس مخالف این گونه نیست و تمایلات این افراد به سمت جنس موافق خود می باشد. لذا ترنسکشوال و هموسیک شوال کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و لازم است آن ها را با هم افتراق بگذاریم تا مشکلی پیش نیاید.

تمایلات جنسی افراد ترنس چگونه است؟

آشنایی با اصطلاحات مربوط به تمایلات جنسی استریت در واقع به کسی اطلاق می شود که تمایلات جنسی به طرف مخالف دارد که اکثریت مردم به این صورت هستند که مرد به زن و زن به مرد تمایل دارد. واژه دیگر هتروسکچوال یا هترورومانتیک است. هتروسکچوال راجع به روابط جنسی است و هترورومانتیک روابط عاشقانه است. در مقابل کلمه ای است به معنای هموسکشوال وجود دارد که به معنای همجنسگرا است که در این افراد تمایل جنسی به جنس مخالف نیست و به جنس موافق است. مرد با مرد و زن با زن می خواهد ارتباط داشته باشد. به مردانی که تمایل به برقراری ارتباط جنسی با مرد دارند “گی” گفته می شود. زنانی که به زنان تمایل دارند “لزبین” گفته می شود که هر دو جزو موارد هموسکشوال یا همجنسگرایی است.

سعی کردیم  در این مقاله به صورت جامع و کامل اطلاعاتی در این زمینه به سمع و نظر مخاطبین گرامی برسانیم .

همچنین شما میتوانید جهت مشاوره رایگان و یا مطالعه بیشتر در این زمینه و دیگر مسائل حقوقی خانواده به وبسایت رسمی وکیل اگاه ( وکیل مشهد ) مراجعه نمایید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا